flipke

tomtom 6000 trucker vermijd snelwegen

14 posts in this topic

ik heb onlangs de tomtom 6000 trucker aangeschaft 

het probleem nu is, als ik vrachtwagen instel als voertuig de optie vermijd snelwegen niet kan aanduiden

daar mijn vrachtwagen zwaarder is dan 44 ton mag ik niet op de snelweg 

door straatjes met een beperking van 3.5 ton stuurt hij mij ook door,

met de totmtom 5110pro kon ik dat wel instellen,

is er iemand die een oplossing hier voor weet?

Ik bezit zelf ook dit type, maar ik herken dit niet, dus zal er een afstelling niet goed staan

bij bestelwagen kan ik vermijd snelwegen wel ingeven, eens kijken wat dat dat zegt bij de volgende rit,

bedankt voor de reacties 

dit antwoord kreeg ik van de klantendienst van tomtom: Vervelend om te horen dat het niet lukt de snelwegen te vermijden op uw Trucker 6000. Deze optie is voor vrachtwagens inderdaad niet beschikbaar. Wat u wel kunt doen is het voertuigtype wisselen naar personenauto. Vervolgens kunt u wel weer snelwegen vermijden. Let op! U verliest dan wel de optie afmetingen of gewicht in te geven.

U kunt dit doen door op te TomTom ge gaan naar ···· Menu > ⚙ Instellingen > Mijn Voertuig > Voertuigtype.

Snelwegen kunt u vervolgens vermijden via ···· Menu > ⚙ Instellingen > Routeplanning > Vermijd snelwegen.

Wilt u beide functies gebruiken, dan is een PRO-toestel wellicht beter voor u. In dat geval adviseer ik contact op te nemen met onze afdeling Telematics: 018 657 7599

Zij kunnen u hier meer over vertellen.

Weer een belachelijk antwoord....... Dan heb je een speciaal apparaat voor vrachtwagens aangeschaft a €499,- en dan krijg je dat als antwoord.........wacko.png wacko.png

Je kunt ook zeggen: als je rijdt met een vrachtwagen van 44 ton, moet je niet verbaasd zijn dat de "normale" TomTom Trucker 6000 (die overigens geen € 499 kost maar ongeveer € 350) hier niet op berekend is en dat je het advies krijgt een pro-versie aan te schaffen. Flipke gaf ook al aan dat hij hiervoor ook een Pro-versie (5110Pro) heeft gehad. Bij professioneel werk hoort ook professioneel gereedschap,

Je kunt ook zeggen: als je rijdt met een vrachtwagen van 44 ton, moet je niet verbaasd zijn dat de "normale" TomTom Trucker 6000 (die overigens geen € 499 kost maar ongeveer € 350) hier niet op berekend is en dat je het advies krijgt een pro-versie aan te schaffen. Flipke gaf ook al aan dat hij hiervoor ook een Pro-versie (5110Pro) heeft gehad. Bij professioneel werk hoort ook professioneel gereedschap,

Met alle respect hoor, Maar u stelt nu dus dat de trucker 6000 geen professioneel apparaat is???

En waar wel degelijk €499,- voor betaald dient te worden op de officiële site van tomtom.

dotp1f.jpg

Dit is wel erg kort door de bocht gesteld hoor. Dit is een navigatie apparaat wat speciaal voor trucks gemaakt is, daar mag je toch wel wat van verwachten lijkt mij, voor dat bedrag.......

De pro 5110, is trouwens (volgens mij) niet meer leverbaar, en vervangen door de "Bridge" 

Edited by cortrans14

Het blijft een vreemde zaak of het nu Pro is of niet, dat je in het ene apparaat wel snelwegen kan vermijden en in het andere niet, terwijl ze beiden als truckversie worden aangeprezen. 

Dat de Pro versie meer functies heeft zoals o.a. fleetmanagement dat kan ik nog wel volgen maar het vermijden  van de snelwegen niet. Kortom slechte zaak van TomTom.

https://telematics.tomtom.com/nl_nl/webfleet/products/pro/5250-truck/

Ja, de meningen verschillen blijkbaar. Geeft verder niks, maar ik zou volgende keer bij www.gpsshop.nl kijken, daar kost hij € 140,- minder, toch een serieus verschil.

En ik vraag me af (uit nieuwsgierigheid) waarom je als vrachtwagenchauffeur überhaupt snelwegen zou willen vermijden? Om over binnenweggejtes te toeren?

Omdat hij volgens Flipke niet op de snelweg mag (post 1)

Geplaatst 23 oktober 2016 - 11:15

ik heb onlangs de tomtom 6000 trucker aangeschaft 

het probleem nu is, als ik vrachtwagen instel als voertuig de optie vermijd snelwegen niet kan aanduiden

daar mijn vrachtwagen zwaarder is dan 44 ton mag ik niet op de snelweg. 

Neem aan dat hij als vrachtwagen chauffeur weet waar hij het over heeft.

En de pro kost op dit moment ook maar 329 euro.

de 5150 pro is een nav3 device. De trucker 6000 een nav 4. Daar zit hem dat verschil in denk ik.

in Belgie mag je als je zwaarder bent dan 44 ton niet over autosnelweg mits ik altijd 90 ton weeg moet ik wel over de binnenweggetjes toeren. de 5150 pro was een prima toestel nooit problemen mee gehad maar wordt jammer genoeg niet meer gemaakt.

Hoop niet dat je het erg vind maar ik vond de 5150 een waardeloos apparaat. Als je er mee reed bv over de afsluitdijk op de cruise control dan varieerde de snelheid volgens de 5150 tussen de 75 en de 95 km terwijl de cruise op 86 stond. en vreemde routes dat hij gaf. Ik heb hem diverse keren terug gestuurd naar tomtom maar er veranderde niks en heb hem na een jaar maar ingeruild voor een 6000 die me een stuk beter bevalt maar wel heel erg wennen was.