Leo1

Map share updates sinds kaart 9.80 ?

17 posts in this topic

Sinds de laatste kaartupdate versie 9.80 heb ik op de Go 1005 Live nog geen map share updates aangeboden gekregen. Op de start 42 daarentegen wel. Zijn er meer forumleden met dezelfde ervaring?

Hier ook  nog geen mapshare updates mogen ontvangen op de 1005.... wel op de oude Go750.

Mogelijk dan toch wat problemen bij TomTom?  We zullen af moeten wachten.

Edited by Leo1

Nog steeds geen updates hier.

Iemand andere ervaring?

Ars LP ook nog niets ontvangen?

Edited by Leo1

Hier op de GO5100 zojuist Map Share updates ontvangen voor de Europakaart.

Op de 1005 met de 980 kaart, ook bij mij geen mapshare updates ontvangen.

Op de 750 wel updates mogen ontvangen...

Toch gek dat op de duurste TomTom deze mogelijkheid niet aanwezig is, niet dat het goed werkt want dat doet het ook niet.

Nou heb ik die 5200 net, maar als ik de kaart uitvergroot en op een weg druk krijg je een icoontje in beeld (drie puntjes voor menu) en kan je kiezen voor wat opties:

Voeg plaats toe, Gebruik als beginpunt, Zoek hier in de buurt, maar de belangrijkste -> Meld kaartaanpassing.

Vervolgens kan je kiezen voor een:

- Wegbeperking

- Maximumsnelheid

- Straatnaam

- Afslag beperking

Niet zo uitgebreide mogelijkheden als de online Mapshare reporter waar je zelfs foto’s kunt toevoegen maar je kan met je device wel degelijk meldingen doorgeven.

Ik heb dit even op mijn TT6200 geprobeerd en inderdaad de optie van Naik werkt,
of het gelijk wordt doorgevoerd op je eigen TT en in mapshare kan ik komende week
uitproberen omdat hier in de buurt een druk doorgaande weg voor weken wordt afgesloten
vanwege onderhoud.

Ik ga dit ook zeker testen op de Trucker 6000. Dat zou dan weer een + punt extra zijn:good:

Deze meldingen die op het apparaat zelf gemaakt worden, worden niet direct op het apparaat zelf doorgevoerd. Ze worden in een nieuwe kaart opgenomen, of als Map Share download verspreid (in het geval van eenrichtingscorrecties als het goed is).

Ik heb inmiddels al diverse max. snelheid correcties doorgegeven, maar als ik er de volgende keer weer kom dan staat de oude max. snelheid er nog.

Het wordt dus inderdaad niet op het apparaat zelf gewijzigd is ook mijn idee.  

Daarom gebruik ik ook altijd de MSR website, en niet de tool op het apparaat zelf. Voordeel van de website is ook dat je de status van je meldingen kunt volgen. 

1 minuut geleden zei Loek:

Daarom gebruik ik ook altijd de MSR website, en niet de tool op het apparaat zelf. Voordeel van de website is ook dat je de status van je meldingen kunt volgen. 

Het mooiste is als je melding niet is geaccepteerd maar toch twee versies verder in de kaart is verwerkt :laugh:

Ja, klopt :). Soms lijken ze de status vergeten bij te werken.