Milano62

Nieuwe navcore Go 5200 (Nav4)

28 posts in this topic

Kreeg zojuist (via wifi) een update binnen van de navcore (ofwel applicatieversie) voor mijn Go 5200.

Versie: 16.600.0023.411 (13-01-2017). Binnenkort komt de nieuwe kaart er weer aan, heeft daar mogelijk ook mee van doen.

De site Discussions TomTom gaf volgende info over deze release, zie ook notitie onderdaan m.b.t. tonen van Community POI's; blijkbaar komt dat er aan in de volgende versie:

What's new: Read Traffic Messages Aloud
Enabling Settings > Sounds & Warnings > Read aloud traffic warnings will make the device announce all traffic incidents on the users route.

Other bug fixes and improvements:

• Traffic and Speed Camera as subscription are now shown on the About Screen.
  • This update includes core for the POI improvements* due in the next release, stay tuned.
  • Security improvements .
  • Various performance improvements and bug fixes have been implemented.

*Note: Our initial plan was to release the display of Community POIs on the map feature as the main improvement of this software update. As some of the aspects of this improvement are not meeting our expectations of how we want to offer these features to you, we unfortunately had to postpone this improvement until a future software release. We always want to make sure that our improvements are matching your wishes as much as possible and want to make sure your first experience with these new features are as good as we can offer.

hier ook op de 6000.

Na het update is er bij mij een POI met 15 adressen verdwenen, welke ik er opnieuw
op moest zetten.
Verder kan ik niks vreemds vinden tot nu toe

Ik vraag mij af of ze ooit nog een update van de Navcore brengen van de Go 1005...alhoewel eigenlijk alles prima werkt, alleen als hij een uur of 5 a 6 continue aanstaat (dat komt nogal eens voor bij mij), gaat hij wat problemen krijgen met de GPS...gaat ie even zitten zoeken....en als ik snel een rotonde neem of tussen hoge gebouwen rechts of linksaf sla, dan duurt het even voordat ie weet dat ik alweer een straat verder ben.:crazy:

Zou best een nieuwe TT willen hebben hoor (zeker ook met Livetime Live...kaarten zijn wel livetime op mijn 1005)

Het is alweer een tijdje geleden dat ik de 5100 had.....is er sinds die tijd nu wat verbeterd met de 5200 (6200), of missen jullie nog steeds een aantal zaken in het menu (zoals Reis Via, Obstakel 100 - 500 m. enz enz).

Ik vraag dat hier maar even omdat het hier gaat om de navcore van die serie en jullie daar ervaring mee hebben.:wink:

Ik ben ook al mijn poi's kwijt (duizenden) en ik zie zo gauw ook geen mogelijkheid meer om ze weer in mijn 5100 te krijgen. Ben je afhankelijk van je poi's, dan kan je beter even wachten met updaten.

Als je die pois (op je pc)  nog heb kan je ze via mydrive weer erop zetten

Sorry ik was een beetje gehaast. Volgens mydrive heb ik ze nog, alleen in het apparaat kan ik ze niet meer vinden. Ik ga nu mydrive maar opschonen en alles opnieuw downloaden en daarna alles er weer opzetten. 

Ik kan na de update helemaal geen contact meer krijgen met Mydrive via mijn 6100. Na telefonisch contact met TomTom bleek dit al sinds 7-2 bekend te zijn bij hun... En het kon nog wel even duren voordat dit opgelost zou worden. Leuk rijden zonder de specifieke poi's die je nodig hebt voor je werk.

Edited by Ekoedijk

Hei is alleen vervelend dat mydrive niet meer met mijn tt 5100 communiceert, dus kan ik ook geen pois meer terugzetten. 

My drive opnieuw activeren op jouw tomtom via de tomtom services, dan volgt automatisch synchronisatie.

Ik had hetzelfde probleem zoals lotje12.

Edited by GDB

Iets te voorbarig. Inderdaad opnieuw aanmelden op mijn apparaat en opnieuw synchroniseren.  Bedankt.

Op 2/7/2017 om 22:49 zei BramvT:

Ik vraag mij af of ze ooit nog een update van de Navcore brengen van de Go 1005...alhoewel eigenlijk alles prima werkt, alleen als hij een uur of 5 a 6 continue aanstaat (dat komt nogal eens voor bij mij), gaat hij wat problemen krijgen met de GPS...gaat ie even zitten zoeken....en als ik snel een rotonde neem of tussen hoge gebouwen rechts of linksaf sla, dan duurt het even voordat ie weet dat ik alweer een straat verder ben.:crazy:

Zou best een nieuwe TT willen hebben hoor (zeker ook met Livetime Live...kaarten zijn wel livetime op mijn 1005)

Het is alweer een tijdje geleden dat ik de 5100 had.....is er sinds die tijd nu wat verbeterd met de 5200 (6200), of missen jullie nog steeds een aantal zaken in het menu (zoals Reis Via, Obstakel 100 - 500 m. enz enz).

Ik vraag dat hier maar even omdat het hier gaat om de navcore van die serie en jullie daar ervaring mee hebben.:wink:

Ik ben bang dat daar geen updates meer voor gemaakt worden... 

Je kunt eenvoudig tassenpunten toevoegen, is dat wat je bedoelt met 'Reis via'? 'Obstakel 100m' etc. is (nog?) niet mogelijk.

Edited by Loek

Op 7-2-2017 om 22:49 zei BramvT:

Nee Bram. Er komt geen update meer voor de Go-serie.

En ja, alle opties die jij nu vraagt zitten zo ongeveer weer in de nieuwe serie.

Op 7-2-2017 om 20:12 zei Bika:

Na het update is er bij mij een POI met 15 adressen verdwenen, welke ik er opnieuw
op moest zetten.
Verder kan ik niks vreemds vinden tot nu toe

Ook bij mij waren mijn eigen POI's verdwenen. Een reset en ze waren weer terug. Vanmiddag waren ze weer opeens verdwenen, en weer terug na nog eens een reset gedaan te hebben.....pffffff

Op 7-2-2017 om 22:49 zei BramvT:

op de 6000 Trucker livetime editie mis ik dat nog steeds ja

Op 8-2-2017 om 12:32 zei 5548:

Ik ben ook al mijn poi's kwijt (duizenden) en ik zie zo gauw ook geen mogelijkheid meer om ze weer in mijn 5100 te krijgen. Ben je afhankelijk van je poi's, dan kan je beter even wachten met updaten.

Tja, daar is het nu te laat voor haha

Op 8-2-2017 om 19:09 zei 5548:

Sorry ik was een beetje gehaast. Volgens mydrive heb ik ze nog, alleen in het apparaat kan ik ze niet meer vinden. Ik ga nu mydrive maar opschonen en alles opnieuw downloaden en daarna alles er weer opzetten. 

Ik kreeg ze terug, door het systeem te resetten.......

Op ‎11‎-‎2‎-‎2017 om 10:20 zei Loek:

Ik ben bang dat daar geen updates meer voor gemaakt worden... 

Je kunt eenvoudig tussenpunten toevoegen, is dat wat je bedoelt met 'Reis via'? 'Obstakel 100m' etc. is (nog?) niet mogelijk.

Hoi Loek,

met REIS VIA bedoel ik bijvoorbeeld dit : vorige week stond ik in Heerenveen (vlakbij hun stadion), klikte op Thuis en dan wil TT je via Lelystad, Almere en A'dam naar Haarlem laten rijden....maar aangezien hij files zag op de A9 (en A1 meen ik)....wil ik hem dan via Afsluitdijk en Alkmaar over de A9 (in de late middag dus de goede kant op van de A9) naar Haarlem laten rijden...overigens pakt ie dan nog steeds (is al jaren zo) de Wijkertunnel, terwijl het via de Velsertunnel zeker 4 km korter is en qua tijd ook weinig uitmaakt...ik kom dan via Haarlem noord/ Velserbroek Haarlem binnen (woon immers in noord).

Ik tikte dan in Heerenveen in Reis Via : Alkmaar en dan straat, de A9 en dan willekeurig...dan laat hij je vanaf Den Oever na 14 km de afslag Middenmeer/Alkmaar rijden via HH waard enz...naar Haarlem, deze optie zit al zo lang als ik een TT heb (2004) in de oude menu's...en die optie gebruik je als koerier een paar keer per week wel.

Dat je nog steeds geen keuze hebt  (vermijd obstructie): 100, 500 meter en 2 en 5 km vind ik wel heel jammer...vooral die 100 en 500 meter moet ik regelmatig gebruiken (bijvoorbeeld met een plotselinge wegopbreking die nog niet bekend is bij Live), maar dus niet iedere dag...dus als de Go 5200 een soortgelijke optie heeft ben ik ook tevreden.

Mijn Go 1005 heeft nu eenmaal niet het eeuwige leven (de accu is allang slecht, na 10 min. is hij al leeg.....maar dat geeft niet, want hij zit toch altijd op de 12V van de auto aangesloten.

Ik kan natuurlijk wel naar een winkel gaan (Coolblue of MM), maar dan tref je vaak een apparaat uit de doos aan zonder (Navcore) updates ed....vandaar dat ik het hier vraag.:wink:

Herzon : gelet op wat Loek schrijft is het toch nog niet hetzelfde, zal ik maar zeggen.:wink:

Overigens nog de vraag of de Go 5100 van Loek en de nieuwste 5200 qua menu (na alle updates) exact hetzelfde zijn....of dat er toch wat verschillen zijn.

Hoi Bram, je kunt heel eenvoudig ergens op de kaart klikken en dan kiezen voor 'Reis via hier'. Ook kun je zoeken op 'A9 Alkmaar', vervolgens locatie laten tonen en kiezen voor 'Reis via hier'. 

Het menu van de GO5100 en GO5200 is hetzelfde, behalve dan op een paar plekken waar de GO5200 meer functies heeft (zoals handsfree bellen, en notificaties van je telefoon weergeven). Maar behalve die dingen zien ze er hetzelfde uit. Overigens is de GO5200 wel een stuk sneller in alles (mapweergave, menu's etc.).

Edited by Loek

39 minuten geleden zei Loek:

Hoi Bram, je kunt heel eenvoudig ergens op de kaart klikken en dan kiezen voor 'Reis via hier'. Ook kun je zoeken op 'A9 Alkmaar', vervolgens locatie laten tonen en kiezen voor 'Reis via hier'. 

Het menu van de GO5100 en GO5200 is hetzelfde, behalve dan op een paar plekken waar de GO5200 meer functies heeft (zoals handsfree bellen, en notificaties van je telefoon weergeven). Maar behalve die dingen zien ze er hetzelfde uit. Overigens is de GO5200 wel een stuk sneller in alles (mapweergave, menu's etc.).

Sneller dan een Go 5100 bedoel je?

Want die heb ik 2 jaar geleden al eens gehad, na een paar weken weer weggedaan....maar nu we 2 jaar verder zijn en ik vooral merk de laatste tijd dat hij na een aantal uren aanstaan....de GPS functie problemen krijgt (zoals te snel een rotonde afslaan of een scherpe bocht naar links of rechts) zit ik er toch aan te denken...ik moet wel, nu heb ik nog een XL Live in de auto mee (als reserve), maar Live is allang afgelopen natuurlijk.