BramvT

Mijn ervaringen met de Go 5200

124 posts in this topic

bedankt voor de heldere uitleg

Op ‎20‎-‎5‎-‎2017 om 15:13 zei Ajee:

Hoi Bram, ik weet niet hoeveel makkelijker het dan nog moet worden, maar juist het zoeken naar een benzinestation (of parkeerplaats) is heel simpel:

Menu > Benzinestation (> Dichtbij). Rechtsboven naast de zoekbalk kun je kiezen uit o.a. Hele kaart / Dichtbij / In plaats / Op de route / Nabij bestemming. De keuze Hele kaart / Dichtbij / In plaats etc.  Is helaas niet mogelijk als je bij 'Instellingen' > 'Systeem' > 'Kies een zoekmodus' gekozen hebt voor Stapgewijs zoeken zoals ik heb.  Ik wil graag eerst een Adres op de Plaats zoeken, en dan pas op het adres. maar wil bij het zoeken naar een Benzinepomp of Parkeer plaats wel deze keuze hebben...  (foutje in de software ?)

Als je het icoon voor "Benzinestation" naar het eerste menuscherm verplaatst is het echt niet meer dan twee keer op het scherm tikken :-)

Citaat

Ik wil graag eerst een Adres op de Plaats zoeken, en dan pas op het adres.

Dacht ik vroeger ook dat het handiger was. Moet nu bekennen dat de nieuwe manier toch vaak net iets sneller werkt. Maar is maar wat je beter ligt.

Ik had vandaag een paar keer op de snelweg dat de 5200, nadat ik nog precies 2km van de afrit vandaan was.....pas de melding kreeg toen ik er nog maar 1400 meter vandaan was (neem na 2 km de afslag naar....enz) :crazy:

Kan zijn dat mijn GPS-Re-Radiating antenne wel zoveel satellieten doorgeeft in de cabine, dat hij daar van slag af raakt...dus zal het morgen eens zonder proberen, ik laat het dan wel weer weten.:wink:

zoals ik al eerder gemeld eb, denk ik echt, dat bepaalde zaken zoals dit, en soms denken dat je op een afslag zit, te maken heeft met een juiste GPS positie mogelijk door minder satellieten op dat moment.....

Op 6/19/2017 om 18:34 zei BramvT:

Ik had vandaag een paar keer op de snelweg dat de 5200, nadat ik nog precies 2km van de afrit vandaan was.....pas de melding kreeg toen ik er nog maar 1400 meter vandaan was (neem na 2 km de afslag naar....enz) :crazy:

Kan zijn dat mijn GPS-Re-Radiating antenne wel zoveel satellieten doorgeeft in de cabine, dat hij daar van slag af raakt...dus zal het morgen eens zonder proberen, ik laat het dan wel weer weten.:wink:

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat TomTom de afstand berekent tot het einde van de afrit, terwijl de borden langs de weg de afstand tot het begin van de afrit melden. Dat zou het verschil kunnen verklaren.

Ik heb regelmatig het probleem dat mijn groep (.ov2 bestand) met Favorieten weg zijn (GO 5200).

Bijvoorbeeld: Als deze groep op de GO staat en ik reset de GO dan is deze Groep niet meer zichtbaar, maar ook als ik bijvoorbeeld een route naar de GO probeer te zenden (dit laatste ben ik nog aan het uitzoeken).

Als ik deze groep weer naar de Tomtom Server wil zenden dan krijg ik de melding dat deze Groep al aanwezig is, maar zie die helaas niet op de GO.
Pas als ik deze groep weer verwijder van de Server en daarna weer naar de server zend wordt deze weer op de GO geplaatst.

Ik was ze net ook weer kwijt na aan kleine flitspaal update.

Edit:
Zelf als ik de GO helemaal uitzet en deze weer aanzet ben ik ze kwijt !!!  

Edited by MMSoft

Op ‎21‎-‎6‎-‎2017 om 20:11 zei Loek:

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat TomTom de afstand berekent tot het einde van de afrit, terwijl de borden langs de weg de afstand tot het begin van de afrit melden. Dat zou het verschil kunnen verklaren.

Sterker nog....heb de afgelopen paar dagen gemerkt dat hij bij flitspalen of mogelijke mobiele flitsers....eerst een ping geeft en als ik de flitser voorbij ben (op het beeldscherm) krijg ik na een paar seconden pas de gesproken melding te horen.

Navigeren doet hij verder prima...op het beeldscherm klopt het dus waar ik mij bevind, daar zit geen vertraging in.

Dit had hij eerder nog niet, door updates en nieuwe kaart zal dit opeens zijn opgetreden....dus vermoedelijk een bug of zo.

Ik heb sinds kort een Go 5200 en ik zou graag willen weten hoe ik mijn smartphone kan aanspreken zodat ik een contactpersoon kan kiezen en/of bellen
Als ik de opdracht geef activeer telefoon krijg ik een balkje te zien waarop staat spreek na de toon, maar ik krijg geen enkele toon te horen en kan praten als Brugman maar hij reageert nergens op, alleen als ik handmatig de knop contactpersonen activeer dan heb ik geen enkel probleem.
Doe ik iets fout of heb ik de instellingen niet goed staan ?

Op ‎23‎-‎6‎-‎2017 om 10:40 zei BramvT:

Dit had hij eerder nog niet, door updates en nieuwe kaart zal dit opeens zijn opgetreden....dus vermoedelijk een bug of zo.

Vandaag langs diverse vaste flitspalen gekomen, maar mijn GO 5200 die volledig up te date was gaf de locaties van deze flitspalen exact aan.   

Ik heb ook een GO5200. Na een langere periode in gebruik te zijn vergeet Xander de eerste seconde van de tekst. Dus dan hoor je "ts afslaan", "ks afslaan" "vierhonderd meter rechtsaf". Verder zijn de aanwijzingen van 200 meter terug dan waar ik mij werkelijk bevind. Mijn GO is al eens teruggestuurd naar TT. Niets gevonden. Uitzetten herstelt de fout, maar lost het niet op. Heeft iemand verglijkbare problemen? Ik hoor het graag.

Deze fout heb ik op mijn 5200 nog niet geconstateerd. Maar zal er eens specifiek op letten.

Op ‎3‎-‎7‎-‎2017 om 07:36 zei Hensepens:

Deze fout heb ik op mijn 5200 nog niet geconstateerd. Maar zal er eens specifiek op letten.

Ik ook niet.....de stem werkt prima van mijn 5200.

En die staat soms 9 a 10 uur achtereen aan.

Overigens zijn de eerder door mij gemelde problemen opeens weer verdwenen....geeft op tijd aan wanneer de afslag komt (eerste melding 2 km) op de snelweg...en ook de flitsmeldingen zijn weer op tijd.

Ook mooi is trouwens dat op deze nieuwe serie bij een geconstateerde mobiele radar de vraag krijgt in het Live scherm, of de flitser er nog staat ja of nee....klik je ja of nee, dan keurig de melding : bedankt !

Ik moet nog wel steeds de optie vinden die ik op de oudere Live modellen had (zoals de Go 1005)...namelijk dat hij je gaat voorlezen welke files er staan, meestal kletst de Tomtom je van het hoofd welke files er staan, nadat je op weg gaat...maar wil dat tussendoor ook even horen.

Op 22-6-2017 om 16:40 zei MMSoft:
Ik heb regelmatig het probleem dat mijn groep (.ov2 bestand) met Favorieten weg zijn (GO 5200).

Bijvoorbeeld: Als deze groep op de GO staat en ik reset de GO dan is deze Groep niet meer zichtbaar, maar ook als ik bijvoorbeeld een route naar de GO probeer te zenden (dit laatste ben ik nog aan het uitzoeken).

Als ik deze groep weer naar de Tomtom Server wil zenden dan krijg ik de melding dat deze Groep al aanwezig is, maar zie die helaas niet op de GO.
Pas als ik deze groep weer verwijder van de Server en daarna weer naar de server zend wordt deze weer op de GO geplaatst.

Ik was ze net ook weer kwijt na aan kleine flitspaal update.

Edit:
Zelf als ik de GO helemaal uitzet en deze weer aanzet ben ik ze kwijt !!!  

Ik heb mijn trucker 6000 met het zelfde euvel op aanraden van de medewerker terug gestuurd, en hij is nu helemaal nagekeken, vanmiddag haal ik hem op bij mijn zoon (daar is hij afgeleverd tijdens mijn vakantie) ben benieuwd of ze iets gevonden hebben of vervangen, en of het nu verholpen is als ik hem volgende week weer gebruiken ga?

Op ‎15‎-‎6‎-‎2017 om 18:18 zei MMSoft:

Nu ben ik druk bezig om het voor elkaar te krijgen om vanaf de PC, zo'n Route (met ca. 30 adressen) naar de GO te zenden, maar het enige dat ik tot op deze erop krijg zijn Track's.

Wie heeft dit al voor elkaar (en hoe :rolleyes: ) ?  

Nog niet helemaal wat ik zoek, maar kan nu een route maken met mijn eigen volgorde:

-Maak een .itn bestand (daarbij maakt het niet uit of je tussen of eind punten gebruikt) en plaats dit bestand op een SD-kaartje.
-Zet de GO 5000/5200 aan.
-Stop het SD-kaartje in de GO
-Kies voor Importeer routes
-Kies de juiste route en druk op Importeer
-Opmerking: Deze route is nog NIET te zien op de GO
-Menu > Mijn routes > kies de route
-Rechts staat "Snelste route wordt gezocht"
-Druk op Rijd
-Rechts staat "Snelste route wordt gezocht"
-Het is nu een "Route" met de adressen op je eigen volgorde !

Ik ben weer een stuk verder:

Een route maken met je eigen volgorde (via Tyre):
-Start Tyre (laat deze eerst volledig opstarten)
-Ctr+M, De bovenste Optie aanvinken, de onderste Uit (dit hoef je maar 1x te doen).
-Maak een route (met maximaal ong. 20 punten) (daarbij maakt het niet uit of je tussen of eind punten gebruikt)
-TomTom > Actieve Route > Kopiëren naar TomTom als actieve route.
-De route wordt nu naar je GO gezonden en getoond op je GO

Deze route opslaan op de GO (als je deze later nogmaals wilt gebruiken):
-Huidige route > Voeg toe aan Mijn routes
-Geef de route een naam en druk op 'Voeg toe'

Jammer dat er maar ca. 20 adressen gebruik kunnen worden.
Als ik koeriers werk doe heb ik er ca. 30 nodig, maar dan deel ik de route maar op in 2 delen :)

Hierbij de lijst met dingen die ik nog mis of graag anders zou zien:

-Vermijd Obstakel 100 - 500 meter.

-Geen volgorde nummers op de TT zelf zoals je wel hebt in de MyDrive App

-Water en spoorlijnen onduidelijk. De kleur van water graag blauw.

-Loopt te vaak vast.

-Adres "Toe" voegen, dus de mogelijkheid om NA de huidige route nog een adres erbij te plaatsen, dit is nu niet mogelijk en heb dat continu nodig.

-Aankomst tijd is nu alleen te zien van de eerste tussenstop of van het eind adres, maar zou ook heel graag kunnen zien hoe laat ik op een ander tussenpunt verwacht aan te komen.

-Het menu knopje is te klein. 

8 uur geleden zei MMSoft:

Hierbij de lijst met dingen die ik nog mis of graag anders zou zien:

-Vermijd Obstakel 100 - 500 meter

-Loopt te vaak vast.

-Het menu knopje is te klein. 

Ik ben blij dat ik niet de enige ben, vooral v.w.b. het laatste punt (menuknopje).

Vastlopers heb ik gelukkig nog niet gehad met de 5200 (afkloppen) :smile:

Nu heb ik ook verder niks veranderd aan mijn 5200...zo uit de doos is hij meteen z'n werk gaan doen.

Ik heb het lijstje doorgestuurd naar TomTom en die gaan het bekijken.....

Op ‎10‎-‎8‎-‎2017 om 12:15 zei MMSoft:

Ik heb het lijstje doorgestuurd naar TomTom en die gaan het bekijken.....

Ik hoop dat ze er wat mee doen.:smile:

Het valt mij regelmatig op dat de 5200 niet meer (goed) werkt na een (kleine) update.
Even de 5200 geheel afsluiten en opnieuw starten en hij werkt weer perfect !

Ik hoop dat er spoedig een update komt met de opgegeven punten.
Op dit moment mis ik deze wel het ergste: Vermijd Obstakel 100 - 500 meter.
Ik heb al lang geen nieuwe software update gezien en vraag mij af of ze hier nog wel mee bezig zijn.

Op ‎22‎-‎10‎-‎2017 om 15:25 zei MMSoft:

Ik heb al lang geen nieuwe software update gezien en vraag mij af of ze hier nog wel mee bezig zijn.

Nou, vandaag dus...kreeg net bij thuiskomst (dan ontvangt ie al mijn Wifi) opeens 3 updates....flitsers, mapupdate en dus een nieuwe Navcore.

Dus ik zal morgen eens kijken wat er voor verschil is met het rijden.

Heb de nieuwe versie er net ook opgezet en ben eens aan het zoeken wat het verschil is.

Het doorzoeken/schuiven van de diverse adressen/files/flitsers/weg werkzaamheden/etc. aan de rechterzijde gaat nu gemakkelijker.

Helaas zijn de diverse adressen (bij een route met meerdere adressen) nog steeds niet voorzien van een nummer.

Er zullen vast nog mee wijzigingen zijn maar die kom ik mogelijk morgen op de weg wel tegen :smile:

Edited by MMSoft

Zie hier: