ArsLP

Nieuwe firmware versie 17.100.0022.311

76 posts in this topic

Versie 17.1

Uitgebracht op  25 april 2017 Deze update is voor: GO 40, GO 50, GO 51, GO 60, GO 61, GO 400, GO 500, GO 510, GO 600, GO 610, GO 5000, GO 5100, GO 6000, GO 6100, START 40, START 50, START 60, START 42, START 52, START 62, VIA 52, VIA 62, RIDER 40, RIDER 400, RIDER 410, TRUCKER 500, TRUCKER 5000, TRUC
  • Je aangepaste Nuttige Plaatsen maken
    Personaliseer je navigatiesysteem door je eigen Nuttige Plaatsen te maken en deze te visualiseren op je TomTom-navigatiesysteem.
  • Meldknop voor flitsers
    Meld nieuwe flitserlocaties onderweg met één tik op het scherm. Tik op het flitserpictogram naast de snelheidsmeter onderaan je scherm om de flitser te melden.
  • Geavanceerde rijstrookaanwijzingen
    Geavanceerde rijstrookaanwijzingen worden nu weergegeven op een gesplitst scherm voor extra duidelijkheid bij het navigeren over drukke kruispunten. Er wordt getoond welke rijbaan je moet nemen, zodat je geen afslag mist.
  • Andere verbeteringen:
    Je systeem is nu voorzien van een verbeterd toetsenbord en verbeterde hardware. 
  • Er zijn diverse prestatieverbeteringen en bugfixes geïmplementeerd.

hopelijk is het probleem met de eigen POI's nu verholpen op de trucker 6000......... Vandaag weer 2x mijn systeem moeten resetten omdat ineens mijn eigen POI bestanden weg zijn.......

wel mooi, nu geeft hij een gesplitst scherm bij een splitsing van wegen 

e9wykjlmkesin.jpg

Op 25-4-2017 om 19:19 zei ArsLP:

Versie 17.1

Uitgebracht op  25 april 2017 Deze update is voor: GO 40, GO 50, GO 51, GO 60, GO 61, GO 400, GO 500, GO 510, GO 600, GO 610, GO 5000, GO 5100, GO 6000, GO 6100, START 40, START 50, START 60, START 42, START 52, START 62, VIA 52, VIA 62, RIDER 40, RIDER 400, RIDER 410, TRUCKER 500, TRUCKER 5000, TRUC
  • Je aangepaste Nuttige Plaatsen maken
    Personaliseer je navigatiesysteem door je eigen Nuttige Plaatsen te maken en deze te visualiseren op je TomTom-navigatiesysteem.
  • Meldknop voor flitsers
    Meld nieuwe flitserlocaties onderweg met één tik op het scherm. Tik op het flitserpictogram naast de snelheidsmeter onderaan je scherm om de flitser te melden.
  • Geavanceerde rijstrookaanwijzingen
    Geavanceerde rijstrookaanwijzingen worden nu weergegeven op een gesplitst scherm voor extra duidelijkheid bij het navigeren over drukke kruispunten. Er wordt getoond welke rijbaan je moet nemen, zodat je geen afslag mist.
  • Andere verbeteringen:
    Je systeem is nu voorzien van een verbeterd toetsenbord en verbeterde hardware. 
  • Er zijn diverse prestatieverbeteringen en bugfixes geïmplementeerd.

Maak ik hier nu uit op, dat je weer een symbool kunt toevoegen aan een eigen POI??????? (of heb ik dat verkeerd???)

Voor de GO5200 is het 17.100.0022.411 . Maar met dezelfde kenmerken neem ik aan.

Dat dubbele scherm vind ik vreemd om zo te zien misschien dat het met rijden wel gewoon duidelijk is

Heb net demo gedaan op.mijn go. Is even wennen, maarvbevalt mij wel. Vond hetbwel vqker lastig dat het helenscherm.door config layout inbeslag werd genomen zodatbje de daadwerkelijke route niet meer zag. Dat is nu opgelost

2 uur geleden zei cortrans14:

Maak ik hier nu uit op, dat je weer een symbool kunt toevoegen aan een eigen POI??????? (of heb ik dat verkeerd???)

Nee. Je kunt kiezen uit een aantal symbolen en die plaatjes worden gekoppeld aan je POI. Die je vervolgens alijd zichtbaar kunt maken op je scherm. 

Uitleg: https://en.discussions.tomtom.com/rider-51/new-software-update-171-available-1021783 

(Klik op 'Show Content' voor meer plaatjes)

ik zie nu ook, dat je eindelijk kan navigeren via coördinaten:smile: 

Nu nog zien te vinden waar die te zien zijn, als je op een bepaalde locatie bent en wat dan de juiste coördinaten zijn (zoals op mijn oude 750)

Bij het aanrijden van een rotonde wordt er nu gezegd "ga de rotonde rond" en dan welke afslag genomen moet worden.

Edited by Bika

Omdat ik wat bluetooth problemen ondervond heb ik een fabrieksherstel gedaan op mijn Rider 400.... en nu zit ineens de oude firmware versie 16 er weer in.

Het vreemde is dat ik de nieuwste firmware versie 17.1 ook niet meer aangeboden krijg..... Ik heb ook al andere pc`s geprobeerd, ook dat hielp niets.

Iemand een simpele oplossing.??

Misschien de map van mydrive leegmaken

Heb ik ook al gedaan.

Ik denk dan een telefoontje richting TT

Ik ben bang van wel....

Op ‎26‎-‎4‎-‎2017 om 21:54 zei Hensepens:

Voor de GO5200 is het 17.100.0022.411 . Maar met dezelfde kenmerken neem ik aan.

Ja, hij stond niet in het rijtje van Arslp (Leo), maar gisteravond kreeg ik hem ook binnen op mijn 5200.....ben net terug van een ritje naar de Botlek....maar er is mij niks opgevallen onderweg....moet allemaal maar eens gaan bestuderen in het weekend.

Dat 2e scherm ga ik echt niet aanzetten....rij al sinds dat bestaat zonder die optie....net wat Hensepens schrijft...en nu krijg je 2 afbeeldingen te zien, dat wil ik ook niet...gewoon 1 helder scherm.

Hoop dat bij de volgende update er eindelijk de optie : Obstakel weer bij komt....dan zijn Tomtom en ik weer echte vrienden.

Weet iemand hoe ik dat uit kan zetten dat er 2 schermen verschijnen?

Ik vind dat dubbele scherm juist een vooruitgang. Ik ben zeer blij met deze update, hoewel het nog verre van goed is. Maar het is een verbetering van de Rider firmware versie 16. Ook wat adressen invoeren betreft.

Nu het mooie weer nog.

PS: na contact opgenomen te hebben met TomTom heb ik de nieuwste firmware weer retour op mijn Rider 400.

Edited by ArsLP

Ik laat dat dubbele scherm ook voorlopig staan eerst maar eens kijken hoe het gaat.
Zou nu ook leuk zijn om je eigen poi die nu zichtbaar is een eigen plaatje te kunnen geven.

3 uur geleden zei BramvT:

Ja, hij stond niet in het rijtje van Arslp (Leo), maar gisteravond kreeg ik hem ook binnen op mijn 5200.....ben net terug van een ritje naar de Botlek....maar er is mij niks opgevallen onderweg....moet allemaal maar eens gaan bestuderen in het weekend.

Dat 2e scherm ga ik echt niet aanzetten....rij al sinds dat bestaat zonder die optie....net wat Hensepens schrijft...en nu krijg je 2 afbeeldingen te zien, dat wil ik ook niet...gewoon 1 helder scherm.

Hoop dat bij de volgende update er eindelijk de optie : Obstakel weer bij komt....dan zijn Tomtom en ik weer echte vrienden.

En toch he Bram, als je het eenmaal gewend bent is het ideaal. Het geeft veel beter weer welke rijstroken je volgen moet...........

9 minuten geleden zei Bika:

Ik laat dat dubbele scherm ook voorlopig staan eerst maar eens kijken hoe het gaat.
Zou nu ook leuk zijn om je eigen poi die nu zichtbaar is een eigen plaatje te kunnen geven.

Een eigen plaatje lukt nog niet helemaal. Wel kun je die nu een symbool toekennen, die dan zichtbaar is op de kaart.

dat zag ik per toeval, simpele symbolen

Dat wel, maar al een hele verbetering