Sign in to follow this  
Followers 0
bjorn schoutteet

poi

5 posts in this topic

dag een vraag ik heb onlangs een tt rider 40 gekocht ik zou graag als je de gewone kaart heb dat je tankstation en bankautomaten kan aan vinken bij je instelling maar bij mij staat er dat niet .Heb gaan kijken bij tomtom support en ze zeggen ga naar mydrive en je kan ze daar importeren zo gzegd en gedaan ik kom op importeer poi-bestand en hij vraag aan mij om een ov2-bestand te open voor het sychroniseren en importeren ik weet niet hoe en hoe kan dat wel doen zonder al die moeite zelf tt weet het niet dank je

zoek op het www naar deze POI bestanden (Google is uw vriend), sla ze op op uw desktop bijvoorbeeld. en dan kun je ze via Mydrive naar uw navigatie overhevelen.......

Ik heb dezelfde vraag en snap bovenstaand antwoord niet. Mijn nieuwe Go 520 blijkt niet de nuttige plaatsen te hebben, die mijn oude wel had. Waar kan ik die vinden? Ik ben niet technisch, dus als het antwoord gegeven kan worden in Jip en Janneke-taal, heel graag. Waarom geeft Tom Tom de nuttige plaatsen er niet gewoon bij? Wil niet graag dingen van sites plukken, waarvan ik niet weet of ze betrouwbaar zijn. Als je me kan helpen, dan ben ik je heel dankbaar.

Ik heb dezelfde vraag. Op mijn oude TT had ik verschillende POI"s zoals supermarkten in Frankrijk, campings enz. enz. Ik ben niet a-technisch, maar hoe en op wat ik ook google, ik kom niets tegen van mogelijk te downloaden POI;s Dus, svp, wie kan mij helpen, waar vindt ik (betrouwbare) POI:S ????

@CaWa De standaard poi's van TomTom zitten in de kaart ingebakken. Zoek bv op Ziekenhuis (intypen) en u krijgt alle ziekenhuizen in de buurt te zien klik op het gewenste item en u kunt er naar toe navigeren.

@Manusco Bent u nog in het bezit van uw oude TomTom haal daar dan de .ov2 bestanden af en zet deze op uw pc. Zoek anders bestanden op internet op, kijk bv eens hier http://www.camperstops.eu/Pois.htm

Log daarna in op MyDrive en voeg via Mijn Plaatsen de .ov2 bestanden toe aan uw huidige TomTom.

De poi's vindt u dan terug in de TomTom als laatste item onder Mijn Plaatsen. 

U kunt geen eigen plaatjes meer meesturen.