Naik

Een (goede) aanbieding van TomTom (vervolgverhaal)

12 posts in this topic

Zoals zovelen kreeg ook ik een mailtje van de firma TomTom met de aanbieding om een TomTom Go 5200 aan te schaffen met een korting van wel €99.

Aangezien ik al jaren kaart en Live abonnementen heb betaald is een nieuwe TomTom voor €230 een goed aanbod, dus kopen dan maar.

Op de website aangekomen krijg ik keurig de bestelde tomtom in beeld met een voucherkorting van 98,99. Ik kies bij het afrekenen voor Paypal. Dat doe ik altijd want daar kan je, net als bij je creditcard, het aankoopbedrag terug laten storten en ligt in geval van aankoop problemen de bewijslast in geval van geschillen bij de verkoper. Bij ideal ben je je poet gewoon kwijt mocht er iets verkeer gaan. Maar terug naar de bestelling.

Ik kies dus voor PayPal en vervolgens meld de site van TomTom dat er een probleem met de betaling is. Vreemd, een klein uurtje geleden werkte het nog. Ik moest een andere methode gebruiken. Dat deed ik dus mooi niet en koos weer voor Paypal.

Deze keer werkte het wel en werd ik doorverwezen naar de site van Paypal en bij het goedkeuren van de betaling zie ik opeens in een flits dat onze vrienden van TomTom het bedrag van €329,95 in rekening hebben gebracht.

Terugkijkend op mijn overzicht op de TomTom site zie ik dat ik nu een bestelling heb gedaan van een TomTom 5200 voor €329,95. Maar ook dat er blijkbaar nu een andere bestelling open staat met een hoger (nieuwer) nummer waar nu opeens mijn korting van € 99 aan vast hangt.

Van deze grappen ben ik geen liefhebber.

Ik ben al jaren klant en heb nog niet eerder problemen gehad, dus zoek ik naar een mogelijkheid om het een en ander recht te breien. Dus eerst maar eens een berichtje met dit verhaal naar support gestuurd. Eens kijken of dat helpt.

Word vervolgd...

Ik heb vorige maand de aanbieding gekregen en ook de 5200 aangeschaft, maar ik kon toen wel kiezen voor de 5200 of de 6200. 

Op ‎24‎-‎6‎-‎2017 om 00:31 zei Holiday:

Jammer dat ze geen aanbieding voor een 6200 hebben, dan had ik er een bijgekocht.

Ik ook

En hoe het verder liep...

Nadat ik dus direct een mailtje had gestuurd met de vraag om korting of annuleren, heb ik ook de volgende morgen direct de telefoon ter hand genomen om contact met TomTom te zoeken, er is dus echt geen mogelijkheid om je bestelling te annuleren.

Tijdens het telefoongesprek bleek dat er geen mogelijkheid was het proces te stoppen. De gedane bestelling was al in behandeling en ik moest maar wachten tot die bezorgd was, dan moest ik weer contact opnemen met het verzoek voor een retourzending.

Dus ik wachten, ....., na een paar dagen kreeg ik van TomTom de definitieve factuur aangezien de goederen geleverd waren. Hmmm, toch maar even de spamfolder doorgespit en daar vond ik een mailtje van UPS dat het pakket achtergelaten was bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt. Dus nooit een papiertje in de bus gehad met ‘sorry U was er niet’.

Dus doos ongeopend in de hoek en weer een mail naar TomTom met het verzoek om restitutie, binnen 24 uur een antwoord met een link naar UPS waar ik een bonnetje kon uitprinten om op de doos te plakken, die vervolgens weer bij het afhaalpunt afgeleverd kon worden.

Twee dagen later bericht van UPS dat pakket afgeleverd was bij TomTom, drie dagen later bericht van TomTom dat pakket was ontvangen en dat het maximaal twee weken duurt voordat er teruggestort word. Dat was al een hele verbetering in vergelijking met de vijf weken waar in de eerdere mail met de UPS link sprake van was.

Na twaalf dagen, dus binnen genoemde termijn gaf Paypal aan het bedrag te hebben teruggekregen van TomTom en binnen 24 uur kreeg ik ook van TomTom zelf een mailtje dat het bedrag teruggestort was. Dus die € 329 waren weer retour.

Nou had ik aan de telefoon de afspraak dat ik ook een nieuwe voucher zou gaan krijgen, maar die was er nog niet dus ik ging even op de TomTom site kijken bij mijn overzicht aan bestellingen en wie schetst mijn verbazing? In mijn besteloverzicht was de bestelling met de voucher, die tot op dat moment niet meer gewijzigd kon worden, weer actief geworden. Ik kon ‘m selecteren en gewoon verdergaan waar het dus de eerste keer fout liep, ik selecteerde dus weer Paypal, en na wel drie keer het te betalen bedrag te hebben gecontroleerd drukte ik op bevestigen om een 5200 voor € 230 aan te schaffen.

Binnen twee dagen na die klik, en ruim een maand na het begin van deze soap, ben ik nu de eigenaar van een 5200.

Die overigens bij gelukkig de juiste buren is afgegeven, en nu wel een briefje in de bus.

Dus eind goed, al goed.

Ik heb inmiddels gevonden hoe ik een 6200 kan bestellen maar helaas staat
daar dan niet de korting vermeld.
Wordt wel gevraagd om een voucherkorting maar geen idee wat ik daar kan invullen.

Op mail naar TT helaas geen antwoord

Het vervangingsaanbod wat ik kreeg van TomTom twv € 99,99 op een 5200 was gebaseerd op mijn geregistreerde XL Live IQ routes uit ’09. Ook kon ik kiezen voor een 520 en die zou dan € 184 moeten gaan kosten.

Tijdens de eerder genoemde perikelen heb ik ook nog twee keer de zomerkortingen mail gehad, een voor de XL Live en een voor de 1005 en die gaven ook op zowel de 520 als 5200 20% korting. 

Die aanbiedingen heb ik maar even laten lopen.

Overigens was hier nergens sprake van de 6200, want dan had ik met die € 100 korting daar wel voor gekozen.

Edited by Naik

Ik heb kontakt opgenomen met TT over dit aanbod 

Kreeg snel bericht dat deze korting ook geld voor de nieuwe 6200
dus heb deze gelijk besteld.

:yahoo: Bika = blij:yahoo:

Ik heb de Tom Tom camper besteld met 25% korting.

Naam en adres opgegeven en kreeg toen bericht van UPS dat het pakketje werd verzonden naar:  een verkeerd adres.

Na een aantal telefoontjes (2.5 uur) geen verandering in afleveradres.

Toen heb ik het zelf met UPS geregeld dat het naar een afleveradres werd gestuurd.

Opgehaald en klaar.

Toch niet helemaal. Een paar dagen later bericht dat ik had verzocht om het apparaat weer op te laten halen.  ?????

Ik wist van niks.

Conclusie?  Administratie bij tom tom één grote puinhoop.

Excuus?  Neeeee.

Tja,.... Het zijn daar net mensen:yahoo:

Edited by cortrans14

Waar ging het fout bij UPS of TomTom dat weten we niet dus van wie wil je excuses hebben ?

Persoonlijk zou ik het toestel hebben terug gestuurd (nooit meer een TomTom)