techgraphix

ITN route op Tomtom XL gebruiken??

16 posts in this topic

Ik heb een wat oudere tomtom XL gekregen maar nu wil ik een vooraf gemaakte route gaan gebruiken. Ik kom er niet achter hoe ik die route kan gaan gebruiken..

Met Tyre heb ik een route aangemaakt, bestaande uit ca 10 waypoints en deze als ITN in de map ITN op geplaatst.  De route staat nu dus al op de TomTom XL.

Maar via het beeldscherm van de XL heb ik kennelijk niet de mogelijkheid om die route te selecteren..

Wat doe ik verkeerd, of hoe kan ik het wel doen?

(Bij mijn Tomtom GO 630 van mijn man lukt dat wel in een keer.)

Evelien

Maak eens een route op de xl zelf.. Verschijnt deze in dezelfde map als de route die je hebt gecopieerd?

Edited by Hensepens

Nou, Op de XL zelf kan ik een route maken met maar één tussenpunt.. Niet echt veel dus :-(   (zodra ik een ander tussenpunt wil toevoegen wordt het eerste tussenpunt vervangen..)

Met TomTom Home kan ik ook een route maken maar die zet 'm nergens op de XL..  De XL staat ook niet in het lijstje compatibele apparaten.

Ik denk dus dat het gewoon niet mogelijk is op mijn XL..

1 uur geleden zei techgraphix:

Nou, Op de XL zelf kan ik een route maken met maar één tussenpunt.. Niet echt veel dus :-(   (zodra ik een ander tussenpunt wil toevoegen wordt het eerste tussenpunt vervangen..)

Met TomTom Home kan ik ook een route maken maar die zet 'm nergens op de XL..  De XL staat ook niet in het lijstje compatibele apparaten.

Ik denk dus dat het gewoon niet mogelijk is op mijn XL..

Heb je toevallig een XL met een vereenvoudigd menu ?

Eerst controleer eens welk apparaat je hebt
Klik op onderstaande link en vul de eerste 2 tekens van het serienummer in.
http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/9512/c/2356

Het serienummer begint met GJ en dat geeft: TomTom XL IQ Routes ² / XL Classic, 2GB, TomTom HOME

Het menu is inderdaad wel heel eenvoudig..( lees weinig mogelijkheden, vergeleken met onze andere TomTom's)

Maar of dit dan een XL met vereenvoudigd menu is?? 

Bestaat er, eventueel, een mogelijkheid om de firmware te upgraden naar een uitgebreider menu??

Zoiets vermoedde ik al. Je kan de map SdkRegistry plaatsen waardoor je de mogelijkheid hebt om een routeplanner te gebruiken.

Download

http://www57.zippyshare.com/v/w7ZQtuHO/file.html

Uitpakken en de map SdkRegistry met inhoud plaatsen in de root van de XL.

Starten en je heb een ander menu je zou nu in de routeplanner je itn route kunnen laden.

Zo, dat was simpel ;--) 

En het is me gelukt.. Het menu is duidelijk meer uitgebreid.  Wel nog even zoeken waar alles staat.. Het is net even iets minder logisch ingedeeld dan op de andere TomTom's, maar het werkt!

Hartstikke bedankt!

2 uur geleden zei techgraphix:

Zo, dat was simpel ;--) 

En het is me gelukt.. Het menu is duidelijk meer uitgebreid.  Wel nog even zoeken waar alles staat.. Het is net even iets minder logisch ingedeeld dan op de andere TomTom's, maar het werkt!

Hartstikke bedankt!

Graag gedaan

Dacht dat bijna alles er in staat.

Hoi, helaas kan dit bestandje niet meer gedownload worden. Het zou mij ook enorm helpen. Ga binnenkort op vakantie en zou ook graag een reisplan op mijn TT XL zetten die deze functie nu niet heeft. Het is een XL Classc ( Serie GV )

Heb deze geprobeerd maar dat lukte niet.

Edited by diggel

Het menuutje staat ook in de schatkamer en je kunt het aldaar downloaden.

We horen graag of je er iets aan hebt en of het wel of niet werkt.

Hoi.....de schatkamer....daar mag ik blijkbaar niet in. Geen idee waarom niet. Zie bijlage.

Maar er is vast een manier om eraan te komen. Kan het via WeTransfer of zo?

Knipsel.JPG

Yep, dit lijkt te werken !!! Kreeg wel lading Norton meldingen over foute site etc.etc. dus even op andere manier gedaan.

Wellicht is dit nog handig : Als je je reisplan in Google Maps maakt dan moet het geconverteerd worden naar itn. Ik vond daar dit enorm handige tooltje voor : 

http://www.benichou-software.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1&Itemid=4&lang=en

Vooral als je de touristische routes wilt gebruiken dus van A via BCDE naar F is dit enorm handig.

Route in maps maken. Link kopiëren in progje, kiezen voor TomTom itn en opslaan. Tom aankoppelen en bestand in de itn map zetten. Ik ga het even thuis uitproberen deze week. Dank voor de hulp. Erg blij mee !!!! 

12 uur geleden zei diggel:

Yep, dit lijkt te werken !!! Kreeg wel lading Norton meldingen over foute site etc.etc. dus even op andere manier gedaan.

Wellicht is dit nog handig : Als je je reisplan in Google Maps maakt dan moet het geconverteerd worden naar itn. Ik vond daar dit enorm handige tooltje voor : 

http://www.benichou-software.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1&Itemid=4&lang=en

Vooral als je de touristische routes wilt gebruiken dus van A via BCDE naar F is dit enorm handig.

Route in maps maken. Link kopiëren in progje, kiezen voor TomTom itn en opslaan. Tom aankoppelen en bestand in de itn map zetten. Ik ga het even thuis uitproberen deze week. Dank voor de hulp. Erg blij mee !!!! 

Veel navigatieplezier.