WJvdR

VERSIE 17.102.0026

18 posts in this topic

Geen spannende dingen dit keer:

Citaat

Uitgebracht op  22 mei 2017 Deze update is voor: GO 40, GO 50, GO 51, GO 60, GO 61, GO 400, GO 500, GO 510, GO 600, GO 610, GO 5000, GO 5100, GO 6000, GO 6100, START 40, START 50, START 60, START 42, START 52, START 62, VIA 52, VIA 62, RIDER 40, RIDER 400, RIDER 410, TRUCKER 500, TRUCKER 5000, TRUC
  • Er zijn diverse prestatieverbeteringen en bugfixes aangebracht.

•  

56 minuten geleden zei WJvdR:

Geen spannende dingen dit keer:

•  

Ook dit keer staan de Go 5200 en Go 6200 er weer niet bij, maar kreeg wel de update melding, die hij nu aan het installeren is....zal morgen meteen kijken of die belachelijke aanwijzing : ""Ga de rotonde ROND en neem de 1e afslag"" nu voorbij is. :crazy:

31 minuten geleden zei BramvT:

Ook dit keer staan de Go 5200 en Go 6200 er weer niet bij, maar kreeg wel de update melding, die hij nu aan het installeren is....zal morgen meteen kijken of die belachelijke aanwijzing : ""Ga de rotonde ROND en neem de 1e afslag"" nu voorbij is. :crazy:

is over hij zegt nu ga de rotonde op 

1 uur geleden zei leusinkj:

Dat dacht ik eerder al dat deze zin beter zou zijn.

22 uur geleden zei leusinkj:

Ik heb vandaag wel over 20 rotondes gereden....eerst kon ik niet verstaan wat hij zei, maar toen ik goed ging luisteren klinkt het meer als : Ga de rotonde oM dan oP.

1. Is dus nog niet helemaal perfect...maar ach, een kniesoor die daar op let.:wink:

Overigens heb ik vanmiddag mijn Go 5200 wel 3 klopjes op zijn ''schouder'' gegeven, want van Krefeld naar huis (vooral rond Venlo, Eindhoven enz)...bleek het een verkeerschaos te zijn (Pinksterweekend verkeer)....nam binnendoor weggetjes...de ring N2 bij Eindhoven....kortom, de Live file-info werkte perfect (ook nadat je net de grens overgaat bij Venlo).

Dus ben ZEER tevreden over deze functie...bij de oudere modellen moest je altijd maar hopen dat hij snel de buitenlandse provider pakte, dat gaat met de 5200 gewoon heel goed.:good:

Bram@@
Nu rijd jij veel, stel je rijd ergens en moet daar altijd rechtdoor de snelweg volgen.

Nu geeft TT ineens aan neem de afslag, wat denk jij dan en doe je dat dan ook?

4 uur geleden zei Bika:

Bram@@
Nu rijd jij veel, stel je rijd ergens en moet daar altijd rechtdoor de snelweg volgen.

Nu geeft TT ineens aan neem de afslag, wat denk jij dan en doe je dat dan ook?

Aangezien ik de file info op automatisch heb staan (dus eigenlijk : vermijd file automatisch zonder waarschuwing), neem ik ook die afslag...denk er niet eens meer over na...dit gebeurde gisteren toen ik net bij Venlo de Duitse grens over was (de A61 dus richting Koblenz)...na een km of 10 zag hij een lange file staan (ze zijn daar al maanden met de snelweg bezig)....en toen ik bij de afslag was zag ik inderdaad een lange file staan....de 5200 leidde mij via een weg bijna parallel langs die A61, een km of 10 en daarna weer de A61 op (bleek 16 min file te zijn)

Dus JA, ik ben niet meer eigenwijs tegen de 5200 en doe gewoon wat hij mij verteld...en denk dus niet : zal wel meevallen die file en ga er lekker op aansluiten :wink:

Bij Willich en Krefeld zag ik de andere kant op (die ik terug ook zou moeten nemen) lange files staan....de Duitsers gingen blijkbaar ook massaal op Pinkstervakantie, dus aangekomen bij het afleveradres, klikte ik alvast Thuis in...duurt meestal 5 minuten dat afleveren, ondertussen kan de 5200 dan fijn even een andere route kiezen...en toen ik weer in de auto stapte liet hij mij allerlei leuke binnendoorweggetjes nemen om uiteindelijk weer bij Venlo uit te komen.

Met de hedendaagse Live file-info, begonnen met de 5 en 6000 serie, kun je beter gewoon doen wat de TT je adviseert.

Met de oude serie (Go 7 en 950 en ook de 1000/5) werkte de Live niet zo goed als bij deze nieuwe serie, als ik TT kan complimenteren dan doe ik dat ook...heb nog maar 1 wens en dat is dat zij de optie vermijd deel route (het oude systeem) en Obstructie 100 - 500 meter weer in het menu zetten.

Ik doe ook altijd wat TT adviseert al heb ik soms twijfels, doe je het niet sta je stil of meer km rijden.

Om eerlijk te zijn, ben ik wat "afwachtender"..... Ik blijf meestal met mijn combi van 18,50 mtr. toch wel rijden tot vlak bij de file. 

Als er dan nog steeds geen verbetering is, kan ik alsnog besluiten om binnendoor te gaan, maar vaak heb ik geluk, en wordt de file net weer korter. 

Alleen als hij aangeeft dat de rijbaan volledig dicht is, volg ik gelijk zijn advies op. Je gaat nu eenmaal met een grote truck minder snel binnendoor, als met een personen auto.......

2 uur geleden zei cortrans14:

Om eerlijk te zijn, ben ik wat "afwachtender"..... Ik blijf meestal met mijn combi van 18,50 mtr. toch wel rijden tot vlak bij de file. 

Als er dan nog steeds geen verbetering is, kan ik alsnog besluiten om binnendoor te gaan, maar vaak heb ik geluk, en wordt de file net weer korter. 

Alleen als hij aangeeft dat de rijbaan volledig dicht is, volg ik gelijk zijn advies op. Je gaat nu eenmaal met een grote truck minder snel binnendoor, als met een personen auto.......

Nu je dit zo schrijft...bedenk ik mij ineens dat de Trucker Tomtom met Live fil-info...daar toch wel rekening mee zal houden, of als je een alternatieve route kiest en je dan die 2 of 3 andere routes krijgt voorgeschoteld ?

M.a.w.; dat jouw Trucker TT dan eerder je de file in stuurt omdat bij omleidingsroutes (zoals ik vrijdag kreeg) de wegen niet zo geschikt zijn voor een 18 meter lange vrachtauto.

Hij zal mij eerder verder om laten rijden dan een personen auto inderdaad, omdat hij rekening zal houden met vrachtwagen routes. Vandaar dat ik minder snel een omleiding zal volgen. Alleen bij een totale afsluiting heb ik weinig andere keuze (of ik moet ter plaatse bekend zijn)

Ik kreeg de update met versienummer 17.102.0027 van 24-05-2017 (Go 6100)

Edited by TifKag

13 minuten geleden zei TifKag:

Ik kreeg de update met versienummer 17.102.0027 van 24-05-2017 (Go 6100)

Hier ook

ik heb afgelopen weer een update gekregen naar de 17.102.0027.311 op mijn Go51

Hier ook versie 17.102.0027.311 draaien op de GO5100. De mededelingen m.b.t. rotondes zijn deels verbeterd.

Ik hoor tot dusver 3 varianten.

- Na 500 meter: Ga de rotonde rond, eerste afslag

- Na 500 meter: Ga rechtdoor over de rotonde, tweede afslag

- Na 500 meter: Ga de rotonde rond, derde afslag

Rotondes met meer afslagen ben ik sinds de laatste update nog niet tegengekomen. Het lijkt erop dat alleen indien je op de rotonde de tweede afslag moet nemen de boodschap veranderd is. Bij eerste en derde afslag moet je volgens Tomtom nog steeds de rotonde rond rijden.

Ik hoor "Ga de rotonde op" en dan de afslag, bv 4e hier in de buurt.

Er zit kennelijk verschil tussen computerstemmen en opgenomen stemmen. Ik gebruik zelf altijd opgenomen stem Eva. Deze zegt dus ga rotonde rond. Als ik voor de test switch naar een computerstem, in dit geval Xander, dan zegt hij inderdaad wel: ga rotonde op.

Juist, bij mij de Belgische computerstem Ellen, en ook zij zegt "ga de rotonde op"