BramvT

De nieuwe Tomtom VIA 53 -Wifi- (met Live en Maps Livetime) !

17 posts in this topic

Een serieuze concurrent voor de Go 5200 en 6200 ?

Zit onder de 200 euro, terwijl de 5/6200 boven de 300 euro zitten (officieele prijs)....alleen de vaste raamhouder (met meteen voeding als je hem erin klikt) zit er -vermoed ik- niet bij ? (kon dat niet zien in de tekst, hoewel de afbeelding op het dashboard laat zien dat het niet die simpele zuignap is)

https://www.tomtom.com/nl_nl/drive/tomtom-via-53/

Intelligente navigatie. Realtime verkeersinformatie.

• Lifetime Maps
  • 3 maanden Flitsers
  • Lifetime TomTom Traffic
  • Updates via Wi-Fi
  • Geschikt voor Siri en Google Now™
  • Handsfree bellen
  • Smartphoneberichten

UPDATE : Nee dus...geen losse raamhouder....maar het zou mij niks verbazen als hij intern gewoon hetzelfde is qua snelheid als de 5/6200.

772436.png

Ik denk dat de voornaamste verschillen (naast de houder) de niet-gratis flitsers, geen gratis wereldkaarten en het ontbreken van de simkaart zijn. Voor de rest is de hardware en software identiek waarschijnlijk.

Edited by Loek

3 uur geleden zei Loek:

Ik denk dat de voornaamste verschillen (naast de houder) de niet-gratis flitsers, geen gratis wereldkaarten en het ontbreken van de simkaart zijn. Voor de rest is de hardware en software identiek waarschijnlijk.

Nou Loek....volgens mij heeft hij WEL een Simkaart erin zitten....aangezien je levenslang Live erop hebt (Lifetime TomTom Traffic ) :wink:

En ik denk dat 80 of 90 % van de gebruikers van een Tomtom die wereldkaart toch niet gebruiken.....ik heb aan West EU al meer dan genoeg en mocht ik ooit een keer naar bijvoorbeeld de VS gaan, dan zet je simpel die kaart op je 5200 (gratis).

Ik heb het voor elkaar gekregen om West EU en de BNL erop te zetten...maar zit de laatste weken dus wel op de West EU kaart, omdat we opeens veel op Duitsland rijden.

Nee, geen simkaart, zie specificatie:

Overig

Houder voor in het voertuig

Eenvoudig draaibare houder

Bluetooth (voor gesprekken, berichten, Siri en Google Now) Ja

Stembesturing Ja

TomTom Services via smartphone Ja

TomTom Services via geïntegreerde SIM Nee

3D-gebouwen Nee

Geïntegreerde Wi-Fi Ja

38 minuten geleden zei Leo1:

Nee, geen simkaart, zie specificatie:

Overig

Houder voor in het voertuig

Eenvoudig draaibare houder

Bluetooth (voor gesprekken, berichten, Siri en Google Now) Ja

Stembesturing Ja

TomTom Services via smartphone Ja

TomTom Services via geïntegreerde SIM Nee

3D-gebouwen Nee

Geïntegreerde Wi-Fi Ja

Dat staat niet in de eerste informatie die ik zag...ze adverteren dus met : Lifetime TomTom Traffic ...en dan ga je er vanuit (als ze het er zo over hebben) dat je gratis HDTraffic hebt. Zo is hij dus al wat minder interessant.:rolleyes:

Je hebt wel Lifetime TomTom Traffic, alleen gaat dat dan via je eigen smartphone net zoals bij de GO 50, 51 en 52.

Inderdaad, via de eigen smartphone. Dus voor eigen kosten (de mobiele (roaming) data die nodig is voor het ontvangen van TomTom Traffic).

1 uur geleden zei Loek:

Inderdaad, via de eigen smartphone. Dus voor eigen kosten (de mobiele (roaming) data die nodig is voor het ontvangen van TomTom Traffic).

Een beetje raar toch, dat ze adverteren met Livetime file info...terwijl je dat zelf moet betalen (de data)...dat hadden ze meteen op de eerste pagina moeten plaatsen van hun advertentie.:unsure: (en niet onder : Lees Overig)

Zou mij niks verbazen als er klanten zijn die enthousiast zijn geworden, die VIA 53 kopen en dan thuis erachter komen dat er geen SIM in zit en zij zelf de Data moeten betalen.:rolleyes:

1 uur geleden zei BramvT:

Zou mij niks verbazen als er klanten zijn die enthousiast zijn geworden, die VIA 53 kopen en dan thuis erachter komen dat er geen SIM in zit en zij zelf de Data moeten betalen.:rolleyes:

Afgezien daarvan denk ik dat de eigen telefoon ook compatible moet zijn met de TomTom Via 53 (windows, ios of  android telefoon). Hierover zie ik eigenlijk ook niks.  De TomTom en de telefoon moeten dan toch "gepaired" worden door middel van Bluetooth? 

Op 6/3/2017 om 18:07 zei BramvT:

Dat staat niet in de eerste informatie die ik zag...ze adverteren dus met : Lifetime TomTom Traffic ...en dan ga je er vanuit (als ze het er zo over hebben) dat je gratis HDTraffic hebt. Zo is hij dus al wat minder interessant.:rolleyes:

Ook al zit er een SIM kaart slot in, moet je het dataverkeer nog steeds zelf betalen. Wat trouwens peanuts is. 

En de connectie is niet via BT, maar via BT-tethering. Loopt niet altijd soepeltjes. Dus mijn voorkeur zou een nav met SIM slot zijn. Maar ja, dan moet wel over twee kaartjes beschikken en ik weet niet of dat ook extra kosten met zich meebrengt. 

1 uur geleden zei Mr. M:

.....

Maar ja, dan moet wel over twee kaartjes beschikken en ik weet niet of dat ook extra kosten met zich meebrengt. 

Waarom 2 SIM-slots in een Nav-device?

Nee, sorry, ik bedoel 1 sim-kaartje voor de telefoon en 1-tje voor de TomTom toch? 

16 uur geleden zei Mr. M:

Ook al zit er een SIM kaart slot in, moet je het dataverkeer nog steeds zelf betalen. Wat trouwens peanuts is. 

De " always connected"  modellen (Go 5200/6200) hebben een ingebouwde simkaart. Het dataverkeer hoef je dus niet te betalen.

22 uur geleden zei Mr. M:

Nee, sorry, ik bedoel 1 sim-kaartje voor de telefoon en 1-tje voor de TomTom toch? 

Met de Tomtom's met ingebouwde Simkaart hoef je niks (extra) te betalen aan data....met de oudere types TT zoals de Go 1000/5 en de serie daarvoor, de Go 7 en 950 Live, betaalde je per jaar een abonnement (van officieel 49 euro)...dus 4 euro p/m en dan maakte het niet uit hoeveel data je gebruikte...dat viel immers onder het abonnement.

Met de nieuwe serie Go 51/5200 krijg je levenslang Live file info (zolang de TT blijft werken)...zit dus al bij de aanschafprijs inbegrepen.

De serie TT's (zoals deze Via 53) en Go 50 enz....hebben dus GEEN Simkaart, dat werkt via Bluetooth naar je smartphone en als je dan de grens overgaat, gaat de teller tikken van je (extra) Data.

Niet meer, alles gaat van bundel. Zoals gezegd: peanuts

Ik bedoelde of de provider zoals bv KPN een rekening stuurt voor een extra SIM kaart. That's all. 

EDIT: Ik begrijp nu dat dit niet via je eigen provider gaat? 

Edited by Mr. M

Op 2017-6-6 om 20:09 zei BramvT:

Met de Tomtom's met ingebouwde Simkaart hoef je niks (extra) te betalen aan data....met de oudere types TT zoals de Go 1000/5 en de serie daarvoor, de Go 7 en 950 Live, betaalde je per jaar een abonnement (van officieel 49 euro)...dus 4 euro p/m en dan maakte het niet uit hoeveel data je gebruikte...dat viel immers onder het abonnement.

Met de nieuwe serie Go 51/5200 krijg je levenslang Live file info (zolang de TT blijft werken)...zit dus al bij de aanschafprijs inbegrepen.

De serie TT's (zoals deze Via 53) en Go 50 enz....hebben dus GEEN Simkaart, dat werkt via Bluetooth naar je smartphone en als je dan de grens overgaat, gaat de teller tikken van je (extra) Data.

Vanaf 13 juni is dat ook verleden tijd. Dan gaan de nieuwe Europese regels in. Ik heb nu nog een abo met 6gb internet in Nederland en 250 gb in Europa, vanaf die datum is de gehele bundel van 6 gb in heel Europa beschikbaar (bij T-mobile) en vervalt die 250 gb grens. Dit geld voor iedereen. Je gehele internet bundel is dan in heel Europa geldig...... (tegen overal het zelfde tarief als in Nederland)