Bika

Bernhardlaan Alphen ad Rijn afgesloten

31 posts in this topic

Deze hem ik net voor 3 maanden afgesloten tussen de Irenelaan en het Raoul Wallenbergplein.

Ben benieuwd wanneer dit in Mapshare is opgenomen.

Edited by Bika

Waarom in Mapshare. Deze komt gewoon via de live diensten binnen. 

(Het begin van je zin snap ik niet helmaal ....)

Als je via Map Share Reporter een tijdelijke wegafsluiting meldt, dan is hij vaak binnen enkele minuten 'live' op TT's kaarten (via TomTom Traffic). Overigens lees ik hier dat hij voor 4 weken is afgesloten, vanaf morgen.

https://www.allesinalphen.nl/nieuws/prins-bernhardlaan-vanaf-10-juli-vier-weken-afgesloten.html

Inderdaad 4 weken dicht geen 3 maanden, als de weg weer open is meld ik dat ook.

via Mapshare komen toch de aanpassingen.

Edited by Bika

Ik heb al heel lang geen Map Share correcties op mijn kaart meer gezien. Ik weet niet of dat systeem nog werkt. TomTom Traffic correcties lijken wel goed te werken.

Als ik mijn 6000 update komen er vaak wel correcties

Bernhardlaan is dicht op TT 6200

Op de MyDrive site is ie ook afgesloten over 600 meter

5 uur geleden zei Loek:

Ik heb al heel lang geen Map Share correcties op mijn kaart meer gezien. Ik weet niet of dat systeem nog werkt. TomTom Traffic correcties lijken wel goed te werken.

Op mijn trucker 6000 komen wel steeds mapshare update's hoor. Nu staat er ook weer een update klaar.......

Naamloos.png

Ik denk dat dat afstand inderdaad 600 meter is, ze zijn er druk aan het werk, als het goed is word
dat gedeelte ook 30km gebied en de afslag met de  Anna van Buren laan wordt ook aangepast
(is over gesproken)

Tijdelijke afsluitingen en andere wegwerkzaamheden komen niet via het oude Mapshare systeem, maar via TomTom Services. 

(Zou ook geen doen zijn.)

Hoe geef ik dat zelf dan aan TT Service door.

23 minuten geleden zei Mr. M:

Tijdelijke afsluitingen en andere wegwerkzaamheden komen niet via het oude Mapshare systeem, maar via TomTom Services. 

(Zou ook geen doen zijn.)

Hoe geef ik dat aan TT service door dan

Niet, die info haalt TT zelf bij de gemeente, rijkswaterstaat, etc. 

Bij mij in Renkum is men druk bezig aan de weg en afsluitingen staan nagenoeg real-time op het systeem. 
Net als bij file-informatie, die geeft de gebruiker toch ook niet door via Mapshare. 

1 uur geleden zei Bika:

Hoe geef ik dat zelf dan aan TT Service door.

Hoe geef ik dat aan TT service door dan

Je kunt deze via de Map Share Reporter doorgeven, zoals ik al eerder aangaf in dit topic. Kies dan voor 'Tijdelijke afsluiting'. Als de afsluiting niet binnen een kwartier wordt overgenomen door TomTom Traffic kun je TT een bericht sturen en zullen ze de melding handmatig doorvoeren. Dat is mijn ervaring tenminste. 

1 minuut geleden zei Loek:

Je kunt deze via de Map Share Reporter doorgeven, zoals ik al eerder aangaf in dit topic. Kies dan voor 'Tijdelijke afsluiting'. Als de afsluiting niet binnen een kwartier wordt overgenomen door TomTom Traffic kun je TT een bericht sturen en zullen ze de melding handmatig doorvoeren. Dat is mijn ervaring tenminste. 

Ok volgende keer,

7 uur geleden zei cortrans14:

Op mijn trucker 6000 komen wel steeds mapshare update's hoor. Nu staat er ook weer een update klaar.......

Ja, maar slechts 400 bytes (!). Dat is wel heel erg weinig. Vroeger was dat altijd veel meer, 100 kB ofzo. Ik heb met NAV4 nog nooit gemerkt dat er ook daadwerkelijk een Map Share correctie op het apparaat stond.

1 uur geleden zei Loek:

Echt onzin, de afsluiting staat nu al live. Dit heeft niets, maar dan ook niets met Mapshare Reporter te maken. Daar gaat het over kaart fouten/aanpassingen. 

Mapshare: 

WAT DOET TOMTOM MET MIJN MELDINGEN?

Je meldingen zijn belangrijk voor ons en we nemen er de tijd voor om ze allemaal zorgvuldig te bekijken.   Afhankelijk van de aard van de wijziging, kan deze binnen een paar dagen of een paar weken worden beoordeeld.  Nadat een wijziging is geaccepteerd, kan het even duren voordat deze beschikbaar is in een kaartupdate voor je navigatiesysteem of voordat deze wordt opgenomen in de live verkeersinformatie en de routeplanner op onze website.

gr M

Klopt, maar jouw geciteerde stukje gaat over correcties die niet via TomTom Traffic gaan, zoals nieuwe wegen en nieuwe POI's. Ik heb het over tijdelijke wegafsluitingen. Dit is een uitzondering in de Map Share Reporter tool. Als mensen deze melden via de MSR tool, dan worden deze automatisch door een zogenaamde 'Fusion engine' gecontroleerd aan de hand van realtime data (om te kijken of de weg inderdaad afgesloten is). Als dit het geval is, dan wordt de afsluiting doorgegeven via TomTom Traffic (als dat nog niet het geval was). 

Je mag zeggen dat dit 'echte onzin' is, maar dit werkt al tijden zo :-). En TT zegt dit trouwens ook zelf. Ik heb op deze manier al tientallen wegafsluitingen gemeld die nog niet doorgegeven werden door TomTom Traffic. En meestal na mijn melding op die website wordt de afsluiting alsnog weergegeven (meestal al binnen een paar minuten na de melding). 

Edited by Loek

16 uur geleden zei Loek:

Nou ja, hoe ze ook heten:wink:....ik krijg op mijn Go 5200 ook bijna dagelijks kaart of Map updates binnen (en/of flitsers)...krijg je wel pas te zien als je hem in de slaapstand zet, die melding.

Ik kom dan ook weinig ''verrassingen'' meer tegen onderweg.....anders had ik hier wel een bericht over geplaatst.

Eigenlijk heb ik weinig meer te mopperen op TT...Live (HDTraffic) doet z'n werk behoorlijk goed, weinig ontbrekende wegen of straten...navigeren doet hij uitstekend, niet meer zoals vroeger dat je op de ventweg reed ipv op de snelweg zelf....GPS is veel nauwkeuriger dan de 1005....heeft al snel in de gaten dat je iets doet wat niet op zijn route staat...ipv nog een heel eind de afslag te volgen (die je dus niet nam).

Alleen wat meer keuze in stemmen (ik wil Saskia terug, wat zo'n prettige stem was) zou wel fijn zijn.:smile:

Hoi Bram, ik krijg ze ook wel binnen (elke week wel), althans MyDrive Connect geeft steeds aan dat er Map Share updates zijn. Maar ik bedoelde dat ik er niets van merk na de installatie. Ik kan geen verschil ontdekken voor en na de installatie. Al jaren niet op mijn NAV4. 

22 uur geleden zei Loek:

Hoi Bram, ik krijg ze ook wel binnen (elke week wel), althans MyDrive Connect geeft steeds aan dat er Map Share updates zijn. Maar ik bedoelde dat ik er niets van merk na de installatie. Ik kan geen verschil ontdekken voor en na de installatie. Al jaren niet op mijn NAV4. 

Ik was vergeten 1 minpunt te noemen (en dat is gekomen sinds een aantal kwartalen geleden), namelijk dat er veel huisnummers verdwenen zijn.....(Holyhead had het even opgezocht voor mij op een oudere kaart)...iets wat je natuurlijk niet kan hebben als chauffeur die dagelijks meerdere adressen moet invoeren, hoop dat ze bij TT dit inmiddels ook weten en het bij de volgende kaart update weer in orde maken.

Vandaag is de Prins Bernhardlaan weer open gegaan voor het autoverkeer.
Als ik dan kijk op http://www.mapsharetool.com/external-iframe/external.jsp
is dat ook zo maar op mijn 6200 niet het geval, er zijn geen updates beschikbaar

Hoi Bika, bedoel je het stukje op de Anna van Burenlaan? Voor de rest zie ik geen afsluitingen meer.

Edited by Loek

De afslag naar de Anna van Burenlaan blijft nog even dicht rest is open 

Oké, dan ziet de kaart er nu goed uit. Wellicht heeft het zichzelf opgelost nadat je je bericht had geplaatst een week geleden.