BramvT

Nieuwe Navcore Go 5200 (v 17.200.0011.411 (0)

9 posts in this topic

Ik zag vanmorgen opeens dat er een nieuwe Navcore klaar stond, heb die uiteraard geinstalleerd, het is nu versie : 17.200.0011.411 (0)

Is nu weekend, maar zal maandag kijken of ik wat merk aan hem onder het rijden....heb al wel in het menu gekeken maar kom daar nog geen nieuwe dingen tegen.

Anderen hem ook gekregen ?

Heb net op het Engelse forum gelezen dat deze update alleen maar wat kleine verbeteringen en bugfixes brengt. Volgens de mod heeft de volgende versie weer 'spannende inhoud', wat dat ook moge betekenen. 

Ja. Vandaag ook geinstalleerd. Zie niks nieuws tot zover

14 uur geleden zei WJvdR:

Heb net op het Engelse forum gelezen dat deze update alleen maar wat kleine verbeteringen en bugfixes brengt. Volgens de mod heeft de volgende versie weer 'spannende inhoud', wat dat ook moge betekenen. 

Spannende inhoud....hmm, grotere knoppen op het hoofdscherm wellicht (?)...zodat je niet met 130 km p/u op het kleine ronde menuknopje hoeft te tikken van slechts 4mm groot ? (en niet meteen wil reageren als de route loopt, moet er soms wel 3x op drukken ?), omdat ik naar Mijn Route wil...en dan op Alternatieve routes klik om bijvoorbeeld route naar Venlo niet via Eindhoven wil, maar afslag Tiel / Nijmegen en dan de A73 op naar Venlo.

Als er geen route aanwezig is, is dat menuknopje rechthoekig (min of meer)....laat dat knopje dan ook zo ''groot'' blijven !!

Snappen ze bij Tomtom nu niet dat dit de verkeersveiligheid niet bepaald bevorderd....of moeten we van Tomtom bij elke klik die we plegen op de Tomtom, elke keer een parkeerplaats op moeten zoeken langs de snelweg om echt veilig te werken ?? :rolleyes:

Ik heb trouwens wel het idee dat de nieuwe versie op mijn 6100 wat soepeler loopt.

Maar misschien is dat wel suggestie/

Nou, vandaag ermee gereden.....ik had zelf dus niks veranderd aan de 5200...ten eerste kreeg ik (ongewild en zonder aanraken van het scherm), opeens de optie gesproken teksten voor mijn neus (meteen weer weg geklikt, ik gebruik dat nooit)...en ten 2e roept hij nu bij een flitspaal niet meer de tekst (bijv: roodlichtcamera), alleen het pieptoontje.:unsure:

Met navigeren zelf is alles hetzelfde gebleven (werkte dus goed onderweg - 536 km lang)

1 uur geleden zei BramvT:

Nou, vandaag ermee gereden.....ik had zelf dus niks veranderd aan de 5200...ten eerste kreeg ik (ongewild en zonder aanraken van het scherm), opeens de optie gesproken teksten voor mijn neus (meteen weer weg geklikt, ik gebruik dat nooit)...en ten 2e roept hij nu bij een flitspaal niet meer de tekst (bijv: roodlichtcamera), alleen het pieptoontje.:unsure:

Met navigeren zelf is alles hetzelfde gebleven (werkte dus goed onderweg - 536 km lang)

Dat pieptoontje kun in het menu weer aanpassen naar "gesproken tekst" Bram (vindt ik ook prettiger)

1 uur geleden zei cortrans14:

Dat pieptoontje kun in het menu weer aanpassen naar "gesproken tekst" Bram (vindt ik ook prettiger)

Ja, dat heb ik inmiddels ook net ontdekt (na lang zoeken overigens) :wink: ...maar het vreemde is dat dit pas kwam nadat ik deze nieuwe navcore erop had gezet.....dat gebeurde vroeger nooit, alles bleef keurig hetzelfde na een navcore update.

Ik zou graag willen weten of meer mensen dit hebben ontdekt.

Op 2017-5-16 zei tomtom107:
Raar eigenlijk dat hij van de instelling is afgegaan. Kan misschien gebeuren
met een nieuwe update? 

Op 2017-5-18 zei cortrans14:
En dat gebeurt regelmatig, dat er instellingen veranderen bij een update......... Nu ook al weer 3x het hele systeem moeten resetten na een mapshare update. Ik wordt er gek van.....
Edited by tomtom107