jan048

Geen Bluetooth meer

28 posts in this topic

Beste forumleden, na jaren heb ik weer een motor aangeschaft, nu wilde ik ook navigatie op deze motor, heb nog een oude Tom Tom one met Bluetooth, alleen heb ik een hele tijd geleden op deze one nieuwe software en een nieuwe kaart gezet, en nu is mijn Bluetooth niet meer in schakelbaar, kan ik dit nog veranderen? De TT is allen maar om mij te oriënteren als ik ergens ben waar ik niet bekent ben, in de auto heb ik een Start 20, en die heeft geen Bluetooth anders had ik deze gebruikt.

Apparaat:                    AKXSA AJGQW

Appl.                           8.417 (1255/090 707)

Besturingssysteem:    311596

Gr. Jan

De software die er op staat ondersteunt geen bluetooth.

Probeer een ander software(bv.7903,7901,8010)

Google is je vriend.......

Geweldig hoe je iemand probeert te helpen, heb voor dat ik dit gevraagd heb zeker gezocht, maar geen resultaat.

Gr. Jan

Opmerking begrijp ik niet helemaal maar als je de One leeg haalt (backup maken) en daarna aan TomTom Home hangt dan krijg je denk ik een navcore aangeboden (vermoedelijk 7.903). Eventueel moet je dat nog een tweede keer doen. Je zet je kaart terug en eventule stemmen uit de backup en bluetooth zou nu wel werken.

Overigens weet ik niet wat je dan met de bluetooth wil want een oortje werkt er volgens mij niet up.

Bedankt holyhead, hier heb ik wat aan, maar de one wordt niet meer ondersteund door TT

Dus als ik het goed begrijp, gaat het geluid niet via bluetooth.

Gr. Jan

Bedankt, ben nu een backup aan het maken, kan in de instelingen aangeven of het geluid via bluetooth moet.

Gr. Jan

Back up is gemaakt, software is op de SD kaart gezet, en TT start ook op, hoe zet ik nu alleen de kaart terug naar de SD kaart?

Kan ook niet vinden waar de back up staat.

Gr. Jan

12 uur geleden zei jan048:

Geweldig hoe je iemand probeert te helpen, heb voor dat ik dit gevraagd heb zeker gezocht, maar geen resultaat.

Gr. Jan

Beste Jan....... Niet meteen op uw achterbenen gaan staan. Het was absoluut goed bedoeld. En ja, wij zijn ook allemaal maar hobbyisten en vrijwilligers hoor, en hebben allemaal de intense om iemand verder te helpen

Edited by cortrans14

8 uur geleden zei jan048:

Back up is gemaakt, software is op de SD kaart gezet, en TT start ook op, hoe zet ik nu alleen de kaart terug naar de SD kaart?

Kan ook niet vinden waar de back up staat.

Gr. Jan

Staat uw backup niet toevallig in de map  "downloads"??????

Ik vermoed dat je een backup met Home gemaakt hebt en dan kan het wel eens mislukt zijn.

Met Home kan je gewoon de backup terugzetten. Kennelijk lukt dat bij jouw niet. Ook heb je het opeens over een SD kaartje. Heb geen idee waar Home de backup heeft geplaatst mogelijk in de map download zoals cortrans al opmerkte.

Bij mij staat de backup van de one 

Documenten/TomTom/Home/backup/one/Backup01/internalMemory/kaart.

Zoiets moet jij ook hebben en daar vind je dan de kaart. Kaart copieeer je naar SD kaartje en daarna

One opstarten. Hopenlijk werkt bluetooth maar denk nog steeds dat je er niet veel aan hebt.

@ cortrans14 , sorry ik heb inderdaad wat lomp gereageerd, ik kon mij een beetje ergeren over deze uitspraak, heb werkelijk alles geprobeerd om de software te krijgen, dus kwam het bij mij over dat ik de lui was om te zoeken, nogmaals sorry, had niet mogen gebeuren.

Gr. Jan

@ holyhead, de software is op de SD kaart (mijn one new edition heeft een SD kaart) nu mis ik nog de kaart, als ik de back up terug zet, dan ben ik bang dat de software die er nu opstaat overschreven wordt, en dan ben ik weer aan het begin en zonder Bluetooth

Gr. Jan

Heb je gezocht op de plaats die ik noemde want daar hoort de backup te staan (windows 10)

Documenten/TomTom/Home/backup/one/Backup01/internalMemory/kaart.

Je hoeft alleen dan de kaart te copieeren naar het SD kaartje.

ps.

TomTom Home linksboven in de balk
Extra
Home voorkeuren
Mappen
Dan kan je zien waar bij jouw de backup naar toe geschreven is.

4 uur geleden zei jan048:

@ cortrans14 , sorry ik heb inderdaad wat lomp gereageerd, ik kon mij een beetje ergeren over deze uitspraak, heb werkelijk alles geprobeerd om de software te krijgen, dus kwam het bij mij over dat ik de lui was om te zoeken, nogmaals sorry, had niet mogen gebeuren.

Gr. Jan

is al goed Jan.:good:

3 uur geleden zei jan048:

@ holyhead, de software is op de SD kaart (mijn one new edition heeft een SD kaart) nu mis ik nog de kaart, als ik de back up terug zet, dan ben ik bang dat de software die er nu opstaat overschreven wordt, en dan ben ik weer aan het begin en zonder Bluetooth

Gr. Jan

Als u de backup gevonden heeft, kunt u toch ook alleen de kaart selecteren om terug te zetten???

Heb de back-up gevonden, en dan de kaart terug gezet, maar helaas dat werkt niet, heb de Navcore 7.903.9183

Dus alleen de kaart is niet voldoende, is er nog iets wat terug moet?

Ik heb alleen een kaart nodig hoef ook geen rijbaan begeleiding.

Wat kan ik nog doen?

Gr. Jan

De TT start netje op moet dan alles invullen, als dit klaar is komt de melding "Geen kaarten gevonden" En dan stop de TT

Gr. Jan

Ik denk, dat de kaart niet voor een one is en ook geen originele gelet op de eerdere navcore 4817 die je had. Dus dit gaat niet lukken. Je kan je oude backup weer terug zetten.

Met andere woorden, ik moet op zoek naar een geschikte kaart, of met de oude verder gaan zonder bluetooth.

Gr. Jan

Ja daar komt het op neer. Een geschikte kaart zoeken heeft ook niet veel zin het enige wat je met deze navcore kan doen

is een kaart kopen. Probleem is dat je voor de de One geen kaart meer kan kopen. Je zult het ergens in het alternatieve circuit moeten zoeken helaas hier op het forum kunnen we je niet helpen.

Oké, dan maar verder zoeken, iedereen bedankt voor het meedenken.

Als het helemaal niet lukt, dan maar een kabeltje met een oortje.

Gr. Jan:good: