Beukenbos20

Na update werkt via62 niet meer.

12 posts in this topic

Gisteren tomtom via62 aangerhangen : 3 updates = nav+kaart+ nog iets. Gedaan. Update geslaagd. Wil een gpx inbrengen : lukt niet. Dan verschijnt de melding : geen kaarten beschikbaar - Installeer een kaart dfie je al hebt opnieuw of ga naar de Tomtomshop om een kaart te kopen. Dat ziue je van hier natuurlijk. Ik heb levenslang recht op update van de kaart die voor de update erop stond. Als ik de via terug aanhang, krijg ik de melding dat alle updates gedaan zijn. Alleen : hij doet niks meer. Ik krijg zelfs het blad met menu maar even te zien, en als dat lukt, verschijnt die nare melding weer. Weet iemand raad ? My Drive connect is geupdated.

Al een harde reset gedaan??? 

Ik begrijp niet helemaal, wat u met dat "GPX inbrengen" bedoeld? Als de update's gedaan zijn, zal het apparaat,  als hij "buiten" is vanzelf de satellieten opvangen......

Hoe doe je een harde reset op een via62 ? Vroeger, bij de oudere toms had je daarvoor een gaatje, waar je met de pen kon resetten. Ik heb dit al opgezocht bij de officiële site, maar vind daar weinig. 

Ik heb dus de tom opgestart buiten, krijg het startbeeld met de lopende witte balk beneden, en op het moment dat de via62 zou moeten beginnen geeft hij onmiddellijk de tekst van hierboven : geen kaarten beschikbaar (in rode band) enz....

1 uur geleden zei Beukenbos20:

Hoe doe je een harde reset op een via62 ? Vroeger, bij de oudere toms had je daarvoor een gaatje, waar je met de pen kon resetten. Ik heb dit al opgezocht bij de officiële site, maar vind daar weinig. 

Ik heb dus de tom opgestart buiten, krijg het startbeeld met de lopende witte balk beneden, en op het moment dat de via62 zou moeten beginnen geeft hij onmiddellijk de tekst van hierboven : geen kaarten beschikbaar (in rode band) enz....

Er is toch een schat van gegevens te vinden op de TomTom site.

Navigatie start niet op en geeft kruis weer
http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/1899

Navigatiesysteem resetten.
http://nl.support.tomtom.com/app/answers/minor_detail/a_id/6971/

Bedankt voor de reacties, maar dat heb ik al allemaal geprobeerd. Connect opnieuw geïnstalleerd, reset, helpdesk gebeld. Zij stuurden een stappenplan, gevolgd. Niets helpt.

Telkens de herstart gebeurt, komt het scherm met de tekst van hierboven.

Bij my drive connect staat dat de kaart geïnstalleerd is, ik kan niet herinstalleren.

De update gisteren was een nav update + kaart.

Drive connect blijft beweren dat de update geslaagd is.

Opnieuw de helpdesk proberen ?

Ook op de helpdesk zitten ze met de handen in het haar. Meerdere mensen hebben hetzelfde probleem. Met zekerheid zou het niet aan de computer of de tomtom liggen. Afwachten op morgen... Wel bedankt voor jullie moeite !

Graag vernemen wij hier, hoe dit verder afloopt...........

Na 4 uur bellen is er eindelijk een oplossing : de fout zat niet in het toestyel of computer maar bij de nieuwe kaart voor Europa. Ik heb nu een voorlopige kaart van West-Europa gekregen, en deze doet het. Bij een volgende update zou alles in orde moeten zijn. 

Kijk....... Het heeft wat moeite gekost, maar er is in ieder geval resultaat. Bedankt voor het antwoord

Op 6-9-2017 om 11:49 zei holyhead:

Er is toch een schat van gegevens te vinden op de TomTom site.

Navigatie start niet op en geeft kruis weer
http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/1899

Navigatiesysteem resetten.
http://nl.support.tomtom.com/app/answers/minor_detail/a_id/6971/

Na 3 jaar trouwe dienst is er een echt probleem ontstaan.

Het kruis in beeld, de witte lettertjes, het aansluiten... 

Ik heb alle instructies gevolgd maar deTT go 6100 blijft resetten en opstarten.

please help me..

Op 31-12-2019 om 16:15 zei punne:

Na 3 jaar trouwe dienst is er een echt probleem ontstaan.

Het kruis in beeld, de witte lettertjes, het aansluiten... 

Ik heb alle instructies gevolgd maar deTT go 6100 blijft resetten en opstarten.

please help me..

dit al geprobeerd?

http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/1899/related/1

32 minuten geleden zei corne64:

Ja, dat ook uitgebreid uitgevoerd.

Maar ik heb een nieuw Topic aangemaakt “ Geen verbinding” en daar ga ik verder mee.

De oorzaak is zo goed als zeker de sd kaart.

Groet,

Jan

@corne64

Edited by punne