avus

live service smart fortwo

5 posts in this topic

Sinds 3 maanden heb ik een Smart fortwo met tomtom navigatie, bij aankoop levert Mercedes er 3 jaar live service bij.

Het werkt vanaf het begin al niet, ik ben al bij tomtom en Mercedes aan de bel aan het trekken geweest, maar die sturen je door naar de dealer.

Maar ook de Dealer zit met de handen in het haar en krijgt de live service niet aan de praat.

Is er hier op het Forum een techneut die de oplossing voor mij heeft ???

Alvast bedankt

Avus

Nog even een update, in de tussentijd heeft hij al drie keer drie weken in de garage gestaan. En nog steeds geen oplossing.

Nu komen ze dat het weer bij tomtom ligt, "Backendfehler" in het Duits wat het ook mogen betekenen mag. (waarschijnlijk een zoethoudertje}

Ik vind het niet leuk meer. Ook het voorstel om de hele handel uit te bouwen en mij het geld van het Media systeem retour te geven komt niet goed aan bij Mercedes.

Al zeggen ze dat er al voor 4000 euro aan manuren inzitten aan onderzoek, Het duurt nu al 9 Maanden, is waarschijnlijk een stuitligging.

Begin mij toch zorgen te maken over de professionaliteit van Mercedes en Tomtom.

Krijg er nu toch een . Hoofd van.

scan0001.pdf

Het feit dat zij er al €4000 aan kwijt zijn is niet jouw probleem en is geheel aan hunzelf te wijten, laat je er niet door intimideren.

Het product voldoet gewoon niet aan de verwachtingen en je zou zelfs de complete aankoop ongedaan moeten kunnen maken.

Dit soort gedoe is trouwens voor mij de reden om nog steeds niet te kiezen voor een ingebouwd navigatiesysteem. Veel te duur en dan nog niet eens lifetime Live Services.

Wat betreft uw situatie: Tijd voor een advocaat o.i.d. misschien?

Edited by lexzie

Eens met lexzie. Dit heeft niets met de professionaliteit van TomTom te maken, maar alles met die van de Dealer. Met hem heeft u de aankoop van uw auto gesloten, niet met Mercedes en al helemaal niet met TomTom.

De wet is heel duidelijk: Volgens de wet heeft u recht op een deugdelijk product. Als het product een gebrek heeft, is de verkoper verplicht om het product kosteloos en binnen een redelijke termijn te repareren of te vervangen. Het verlenen van garantie is een extra service bovenop dit wettelijk recht. Binnen de garantieperiode geldt een omgekeerde bewijslast. De verkoper moet dan bewijzen dat het gebrek is veroorzaakt door de schuld van de consument. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. Wilt u de regels nalezen? Kijkt u dan op de website van ACM, www.acm.nl/garantie

Zie ook https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is

Hier staan ook voorbeeldbrieven die u kunt gebruiken om een lagere prijs af te dwingen of de koop te ontbinden.

Edited by 360T

Eindelijk een serieuze aanpak,op de 19 April komt een techneut van Mercedes om samen met het SC voor het demonteren van het volledige Media Systeem.Alles word uitgebouwt en er komt een heel nieuw Media Systeem in. Hopenlijk dat de Live Service dan wel werkt. wij drukken de duimen.