MarcelVan

TomTom home2

7 posts in this topic

Ik geraak niet op TomTom home2

Sluit ik mijn TomTom aan op de computer verschijnt er direct. Mydrive en ik meen toch alles verwijderd te hebben

Op mijn TomTom staat ook.   Open of installeer Mydrive conect

Ik wil TomTom home hoe los ik dit op

Go 600 werkt niet met TomTom home enkel met MyDrive Connect . TomTom Home was voor de oudere TomToms

10 minuten geleden zei MarcelVan:

Weet u soms hoe ik  een backup moet maken 

Alvast bedankt antwoord eerdere vraag

Je kan voor een G0 600 geen backup maken. Als er iets fout gaat kan je opnieuw installeren via MyDrive Connect (alles staat op de servers van TomTom)

De TomTom server is precies op de hoogte van wat er op jouw TomTom gekoppeld aan je account moet staan.

Heb je het idee dat de inhoud van jouw TomTom corrupt is geraakt, log dan in met MyDrive Connect in je account. (Werkt ook met mijn 5200)

Stop je usb kabel rechtstreeks in je computer, maar niet in je TomTom

Neem je TomTom in de hand en houd de AAN knop ingedrukt

Op een gegeven moment krijg je de trommelreset

Hou de AAN knop ingedrukt tot je na het opstartscherm een zwart configuratiescherm met allemaal kleine lettertjes in beeld krijgt.

Laat nu de AAN knop even los, en druk deze daarna drie keer in met tussenpozen van een halve seconde. (kan ook twee keer zijn, ben het even kwijt)

De TomTom komt nu in restore mode. Je ziet een stel werkende tandwielen

Als je het plaatje met de computer en de verbonden kabel ziet, sluit je je TomTom aan op USB

Nu gaat, indien je over een internetverbinding beschikt natuurlijk, je TomTom zijn inhoud verifiëren met de inhoud van de TomTom server.

Blijkt er iets niet in orde, word automatisch de juiste versie op jouw TomTom gezet.

Dit proces kan behoorlijk lang duren, en is afhankelijk van de snelheid van je verbinding.

Uiteindelijk is alles klaar en is na een herstart je Tommetje weer klaar voor gebruik.

Ikzelf het dit enige tijd geleden nog gedaan toen mijn 5200 in een eindeloze draadloze flitserupdate bleef hangen en ik was toen benieuwd of dezelfde methode van mijn 1005 nog werkte, en dat was dus zo...

Zelf in backups rommelen behoort al een tijdje niet meer tot de mogelijkheden bij TomTom...

Goedemorgen,

Omdat ik geen file- en flitsinfo ontvang op mijn gloednieuwe 5200 ben ik in het forum gaan  zoeken kwam ik hier terecht. T/m de kleine lettertjes gaat het goed maar daarna stopt het systeem / schakelt zich uit; de tandwielen komen niet in beeld. Nog een tip?

Frans

Heb je je toestel aangesloten op de computer met het programma MyDrive Connect? Voor de nieuwe modellen moet je dat programma gebruiken in plaats van het oude TomTom HOME.