Hans Schulte

Kaartkleur wijzigen

15 posts in this topic

Weet iemand of en hoe ik de kaartkleur van mijn TomTomGo 500 kan wijzigen. Het is inmiddels bijna 2018! Dus dat moet toch nu wel mogelijk zijn! Of nog steeds niet?

18 uur geleden zei Hans Schulte:

Weet iemand of en hoe ik de kaartkleur van mijn TomTomGo 500 kan wijzigen. Het is inmiddels bijna 2018! Dus dat moet toch nu wel mogelijk zijn! Of nog steeds niet?

Nee nog steeds niet mogelijk.

Ik ben zelfs bang dat de kaartkleuren nog minder gedetailleerd gaan worden.

Het schijnt een trend te zijn om ze bijna zwart wit te maken.

Zelfs navigon is overgestapt op die in mijn ogen waardeloze kaartkleuren. 

Op ‎31‎-‎12‎-‎2017 om 09:58 zei corne64:

Ik ben zelfs bang dat de kaartkleuren nog minder gedetailleerd gaan worden.

Het schijnt een trend te zijn om ze bijna zwart wit te maken.

Zelfs navigon is overgestapt op die in mijn ogen waardeloze kaartkleuren. 

Bestaat Navigon dan nog....meen dat ze jaren geleden opgekocht zijn door Garmin?

Op 3-1-2018 om 19:43 zei BramvT:

Bestaat Navigon dan nog....meen dat ze jaren geleden opgekocht zijn door Garmin?

Navigon bestaat nog steeds als merknaam.

Word ook nog gewoon verkocht als app voor android en ios.

Ik heb hier nog diverse kaartkleuren staan die ik op mijn vorige TT's gebruikte.
Helaas kan dat al lang niet meer.

Was gewoon leuk om geregeld met een ander kleurtje te rijden.

Zo zijn er meer dingen wat niet meer kan.

Op ‎8‎-‎1‎-‎2018 om 19:41 zei Bika:

Ik heb hier nog diverse kaartkleuren staan die ik op mijn vorige TT's gebruikte.
Helaas kan dat al lang niet meer.

Was gewoon leuk om geregeld met een ander kleurtje te rijden.

Zo zijn er meer dingen wat niet meer kan.

Helemaal mee eens....zo mis ik ook een andere stem dan die vaste mannenstem (ken de naam niet eens, kun je nagaan...Bernard of zo?)....Saskia, de stem die alles voorlas, klonk erg prettig onderweg...zat volgens mij nog op de Go 1005 toch ?

Mochten ze bij TT straks met een opvolger komen van de 52 en 6200, dan hoop ik dat ze weer wat meer van die opties terug brengen...verder zeer tevreden over mijn 5200 (puur technisch gezien, lekker snel opstarten vanuit de slaapstand en zo), nooit meer kosten voor kaarten of Live traffic...dat is weleens anders geweest in het verleden.

Weet ik niet zeker meer op de 1005 denk het niet.

Op de 1005 kon je nog de kaartkleuren aanpassen, diverse geluiden en stemmen installeren en ook nog poi's importeren. De 5200 die ik nu heb kan dit allemaal niet meer... 

Volgens mij, is Domdom bang dat de eigen wijzigingen die de eigenaren in kan stellen, alleen maar voor storingen zorgt, die hun weer moeten resetten.

Hun apparaten zijn zeker door de laatste navcores instabiel geworden, en dan is de volgende slogan van pas “hoe minder in te stellen, hoe minder problemen”.

Dat dit veel onvrede onder de (meer ervaren) gebruikers geeft, neemt men voor lief. Immers het gros van de gebruikers komt nooit in de instellingen..........

een TomTom die altijd in de fabrieksinstellingen werkt zal (bijna) nooit problemen geven.

Je kan dus eigenlijk best stellen dat de software er in de loop van tijd niet beter op geworden is. Wel sneller en dergelijke, maar beter?

Edited by cortrans14

Tja... Vroeger kon je ook veel meer zelf sleutelen aan de afstelling van de motor in je auto en voordat Windows bestond maakte ik in MS-DOS mijn eigen startmenu. Dat kan ook allemaal niet meer, maar auto's en computers zijn intussen wel veel geavanceerder en gebruiksvriendelijker geworden. Ik ben toch blij dat de software in mijn 5200 een stuk beter en sneller werkt dan die van mijn oude GO750, en dan neem ik het maar op de koop toe dat ik het autosymbool, de geluiden en de kaartkleuren niet meer kan aanpassen. Het zij zo (en POI's kun je trouwens nog steeds importeren).

Klopt, maar een afbeelding van je eigen geïmporteerde POI groep lukt toch echt niet meer. en dat is toch echt een groot gemis.......

Ja daar moet ik je gelijk in geven, die afbeeldingen van de POI-groepen mis ik ook wel. Zeker als je er wat meer tegelijk gebruikt is het er niet overzichtelijker op geworden.

Ik kreeg overigens net een Navcore update op de 5200...zal mij benieuwen wat er is bijgekomen (denk niets)....ik heb al maanden geen last gehad van storingen of zo.

Maar het zal vast ergens goed voor zijn.:wink:

Op 1/17/2018 om 22:38 zei BramvT:

Ik kreeg overigens net een Navcore update op de 5200...zal mij benieuwen wat er is bijgekomen (denk niets)....ik heb al maanden geen last gehad van storingen of zo.

Maar het zal vast ergens goed voor zijn.:wink:

Kijk hier: http://www.jouwtomtom.nl/forum/index.php?/topic/26012-nieuwe-software-17301/&do=findComment&comment=223052

Voor als je een iets groter rondje gaat rijden...

Edited by Naik