pieterb

XXL Classic in loop bij opstarten

5 posts in this topic

Mijn XXL Classic hangt plotseling in loop na gewoon gebruik. Dus niet na updates of zoiets. Ook na reset trommels gehoord en krijg ook bovenstaand scherm, daarin is rood omkaderd de regel: Sector protection en daar staat het antwoord No. In tegenstelling tot hierboven. Wat moet ik doen om uit die loop te komen? Heb hem al helemaal leeg laten "loop-en" en opnieuw opgeladen, blijft in loop. Back-up gemaakt en terug gezet: nada.

IMG_2534 kopie.jpg

Het kan zijn dat er een bestand is beschadigd.(software)

Maak weer een back-up en sla het op de pc inclusief landen kaart.

Maak het intern van de TomTom leeg en start TomTomHome om nieuwe software binnen te halen,misschien een paar keer tot dat je software (navcore) 9510 binnen hebt.

Daarna de landen kaart naar de TomTom kopieren en opnieuw opstarten.

Hallo TTG0920, dank voor je reactie. Ik zal Backup maken op mijn MacBook. Even een paar vragen (dit is nieuw voor mij):

Haal ik dan alles van mijn TomTom?

En waar op TomTomHome vind ik dat de nieuwe software, is dat dan via Updaten als ik Home gestart heb?

Hoe heet de map met kaarten die ik dan weer op mijn TomTom zet? 

Hopelijk wil je nog even reageren,

Hartelijk dank alvast

Back-up niet met TomTomHome maken!!

In de verkenner(bv.c:schijf)een map aanmaken(gele map naam TomTom)

Sluit je TT op de pc dan zie je in de verkenner je interne schijf van je TT(alles selecteren)en kopieren naar de gele map TomTom.

Daarna de TT leegmaken(je mag de landen kaart en gele laten staan)

TT los koppelen en weer aansluiten totdat TTHome opstart,je zal dan nieuwe software binnen krijgen(misschien enkele keren opnieuw laten opstarten) totdat je software(navcore 9510 binnen hebt.

Daarna los koppelen en opstarten

Tijdens het maken van een backup copieerd hij alleen de bestanden, en laat de bestanden verder ongemoeid.

een backup maken kan dus ook geen kwaad