elhorto

Eigen Poi's toevoegen Tomtom Bridge

24 posts in this topic

Hallo forumleden,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Tomtom Bridge. Heb ook nog een 5150 Truck waar ik diverse mapjes met eigen poi's heb staan en bewerk.

Dit zijn voornamelijk klanten van diverse opdrachtgevers gesorteerd naar opdrachtgever. Deze ov2 bestanden deel ik met collega's.

Bewerk deze ov2 mapjes nu onderweg op de 5150.

Is er een mogelijkheid om deze poi's eventueel op de bridge te plaatsen?

Gr. Wilm

Ja die is er.

Als het goed is staat er in de root van je bridge een map genaamd locations.

In dat mapje moet je je ov2 bestanden plaatsen.Als je er ook icons bij wil plaatsen moet je in de map locations een map aan maken genaamd ov2_icons.

In dat mapje maak je vervolgens twee mapjes aan.het ene mapje noem je hdpi en het tweede mapje noem je mdpi.

In beide mapjes plaats je vervolgens de png icon bestandje die 35 bij 35 pixels groot moeten zijn.

Het bewerken van je poi database is helaas niet mogelijk zoals op je oude device.

ps. Als je al op marshmallow zit als android versie kan het zijn dat er geen mapje genaamd locations in de root van je bridge staat.

Die kun je dan uiteraard zelf even aan maken.

Weet je ook al waar je regelmatig updates binnen kunt halen van software en kaarten?

Succes.

Edited by corne64

Ik gebruik zelf ook een TomTom bridge.

Een wereld device is dat! Sneller heb je een tomtom nog niet mee gemaakt.

Ondanks dat hij niet beschikt over een google playstore kun je er toch zelf apps op installeren.

Ik heb er bv netflix/Tunein radio pro en mxplayer pro op staan.

Hoi Corne64,

Bedankt voor de info. Het is gelukt. Was geen probleem. Had hem al geupdate naar Marshmallow dus de map locations zelf geplaatst.

Heb vroeger met de oudere versie's 740 ook zat gespeeld maar laatste tijd weinig met tomtom software gedaan.

Ga de overstap maken van de 5150 naar de bridge. Ben benieuwd. Met de kaartfouten moet ik maar leven dan. Nu in de 5150 wijzig ik deze.

Mijn poi's berwerken ga ik in het vervolg wel op de computer doen.

Nogmaals bedankt en gr. Wilm

Heb je trouwens een connected model of een waarmee je via je gsm traffic binnen moet halen?

Geen connected. Doe t via hotspot gsm.

2 uur geleden zei elhorto:

Geen connected. Doe t via hotspot gsm.

ok. Ik heb wel connected devices.

Oke,

Neem aan dat dat verschil een ingebouwde simkaart is.

Heb jij er dan een gratis lifetime live abbo erop?

Op 30-1-2018 om 04:53 zei elhorto:

Oke,

Neem aan dat dat verschil een ingebouwde simkaart is.

Heb jij er dan een gratis lifetime live abbo erop?

Ja. Maar dat heb jij ook volgens mij.

Ja, heb ik ook ook maar dan via de telefoon. Wat weer nadelig is voor de accu-duur van mijn Phone. Thethering vreet stroom!

Weet je ook toevallig het verschil tussen een Bridge en een Pro 8275.

Kan een goede gebruikte 8275 kopen en deze heeft wel een sim-kaart sleuf dus daar kan een duo-kaart in.

Verder lijken ze me nagenoeg gelijk!

Op 8-2-2018 om 11:18 zei elhorto:

Ja, heb ik ook ook maar dan via de telefoon. Wat weer nadelig is voor de accu-duur van mijn Phone. Thethering vreet stroom!

Weet je ook toevallig het verschil tussen een Bridge en een Pro 8275.

Kan een goede gebruikte 8275 kopen en deze heeft wel een sim-kaart sleuf dus daar kan een duo-kaart in.

Verder lijken ze me nagenoeg gelijk!

Daar zitten andere kaarten op, en de mogelijkheden zijn minder uitgebreid dacht ik.

Heb even verder gezocht in en op mijn Bridge. Hij heeft wel degelijk een sim-kaart sleuf.

Heb even bij Vodafone navraag gedaan voor een duo-data kaart. Maar deze kost me €5,- per maand extra bij mijn abbo! Dus laat tethering wel aan staan.

Ben nu aan het pogen Google Play Store geinstalleerd te krijgen. Volgen info (oude) op de site van tomtom gaat dat niet. Maar aangezien de android draait op marshmallow 6.0.1, moet me dit mogelijk lijken. Jij suggesties?

Op 17-3-2018 om 13:32 zei elhorto:

Heb even verder gezocht in en op mijn Bridge. Hij heeft wel degelijk een sim-kaart sleuf.

Heb even bij Vodafone navraag gedaan voor een duo-data kaart. Maar deze kost me €5,- per maand extra bij mijn abbo! Dus laat tethering wel aan staan.

Ben nu aan het pogen Google Play Store geinstalleerd te krijgen. Volgen info (oude) op de site van tomtom gaat dat niet. Maar aangezien de android draait op marshmallow 6.0.1, moet me dit mogelijk lijken. Jij suggesties?

Ik ben bang dat je google playstore er niet op krijgt. Ik heb dat ook al eens geprobeerd. 

Wat voor abbo heb jij bij vodafone? De duurdere abbo,s krijg je nl een gratis multi-sim kaart bij. 

Op 3/19/2018 om 11:26 zei corne64:

Ik ben bang dat je google playstore er niet op krijgt. Ik heb dat ook al eens geprobeerd. 

Wat voor abbo heb jij bij vodafone? De duurdere abbo,s krijg je nl een gratis multi-sim kaart bij. 

Heb vanalles geprobeerd maar krijg het niet werkend nee.

Stond er wel op. Zelfs Truckfly erop gehad en kunnen inloggen op mijn account maar heeft Google play service om te draaien en dat krijg je niet werkend.. jammer.

Heb een red-super abbo en moet €5 per maand bijbetalen voor een multisim Corne...

Screenshot_20180320-190433_Samsung Internet.jpg

15 uur geleden zei elhorto:

Heb vanalles geprobeerd maar krijg het niet werkend nee.

Stond er wel op. Zelfs Truckfly erop gehad en kunnen inloggen op mijn account maar heeft Google play service om te draaien en dat krijg je niet werkend.. jammer.

Heb een red-super abbo en moet €5 per maand bijbetalen voor een multisim Corne...

Screenshot_20180320-190433_Samsung Internet.jpg

De enige app waarmee je naar truckstops kunt navigeren die werkt op de bridge is truck parking europe.

Dat die werkt is ook alleen maar te danken aan testers van tomtom net als ik die ook beta testers zijn van hun app waardoor ze de app werkend gemaakt hebben zonder playstore.

Zit er op jouw bridge geen bridge app store?

Dat je moet betalen voor een multi sim kaart is dan iets nieuws. Ik heb er twee gratis iig.

Edited by corne64

De Bridge store staat erop.

Heb truckparkings Europa ook gehad op de telefoon in het verleden maar vind de app niet fijn. Heb zelfs heel veel restaurants toegevoegt.

Net als jij!

Maar vind truckfly beter.

Heb jaren geleden zelf een np groep aangemaakt met routiers/truckstops. Hier staan er ruim 2600 in en deze werk ik nog steeds bij.

Deze heb ik als mijn plaatsen op de Bridge staan.

Edited by elhorto
Update

15 uur geleden zei elhorto:

De Bridge store staat erop.

Heb truckparkings Europa ook gehad op de telefoon in het verleden maar vind de app niet fijn. Heb zelfs heel veel restaurants toegevoegt.

Net als jij!

Maar vind truckfly beter.

Heb jaren geleden zelf een np groep aangemaakt met routiers/truckstops. Hier staan er ruim 2600 in en deze werk ik nog steeds bij.

Deze heb ik als mijn plaatsen op de Bridge staan.

Ik heb ook een poi database van truckstops op mijn bridge.

Maar bijwerken doe ik die niet meer. Dat gaat op de bridge zelf niet meer. Dat is erg jammer.

2 uur geleden zei corne64:

Ik heb ook een poi database van truckstops op mijn bridge.

Maar bijwerken doe ik die niet meer. Dat gaat op de bridge zelf niet meer. Dat is erg jammer.

Doe dit met tyre op de computer thuis of laptop onderweg.

Dit bestand deel ik weer met n aantal (ex) collega's die dit weer op hun tomtom zetten.

3 uur geleden zei elhorto:

Doe dit met tyre op de computer thuis of laptop onderweg.

Dit bestand deel ik weer met n aantal (ex) collega's die dit weer op hun tomtom zetten.

Teveel gedoe. Tegenwoordig begruik in ook veel truckfly. dan haal ik daar de adressen vanaf en voer ze in in mijn tomtom.

Kun je mij dat bestand ook een keer mailen aub?

18 uur geleden zei corne64:

Teveel gedoe. Tegenwoordig begruik in ook veel truckfly. dan haal ik daar de adressen vanaf en voer ze in in mijn tomtom.

Kun je mij dat bestand ook een keer mailen aub?

Bij deze.

Zullen er best in staan in France die al gesloten zijn. maar als ik het weet gaan ze eruit of werk ik het bij.

Routiers_Truckstops.ov2

Op de trucker 6000 werk ik ook met POI bestanden die ik op de laptop thuis bijwerk, en dan synchroniseer middels MyDrive... 

Dat werkt perfect. Ik heb een POI bestand van al onze winkels en van alle aanhangwagen parkeerplaatsen in de Benelux en west Duitsland.

Deze bestandjes deel ik inderdaad ook met mijn collega's die een Tomtom bezitten......

Op 24-3-2018 om 12:01 zei elhorto:

Bij deze.

Zullen er best in staan in France die al gesloten zijn. maar als ik het weet gaan ze eruit of werk ik het bij.

Routiers_Truckstops.ov2

Bedankt