Pluche

Traject controles

9 posts in this topic

Beste TT

Sinds enkele maanden werden er in Mechelen meerdere traject controles geplaatst.

De laatste 3 weken geleden, andere reeds meerdere weken (maanden).

Ondanks het dagelijks bijwerken via MyDriveConnect van de flitspalen worden deze nog steeds niet vermeld op mijn TT6100.

Worden traject controles niet bijgewerkt via MyDriveConnect en is het hiervoor wachten op de 3 maandelijkse kaartupdate van TT ? of loopt TT achter ?

Alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht.

Mvgr

Eddy

Naar mijn weten worden flits locaties, dus ook traject controle's, via de "live services" weergegeven. En niet via "MyDrive".

Als je dus geen bijgewerkte "live" flitsservice hebt, zat die daar inderdaad geen traject controle zien .......

Je kunt ze ook melden met de online Map Share Reporter tool. Je moet overigens wel een abonnement op TomTom Traffic hebben om ze ook daadwerkelijk te ontvangen, zoals cortrans al zei. Kun je precies aangeven waar de trajectcontroles zijn? Dan kan ik kijken of ze er al op staan.

Edited by Loek

1 uur geleden zei Loek:

Je kunt ze ook melden met de online Map Share Reporter tool. Je moet overigens wel een abonnement op TomTom Traffic hebben om ze ook daadwerkelijk te ontvangen, zoals cortrans al zei. Kun je precies aangeven waar de trajectcontroles zijn? Dan kan ik kijken of ze er al op staan.

Heb een TT6200 met Life-flitsers en gratis kaartupdates en hang hem dagelijks aan  MyDriveConnect om bij te werken.

De ontbrekende trajectcontroles staan ook niet op de gratis app TomTom flitsers/android tot die er vorige week plotseling 2 ontbrekende aangaf.

Ongeveer 2 dagen later was er een flits-update voor de TT6200 via MyDriveConnect en vanaf dat moment geeft de TT6200 deze 2 trajectcontroles ook weer.

Er zijn nog steeds een aantal ontbrekende trajectcontroles waar ik regelmatig langs kom die nog niet worden weergegeven.

Hoe werkt deze melding eigenlijk bij TT?

Eens geupdated, bevinden deze zich dan ergens in het geheugen van de TT of worden zij telkens opnieuw gedownload via de simkaart die in de TT zit?

Dit zou dan betekenen dat als je aan het begin van een trajectcontrole vertrekt, terwijl de TT nog verbinding aan het maken is met de Lifeservices (via de ingebouwde simkaart) hij van deze trajectcontrole nog niet op de hoogte zou zijn terwijl je er dan al eigenlijk midden in zit?

Mvgr

Eddy

Hoi Eddy, naar ik weet worden trajectcontroles op het geheugen van de TT zelf opgeslagen. Die gegevens worden dan bijgewerkt als er updates zijn, maar degenen die al op het geheugen staan zouden ook moeten werken als er geen contact is met de TT Services. Enkel mobiele flitslocaties worden enkel via de services binnengehaald, en worden niet opgeslagen. 

Bij de de online MSR tool zou je de 'Overige' categorie kunnen gebruiken om missende trajectcontroles door te geven.

47 minuten geleden zei Loek:

Bij de de online MSR tool zou je de 'Overige' categorie kunnen gebruiken om missende trajectcontroles door te geven.

Bedankt,

Zal volgende week alles nog eens nachecken en indien nodig eens proberen om dit te melden via die MSRtool.

Mvgr

Eddy

Ben ik de enige die de laatste tijd ineens traject controle meldingen krijg op de meest vreemde plekken (waar uiteraard helemaal geen traject controle is)????

Op de A9 bijvoorbeeld tussen de kruising A4 en afslag Badhoevedorp (richting Alkmaar dus) geeft hij ineens een traject controle aan, en voor de Leidsche Rijntunnel tussen knooppunt Ouderijn en de afrit "Lage Weide" meldt hij ook een controle (die er dus helemaal niet is, en op de A2 zelf op onlogische plekken 

Op ‎10‎-‎7‎-‎2018 om 19:36 zei cortrans14:

Ben ik de enige die de laatste tijd ineens traject controle meldingen krijg op de meest vreemde plekken (waar uiteraard helemaal geen traject controle is)????

Op de A9 bijvoorbeeld tussen de kruising A4 en afslag Badhoevedorp (richting Alkmaar dus) geeft hij ineens een traject controle aan, en voor de Leidsche Rijntunnel tussen knooppunt Ouderijn en de afrit "Lage Weide" meldt hij ook een controle (die er dus helemaal niet is, en op de A2 zelf op onlogische plekken 

Nee Cor, op mijn pas geupdate Go 5200 rijd ik 4 dagen per week over de A2 (vanaf A9) richting Beesd en ga daar de A15 op naar Nijmegen (enz)...en ik krijg alleen op de juiste plekken de trajectcontroles (heen en terug)...op de A9 is nog helemaal geen trajectcontrole en ik volg berichten daarover wel omdat ik dicht bij de A9 woon.

Misschien overbodig....maar heb je hem weleens helemaal uitgezet na een update, dus met trommels weer opstarten?

Maandag ga ik weer die route nemen dus zal het extra in de gaten houden zoals Leidserijn e.d.

Ik heb hem nu helemaal uitgezet. Zal eens kijken of dat soelaas bied........