MeganeRS

Inloggen Live services in carminat Renault

10 posts in this topic

Ik ben half jaar geleden een Megane uit 2013 aangeschaft.  De vorige eigenaar had nog een half jaar abonnement op Live Services. Nu dit verlopen is heb ik op My Tom Tom een eigen account aangemaakt en een nieuw abonnement gekocht. Nu wil ik inloggen op mijn Tom Tom bij Live Services - "Mijn Services" met mijn nieuwe account en zegt mijn Tom Tom dat ik het gebruikersnaam/ wachtwoord niet goed is. Zie bijlage. Ik moet een account aanmaken, wat ik dus al gedaan heb. 

Iemand hier ervaring mee? Hoe dit op te lossen? 

Moet ik inloggen om mijn aangeschafte Live Services werkend te krijgen? Ik heb het middels gekocht icm Tom Tom account.

Hoor graag van jullie.

20180325_193103.jpg

De Carminat staat nog ingesteld op het account van vorige eigenaar.

Kijkt u eens bij instellingen, daar kunt u het account opnieuw instellen, maar dan met uw nieuwe account.

U zult zien, dat het dan weer werkt......

Beste Cortrans 14.

Dank voor je feedback. Enigste locatie waar ik mijn account kan toevoegen zover ik weet is bij Live Services. Zie plaatje links onder op tom tom scherm "mijn services" Dat is nou juist mijn probleem. Hij herkent mijn account niet als ik daar inlog.

Bvd Gr

20180327_075143.jpg

en als u een harde reset doet, dan moet normaal gesproken ook het account weer opnieuw ingevuld worden.......

Op 3/27/2018 om 20:10 zei cortrans14:

en als u een harde reset doet, dan moet normaal gesproken ook het account weer opnieuw ingevuld worden.......

Hoe doe ik een "harde reset" bij de Carminat?

6 uur geleden zei peerke63:

Hoe doe ik een "harde reset" bij de Carminat?

Dat is een hele goede....  Nu heb ik wel eens een Tomtom versie van ik meen Nissan gezien (weet alleen niet hoe die heet) maar die kon je net als een losse tomtom eruit halen, en daar zat volgens mij aan de achterkant een knopje wat je met een pennetje kon indrukken.

Ik weet niet of dat het zelfde is als Carminat???

Op 4/20/2020 om 19:07 zei cortrans14:

Dat is een hele goede....  Nu heb ik wel eens een Tomtom versie van ik meen Nissan gezien (weet alleen niet hoe die heet) maar die kon je net als een losse tomtom eruit halen, en daar zat volgens mij aan de achterkant een knopje wat je met een pennetje kon indrukken.

Ik weet niet of dat het zelfde is als Carminat???

Carminat is volgens mij wel echt "ingebouwd".Kan alleen recht naast scherm het kaartje er uit halen....

Of ik moet welllicht een omlijsting los make ergens?? Maar zie zo niet 123 waar

Edited by peerke63

Nee, ik bedoel dan weer een ander type wat (meen ik) in Toyota ingebouwd zat. Hier kon je een deel van het scherm los klikken zoals vroeger de radio's met afneembaar front.

Op de TomTom site staat dit;

Let op: hierdoor worden alle persoonlijke instellingen verwijderd, inclusief je Favorieten. Voordat je verdergaat, raden we je aan een back-up te maken door in TomTom HOME op Back-up maken en Herstellen te klikken. [ laat zien hoe... ]

1. Selecteer Wijzig voorkeuren in het hoofdmenu.
  2. Selecteer Herstel fabrieksinstellingen. Bevestig dat je wilt doorgaan met de reset.
  3. Selecteer de gewenste instellingen en wacht op een bruikbaar GPS-signaal.
  4. Selecteer LIVE Services in het hoofdmenu en vervolgens Mijn services en MyTomTom-account. Meld je aan met je gebruikersnaam (e-mailadres) en wachtwoord.