Leo1

Het zal toch niet waar zijn.

10 posts in this topic

'Navigatiedienstverlener TomTom is op zoek naar een koper'

Foto: ANP
 
Gepubliceerd: 28 maart 2018 17:55 Laatste update: 28 maart 2018 18:26
  •  
  •  
  •  
 
Navigatiedienstverlener TomTom heeft naar verluidt Deutsche Bank ingeschakeld om te helpen met een mogelijke verkoop.
 

Persbureau Reuters meldt op basis van ingewijden dat er zowel gekeken wordt naar een verkoop van het bedrijf als geheel als naar de verkoop van een minderheidsbelang.

TomTom, met een marktwaarde van zo'n 1,7 miljard euro, zou onder meer aan het peilen zijn of er geïnteresseerde partijen zijn in Azië.

De onderneming zou daarbij verschillende strategische opties overwegen. TomTom was niet direct bereikbaar voor een reactie.

Blok

De consumententak van TomTom, die verantwoordelijk is voor onder meer de navigatiekastjes waar het bedrijf groot mee werd, is tegenwoordig een blok aan het been.

Veel minder mensen gebruiken zulke apparaten nog nu smartphones dit ook kunnen. TomTom maakt ook sporthorloges en actiecamera's, maar die producten alleen bieden geen soelaas.

TomTom slaagt er wel beter in geld te verdienen met diensten aan bedrijven en verkoop van technologie aan de autosector. Toch kon dat niet voorkomen dat de omzet het afgelopen jaar met een tiende kromp tot 903 miljoen euro.

Zelfrijdende auto's

Kopers zouden de technologie en kaarten van TomTom kunnen gebruiken in de groeiende sector van zelfrijdende auto's. De afgelopen jaren sloot het bedrijf veel contracten die daarmee samenhangen.

Een moeilijkheid voor eventuele kopers kan wel zijn dat de GPS-gerelateerde diensten van TomTom door toezichthouders worden beschouwd als gevoelig voor de nationale veiligheid in een aantal landen, waaronder de Verenigde Staten. Dat kan betekenen dat een Chinese overname mogelijk lastig is.

 

Dat zou ik nu erg spijtig vinden, zo'n echt Nederlands bedrijf in buitenlandse handen. !! Ik hoop dan ook dat dit niet gebeuren gaat, de benaderbaarheid zou er ook erg onder leiden lijkt mij.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat hoop ik ook niet......als het even kan de eerste 20 jaar gewoon doorgaan zoals nu...maar ja, wij zijn geen aandeelhouders.:unsure:

Wel valt mij de laatste tijd op dat de Go 52 en 6200 serie nog steeds geen opvolger heeft....lees ook dat de navigatie-toestellen een blok aan hun been zijn ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

we gaan het wel meemaken in de toekomst..........

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei BramvT:

Wel valt mij de laatste tijd op dat de Go 52 en 6200 serie nog steeds geen opvolger heeft.

Ik denk het te begrijpen. De Go 5200 en 6200 zijn al perfect. Probeer daar nog maar iets aan te verbeteren. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaa...... Nou perfect is een groot woord. Ik weet nog wel wat aanpassingen die ze kunnen gebruiken hoor om ze perfect te maken:tongue:

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 uur geleden zei BramvT:

lees ook dat de navigatie-toestellen een blok aan hun been zijn ?

 

Terwijl deze naar mijn idee toch veel voordelen/mogelijkheden hebben op navigeren met je mobiel.  

Ze mogen dat bij TomTom best meer benadrukken/belichten in hun reclame.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 uur geleden zei cortrans14:

hahaa...... Nou perfect is een groot woord. Ik weet nog wel wat aanpassingen die ze kunnen gebruiken hoor om ze perfect te maken:tongue:

Hoop dat ze meelezen hier....maar inderdaad, ik weet ook nog wel wat om toe te voegen....zeg maar de mogelijkheden die we op de Go 1005 nog wel hadden en die ze weg hebben gehaald. (zoals Obstructie 100-500 meter enz)

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 uur geleden zei BramvT:

Hoop dat ze meelezen hier....maar inderdaad, ik weet ook nog wel wat om toe te voegen....zeg maar de mogelijkheden die we op de Go 1005 nog wel hadden en die ze weg hebben gehaald. (zoals Obstructie 100-500 meter enz)

 

Wat is er mis met:  Huidige Route -> Vermijd Wegversperring?

 

Het oude systeem deed niets anders dan je na de ingegeven afstand zo snel mogelijk op de oorspronkelijk vastgelegde route terug te zetten. (soms op het belachelijke af)

Wat er nu in zit is, mede omdat er tegenwoordig veel meer wegversperringen in Live staan toch behoorlijk soepel in het gebruik. Klik vermijd aan, zie je omleiding in paars, druk op het paarse knopje met de tijd die de omleiding je extra kost en voila, geregeld.

Op de 1005 en ouder moest je toch behoorlijk meer menus door voordat dat voor elkaar was...

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 uur geleden zei Naik:

 

Wat is er mis met:  Huidige Route -> Vermijd Wegversperring?

 

Het oude systeem deed niets anders dan je na de ingegeven afstand zo snel mogelijk op de oorspronkelijk vastgelegde route terug te zetten. (soms op het belachelijke af)

Wat er nu in zit is, mede omdat er tegenwoordig veel meer wegversperringen in Live staan toch behoorlijk soepel in het gebruik. Klik vermijd aan, zie je omleiding in paars, druk op het paarse knopje met de tijd die de omleiding je extra kost en voila, geregeld.

Op de 1005 en ouder moest je toch behoorlijk meer menus door voordat dat voor elkaar was...

Zal best zo zijn, beste Naik....maar ik kon met Obstructie 100, 200 en nog een paar afstanden afsluiting) lezen en schrijven.....zo nauwgezet als Obstructie werkte gaat dat niet met die optie in de 5200.

Ik kwam afgelopen week toevallig zoiets tegen onderweg en hij nam een rare route die helemaal niet nodig was (was in een stad)...met die 100 meter obstructie, wat vaak al voldoende is, werkte dat gewoon prettig (anderen mogen hun ervaringen erover geven)...en al dat extra tikken op de 5200 ging op de 1005 met obstructie net zo snel (als je opeens de bocht om komt en dan een paar stratenmakers op je weg zitten) en je kreeg dan een route kort om de obstructie heen.

Moet er wel bij vertellen dat dit soort wegafsluitingen steeds minder als verrassing op je weg zitten vanwege de steeds betere werking van Live HDTraffic...vergeleken met pakweg 5 jaar geleden of zo.:wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad Bram. De opties van de diverse systemen mogen dan wel beduidend minder geworden zijn, daar aan tegen is de live service stukken beter geworden.

Veel mensen zweren bij de live service van TomTom.

ik hem een demo Renault Megane gekocht, die ook gebruik maakt van de service van TomTom. 

Deze zal mij in de toekomst inderdaad gaan helpen bij mijn dagelijkse woon/werk verkeer tussen Beverwijk en Utrecht (en weer terug) en de file’s op de A9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now