P C Buchly

Fijn naar huis

3 posts in this topic

Hallo,

Sinds kort ben ik na 2 x een 1005 te hebben gehad  ( geen update 's meer  van de kant van TomTom terwijl je hiervoor wel  hebt betaald)  in het bezit van een TomTom 5200 Wifi world.

De beschrijving binnen gehaald, maar het volgende kan ik niet vinden.

soms zegt de TomTom bij het opstarten na een rit "fijn naar huis" ja of nee?

Ik gebruik wel stembesturing voor diverse ritten, maar daar kan je alleen de standaard  acties aanspreken.

Vreemd. Die van mij vraagt in dit geval: Ga je naar huis? (ja of nee vraagt hij niet maar kan je wel zien op het display) Als je ja zegt dan zegt hij "route wordt berekend". 
Zeg je nee dan gebeurt er wat dat betreft verder niks. Maar "fijn naar huis" klinkt ook niet slecht.

Edited by tomtom107

10 uur geleden zei P C Buchly:

Hallo,

Sinds kort ben ik na 2 x een 1005 te hebben gehad  ( geen update 's meer  van de kant van TomTom terwijl je hiervoor wel  hebt betaald)  in het bezit van een TomTom 5200 Wifi world.

De beschrijving binnen gehaald, maar het volgende kan ik niet vinden.

soms zegt de TomTom bij het opstarten na een rit "fijn naar huis" ja of nee?

Ik gebruik wel stembesturing voor diverse ritten, maar daar kan je alleen de standaard  acties aanspreken.

Dit is een instelling die verstopt zit onder Instellingen > Systeem > Je gegevens en privacy > Bewaar reisgeschiedenis

De toelichting daarop zegt: "Als er geen route is gepland, kan je systeem bestemmingen voorstellen op basis van eerdere reizen. Als je hiervoor toestemming hebt gegeven, verzamelt en bewaart je systeem informatie over je locatie en reizen op je systeem. Deze informatie wordt gebruikt om je rijgedrag en frequente bestemmingen te bepalen." Als je altijd (of vaak) dezelfde routes rijdt kan het handig zijn, maar bij mij gokte hij te vaak mis wat mijn bestemming betreft dus ik heb dit uitgezet.