Raven_

Route van A naar B + addendum

16 posts in this topic

Goede dag alle,

Nu dat het me vrij goed lukt om route's (geen tracks dus) aan te maken á volonté in MyDrive via de computer of iPhone heb ik toch nog een vraagje(?)

Alle route's werken nu en zeker wanneer ik start van mijn thuis adres dus gewoon A --> B, en ik voeg er volop tussenstops aantoe (heb ondertussen ondervonden dat het persé geen 'mijn plaatsen' moet zijn).

En nu wanneer ik de rollen omdraai zoals A word B en B word A dus voor het terug rijden... wat ook perfect lukt in Mydrive en zend dit alles naar systeem als route (werkt super)

In alle gevallen controleer ik goed de correcte volgorde van de stops of mijn plaatsen...

Dus eenmaal dat de route voor het terug rijden naar thuis (van B --> A) in de Go 6200 staat valt mij op dat de route in beide richtingen word gereden? Dwz volgens mij, dat de Go eerst naar het begin punt rijd en dan terug naar huis? Dus dit is niet in Mydrive te zien!!!

Moet dit zo of is dat een instelling?

Verder nog een addendum op mijn vorige post 

De verwarring bij was was groot dat het allemaal toch zo simpel leek, maar in werkelijkheid alleen maar tracks kon aanmaken...

Een grote boosdoener was de keuze menu "Vermijd" dit voor het vermijden van Tolwegen, onverharde wegen etc. Bij een totaal nieuwe route start de menu altijd met "Vermijd: Niets"..

Dus ter goedere trouw zette ik dit altijd eerst op "Vermijd: Onverharde wegen" en dan verdwijnt de mogelijkheid om "Verzend Naar Systeem" te doen, dit zowel via Computer als iPhone

Is dit bij jullie ook zo?

Ik zou eerder de voorkeur geven om deze keuze te altijd te kunnen gebruiken om een Route aan te maken en niet zozeer voor Tracks... Dwz, met tracks moet men in de goede zin al een voorkennis hebben van de 100% te volgen weg (mijn interpretatie)

Met vriendelijke groet,

George

2 uur geleden zei Raven_:

Dus eenmaal dat de route voor het terug rijden naar thuis (van B --> A) in de Go 6200 staat valt mij op dat de route in beide richtingen word gereden? Dwz volgens mij, dat de Go eerst naar het begin punt rijd en dan terug naar huis? Dus dit is niet in Mydrive te zien!!!

Waar bevind je je met de Go? Thuis? Dan gaat ie eerst van thuis naar punt B en dan weer naar huis (A). Je kunt in MyDrive ook een rondrit met 1 tussenpunt maken en dan tussenpunten toevoegen.

Ik kan geen zaken als vermijden aan of uitzetten in de MyDrive website? 

3 uur geleden zei Raven_:

Dus ter goedere trouw zette ik dit altijd eerst op "Vermijd: Onverharde wegen" en dan verdwijnt de mogelijkheid om "Verzend Naar Systeem" te doen, dit zowel via Computer als iPhone

1 uur geleden zei Mr. M:

Waar bevind je je met de Go? Thuis? Dan gaat ie eerst van thuis naar punt B en dan weer naar huis (A). Je kunt in MyDrive ook een rondrit met 1 tussenpunt maken en dan tussenpunten toevoegen.

Ik kan geen zaken als vermijden aan of uitzetten in de MyDrive website? 

Yep, thuis... ok, snap het! Is wel dan niet zo overzichtelijk (teveel Navigon gewoon) Maar een rondrit maken op de standaard rit van +- 2150 km waarvan sommige wegen pal naast elkaar liggen of elkaar veel gaan dwarsen lijkt me niet zo overzichtelijk en de Go 6200 heeft nog niet volledig mijn vertrouwen, dat vertrouwen zal de volgende reis moeten komen.

Daarom hou ik me nu aan 2 individuele standaard ritten voorlopig ;) 

Eerst MyDrive op de iPhone 2 foto's

Dan MyDrive op de iMac 3 foto's

Dus als ik de keuze maak, vermijd onverharde wegen wat logisch klinkt verdwijnt verzend naar systeem via Mydrivie comp. of word grijs op de iPhone

IMG_2758.jpg

IMG_2759.jpg

Screen Shot 2018-07-15 at 11.56.56.png

Screen Shot 2018-07-15 at 19.19.55.png

Screen Shot 2018-07-15 at 19.27.10.png

Edited by Raven_
zinnetje vergeten door de foto's

Ondertussen ben ik al halverwege met alles over te zetten van Navigon mijn plaatsen van de naar de Go en voor zijvertakkingen van de basis route ga ik tussenstops gebruiken maar toch als afzonderlijke ritten opbouwen en weg saven. pfffft wat een werkje lol

Aha, die zitten bij mij verstopt. Heb je ervan als je MyDrive alleen gebruikt als transportmiddel voor het verzenden van routes :) 
Weer wat geleerd :good:

20 uur geleden zei Raven_:

Een grote boosdoener was de keuze menu "Vermijd" dit voor het vermijden van Tolwegen, onverharde wegen etc. Bij een totaal nieuwe route start de menu altijd met "Vermijd: Niets"..

Is dit bij jullie ook zo?

Ja, dat is bij ons ook zo. Als je de route dan 'Sla op' bewaard, krijg je de optie 'Synchroniseer deze route ... ' en die dan aanzetten. 

1 uur geleden zei Mr. M:

Ja, dat is bij ons ook zo. Als je de route dan 'Sla op' bewaard, krijg je de optie 'Synchroniseer deze route ... ' en die dan aanzetten. 

Ja dat weet ik nu wel ondertussen wel. Maar Marten, dan zitten we (of dan toch bij mij en dan is toch een iPhone of Mac probleem) weer met het eerste probleem TRACK! (waar dat het allemaal mee begon in mijn post) zie afbeelding.

Daar als ik synchroniseer naar systeem word het automatisch TRACK en TRACK is net datgene wat ik 100% wil vermijden.. Daarom ook de post van slechte ervaring etc, omdat ik niet begreep dat waarom de Go 6200 mij altijd voor het blokTRACK en vast zette..

En ik ook dan onderstaande poste in heel dat verhaal.

Citaat

Andersom via mydrive werken de mogelijkheden niet van 'huidige route' of tussenstops aan te passen of te verwijderen, zoek alternatief, vermijd versperring, vermijd deel v/de route, voeg toe aan route, wijzig routetype, wijzig volgorde tussenstops, toon instructies want deze lichten dan niet op, raar?

Voor mij is TRACK geen oplossing daar ik teveel verander onderweg, ingevingen, mooie views, ff daar gaan zien, iets gevonden op de iPhone, info van iemand etc. teveel om op te noemen wat mij wispelturig maakt tov de te volgen weg, ik moet kunnen veranderen, toch zeker op reis...

Zelf begrijp ik niet dat men TRACK zou gebruiken in de beroepswereld... bv. route aanmaken als TRACK voor aflevering,  bestaande uit 15 stops... En stop 7   haakt af belt dit door en je zit aan stop 4... dan moet je ff veranderen wat niet gaat! Ondertussen wil stop 11 zijn goederen later vanwege een crossdock probleem.... weeral sh!t

Track is alleen te gebruiken als je 100% zeker bent dat je die weg ook gaat doen en met voorkennis van de weg ivm tolwegen en onverharde wegen. Track is alleen goed denk ik voor off road, hiking, biking, cross, moto, koersfiets etc. dus niks voor mij, my 2 cents ;) 

Groeten,

George

Screen Shot 2018-07-16 at 13.13.31.png

Edited by Raven_

Als je een route maakt in MyRouteapp.com (MRA) krijg je als deze bewaard in tweevoud: 1 x route + 1 x track (zitten beide in de file). Via de connect plugin in MRA denk ik dat je beide naar jouw GO brengt. Dat is een alternatief. 

Even als achtergrond: 

Wij (motorrijders) zijn echte routerijders, routes die eerder gemaakt zijn en die we krijgen via de mail, zelf creeeren, etc. Bij de huidige stand van zaken zijn er alleen maar goede redenen om gebruik te maken van een TRACK. Hans noemt dat de MrGPS methoede: https://www.mrgps.nl/kennis/mrgpsmethode/ 

57 minuten geleden zei Raven_:

Zelf begrijp ik niet dat men TRACK zou gebruiken in de beroepswereld... bv. route aanmaken als TRACK voor aflevering,  bestaande uit 15 stops... En stop 7   haakt af belt dit door en je zit aan stop 4... dan moet je ff veranderen wat niet gaat! Ondertussen wil stop 11 zijn goederen later vanwege een crossdock probleem.... weeral sh!t

Nee, want daar is hij ook niet voor bedoeld. TomTom gebruikt de TRACK om daarover een route leggen, die de TRACK zo goed mogelijk volgt.
En ook niet voor jou, want jij wilt langs die tussenpunten en die manipuleren indien gewenst. Niks mis mee. 

Als 'Verzend naar Systeem' voor jouw goed werkt, dan te vermijden zaken op de GO regelen naar activering van de route. 
Of MRA gebruiken, incl. Connect Plugin -> GPX route of ITN route. 

Yep, gelijk en we komen beide op hetzelfde neer

2 uur geleden zei Raven_:

Track is alleen te gebruiken als je 100% zeker bent dat je die weg ook gaat doen en met voorkennis van de weg ivm tolwegen en onverharde wegen. Track is alleen goed denk ik voor off road, hiking, biking, cross, moto, koersfiets etc. dus niks voor mij, my 2 cents ;) 

en

1 uur geleden zei Mr. M:

Wij (motorrijders) zijn echte routerijders, routes die eerder gemaakt zijn en die we krijgen via de mail, zelf creeeren, etc. Bij de huidige stand van zaken zijn er alleen maar goede redenen om gebruik te maken van een TRACK. Hans noemt dat de MrGPS methoede: https://www.mrgps.nl/kennis/mrgpsmethode/ 

En ook niet voor jou, want jij wilt langs die tussenpunten en die manipuleren indien gewenst. Niks mis mee. 

Vroeger gebruikte ik een progje, GPX Editor voor indertijd daar ik nog veel off road ging rijden met de 4x4 en dan was het ook voornaam dat de de 100% juiste weg nam of men reed zich vast op onbekende terrein en wegen.

Nu met mijn Rav4 AWDke gaat dat niet meer zo goed, lol

Kortom, het was gewoon frustratie daar MyDrive mij verplichte op een moment om het weg te saven naar de Go als TRACK en dit door het laten verdwijnen van mogelijkheden zoals het vakje "Zend Naar Systeem"op MyDrive web of het grijs laten worden in MyDrive iPhone en dit na een bepaalde keuze Vermijd: onverharde wegen"

En dan krijg ik goede raad... maar ik kwam altijd op hetzelfde uit, TRACK, daar er vakjes veranderde of verdwenen... verwarrend dus, niet?

De goede raad mist dan zijn doel van wat ik niet kan zien of anders is... Zelfs U, die al langer gebruikt maakt van MyDrive web/Android wist niet dat er voor U zelf nog verborgen keuze mogelijkheden waren...

Ook de goede raad om het weg te saven op computer miste ook zijn doel met 2 files... Ik kreeg altijd maar 1 file een GPX bestand....

Dus normaal dat ik ergens begon te denken dat ik afgezopen was en U Mr. M. probeerde me altijd toch nog te helpen! Thx :good:

Ik ben er uit dat is het voornaamst! 

Nog 1 opmerking, gisterenavond las ik na de zoveelste keer de handleiding na van TomTom en vond een passage ook U had al deze goede raad gegeven!

Citaat

van TomTom:

1. Kies een tussenstop op de kaart, precies zoals je de bestemming hebt geselecteerd en kies vervolgens Voeg tussenstop toe.

De tussenstop wordt aan je route toegevoegd.

Je route wordt geselecteerd en in het pop-upmenu zie je Verzend route naar systeem.

2. Als je wilt, kun je meer tussenstops aan je route toevoegen.

3. In het pop-upmenu selecteer je Verzend route naar systeem.

De bestemming en de tussenstops worden naar je TomTom-account verzonden.

4. Meld je aan bij MyDrive op je GO.

Je GO synchroniseert met je TomTom-account en ontvangt de nieuwe MyDrive-bestemmingen en de tussenstops.

Het bericht Je hebt een nieuwe route ontvangen wordt weergegeven. Er wordt automatisch een route naar de MyDrive-bestemming met tussenstops gepland.

Dat klopt en dat werkt ook en dan kun je zelfs alles aanpassen met vermijd... en zenden naar systeem!!!

Maar oppassen hierbij want uw eindbestemming kan veranderen dit naar gelang het aantal tussenstops!! Dit heb ik al een paar keer moeten vaststellen in Mydrive. Dat probleempje kan iets te maken hebben in reverse met: https://en.discussions.tomtom.com/go-wi-fi-6200-5200-620-520-52-professional-via-53-go-camper-go-basic-482/cant-store-routes-on-my-device-go-520-wifi-1036039/index1.html#post1221751

20? Klopt ook niet, daar ik er maar hooguit 16 a 18 tussenstops heb op de individuele route en het dan al eerder zie!:crazy: Maar wederom heb ik er iets op gevonden om dat te omzeilen en dat werkt nu ook goed...

Dus we zijn eruit en ik neem met genoegen aan hoe nu werkt, maar toch... lol :yahoo:

Bedankt en groeten.

George.

Jij ook bedankt, want door dit draadje ben ik mij wat verder gaan verdiepen en wat blijkt? Als ik mijn Android telefoon aansluit op de PC, en de Mobile GO app opstart, kan ik ook de routes via VErzend naar app doen. Toch wel lachen. 

Met de Android navigatie heb ik als motorrijder wel het schaap met de 5 poten: Voor WoonWerk en Asfalt routes gebruik ik de TomTom app, voor OffRoad en AllRoad de Osmand app. Vind ik kwalitatief een zeer hoogstaande app. Ik heb inmiddels reeds meer an 2 jaar een Rugged Nomu S10 op het stuur. 

Groet, Marten 

Thx. Mr. M. en dat osman.app heb ik er al direct op de iPhone gezet, ziet er goed... en nu wat testen.

En voor de MRA heb ik nog wat leertijd nodig, teveel ineens ;)

Groeten,

Osmand info (een post van mij van een andere forum) om erin te komen:

Lennert Bakker Youtube: https://www.youtube.com/user/lenzwerf (scrollen naar Osmand, hij er 3 gemaakt van de huidige versie.

Hanleiding: http://www.je-we-es.nl/OsmAnd navigatie.html  (begin hier aub)

ARM forum: https://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=16079.240 (Lennert Bakker heet daar Lenzwerf) 

:wink:

Thx :good:

En vanaf morgen gaat de TT 6200 zijn strepen wel of niet verdienen.... ik ben benieuwd? :crazy:  En ik hoop voor mezelf dat alles vlot loopt....

Tot hiertoe lijkt dat ik het onder de knie heb met de kleine toertjes en stopplaatsen  :yahoo:

Veel plezier! 

Bedankt Mr. M, Zaterdag om 22h. start dat plezier :biggrin: