Hensepens

Software update 18.200.0018.411

22 posts in this topic

Zojuist een update ontvangen : 18.200.0018.411. Datum 02-08-2018 op GO5200. Ging soepel en snel.

Edited by Hensepens

En dit is er veranderd: (https://nl.support.tomtom.com/app/release_notes/type/navkit )

Versie 18.200

Uitgebracht op  23 augustus 2018 Deze update is voor: Rider 42, GO 40, GO 400, GO 50 / 51, GO 500/510, GO 5000, GO 510, GO 5100, GO 520 Wi-Fi, GO 5200 Wi-Fi, GO 60 / 61, GO 600, GO 6000, GO 6100, GO 620 Wi-Fi, GO 6200 Wi-Fi, GO Basic, GO Camper (EMEA), GO PROFESSIONAL 520/TRUCKER 520 (For US), GO PROFESSIONAL 620/TRUCKER 620 (For US), GO PROFESSIONAL 6200, GO PROFESSIONAL 6250, RIDER 40, RIDER 400, RIDER 410, Rider 420, Rider 450, Rider 500/550, START 40, START 42, START 45, START 50, START 52, START 60, START 62, Trucker 500, Trucker 5000, Trucker 6000, VIA 52, VIA 53, VIA 62

• Zie wie er belt: op apparaten die handsfree bellen ondersteunen, kan nu een foto worden getoond van de contactpersoon die jou belt.
  • Beter beheer van oproepen: accepteer of weiger een inkomende oproep met slechts één druk op het scherm van je apparaat.
  • Aanrakingsgevoeligheid: we hebben aan Rider-apparaten een extra optie voor touchscreengevoeligheid toegevoegd om bediening met handschoenen eenvoudiger te maken.
  • Opgeslagen routes volgen: als je een route selecteert in Mijn routes, dan kun je ervoor kiezen om naar het beginpunt te rijden of naar het punt dat zich het dichtst bij jouw huidige locatie bevindt.
  • Snelkoppeling instellingen: je hebt nu snel en eenvoudig toegang tot de instellingen van he apparaat door op de statusbalk in het hoofdmenu te klikken.

Ja, hier ook op de Go 5200...ik hoop dan maar dat ze de aanrakings gevoeligheid sterk hebben verbeterd...want hoe vaak ik niet zit te vloeken onderweg als ik het menu in wil om bijvoorbeeld een alternatieve route te kiezen...blijft een probleem met die nieuwe Go serie...tik of druk je op de menuknop dan reageert hij gewoon niet, pas na 3 of 4 keer pakt hij hem.

Was op de oudere Go serie (1005 en de Go 9xx) veel beter systeem.

Aanraakgevoeligheid aanpassing is alleen voor de Rider staat er. Helaas dus.

Inderdaad helaas...... Ik ben het met Bram helemaal eens, ook de 6000 trucker heeft een belabberde gevoeligheid wat betreft het scherm aanraken......

Hopelijk komt er hier ook voor ons een update voor......

Hier op de 6200 ook een slechte aanraakgevoeligheid wil je snel even op pad geduld is een schone zaak:angry:

5 uur geleden zei Bika:

Hier op de 6200 ook een slechte aanraakgevoeligheid wil je snel even op pad geduld is een schone zaak:angry:

Ik ben dus gelukkig niet de enige...dacht al dat het aan mijn vingers lag of niet op de juiste wijze erop drukte....vreemd overigens dat dit zo weinig in het (Tomtom) nieuws komt, ik weiger consequent op dat Engelstalige forum van ze te komen, aangezien het een Hollands bedrijf is en hier de voertaal Nederlands is en geen Engels. (en natuurlijk omdat ik dit forum en de voorloper ervan al 11 jaar trouw ben.)

Maar er zijn natuurlijk andere manieren op internet zoals FB.....zie net dat ze ook een officieele pagina hebben op FB, maar ook daar alles in het Engels :rolleyes:....maar zal daar vanavond even een EI neerleggen, gewoon in het Hollands...over die aanraakaffaire...want ben het nu na een paar jaar echt wel zat !

https://www.facebook.com/TomTom/

Heb overigens alweer 2 dagen ermee gereden NA de update en er is inderdaad niks veranderd aan de gevoeligheid van de icoontjes....het menu knopje is al zolang de 5 en 6000 serie er is eerst groot (als er geen route in staat), rechthoekig dus en zo zou hij moeten blijven ipv dat kleine rondje tijdens een route rijden, dat zou al schelen....ze denken er bij Tomtom blijkbaar niet aan dat als je 150 km p/u op de Autobahn aan het rijden bent (of op onze 130 wegen) en er opeens verderop iets aan de hand is en DUS het menu in wil...dat dan 1 seconde je blik afwenden naar de Tomtom (die bij mij al jaren pal onder de binnenspiegel zit) al link is...dat is ook een schakelaar op het dashbord bedienen...maar daar hoef je niet langer dan 1 seconde naar te zoeken...de menuknop indrukken en dan verder het menu in is dan continue voor je kijken, 1 seconde de blik op de Tomtom, weer voor je kijken, weer verder het menu in...enfin, dat zullen de andere beroeps-chauffeurs hier wel met mij eens zijn. (ondanks dat we ---ik wel dus-- verder zeer tevreden zijn over het navigeren zelf van de Tomtom, zou geen andere willen)

Je moet ook niet rijdend het menu in willen :angry:

Tja....... Vloeken mag ook niet............ (en dat doen we allemaal ook op zijn tijd):yahoo:

Ik moet zeggen dat ik persoonlijk helemaal geen probleem heb met de aanraakgevoeligheid van mijn 5200. En wat het bedienen tijdens het rijden betreft: dat is inderdaad niet verstandig maar als je de TomTom zo instelt dat hij automatisch een alternatieve route kiest als er verderop iets aan de hand is, dan hoef je in principe ook helemaal niet in het menu te komen onderweg...:smile:

12 uur geleden zei Ajee:

Ik moet zeggen dat ik persoonlijk helemaal geen probleem heb met de aanraakgevoeligheid van mijn 5200. En wat het bedienen tijdens het rijden betreft: dat is inderdaad niet verstandig maar als je de TomTom zo instelt dat hij automatisch een alternatieve route kiest als er verderop iets aan de hand is, dan hoef je in principe ook helemaal niet in het menu te komen onderweg...:smile:

Hij staat bij mij op automatisch (HDTraffic, files vermijden dus)….maar moet nogal eens naar Huidige route en dan alternatieven....krijg je 3 routes te zien..ik zou niet weten waar in het menu de optie staat, huidige route automatisch wijzigen of zo.

Het komt nogal eens voor dat ik een rood file icoontje te zien krijg (5 minuten stilstaand bijvoorbeeld)...daar moet je dan op klikken en dan op Vermijd klikken....dan blijkt dat een andere route sneller is zonder file.....de 5200 is nogal traag met het snel opnieuw berekenen van een route zonder file..of minder files.

Niet overal zijn parkeerplekken waar je even snel je TT kan bedienen:unsure:

Hallo TomTom....    pling

Bereken alternatief....

en dan de route kiezen die je wilt toch?

Of ben ik de enige die dat zo doet?

14 uur geleden zei BramvT:

Hij staat bij mij op automatisch (HDTraffic, files vermijden dus)….maar moet nogal eens naar Huidige route en dan alternatieven....krijg je 3 routes te zien..ik zou niet weten waar in het menu de optie staat, huidige route automatisch wijzigen of zo.

Het komt nogal eens voor dat ik een rood file icoontje te zien krijg (5 minuten stilstaand bijvoorbeeld)...daar moet je dan op klikken en dan op Vermijd klikken....dan blijkt dat een andere route sneller is zonder file.....de 5200 is nogal traag met het snel opnieuw berekenen van een route zonder file..of minder files.

Niet overal zijn parkeerplekken waar je even snel je TT kan bedienen:unsure:

Hoi Bram, die instelling zit onder Instellingen > Routeplanning. Bovenaan staat dan "Als er een snellere route beschikbaar is", en daar kies je voor de bovenste optie (Neem altijd de snelste route), Ik hoef nooit op een file-icoontje te klikken; als de file te lang wordt word ik vanzelf via een alternatieve route geleid die op dat moment korter is.

En daar zit ook een gevaar in......

Regelmatig komt hij al erg snel met de optie om een andere (lees: snellere) route te nemen, ook als je nog ver van de file zelf af bent.

Ik heb het al vaak gehad, dat de file dan opgelost is (bijvoorbeeld omdat er een brug open stond of zo), en dan rij je dus onnodig om.

Ik wacht meestal tot ik vlak bij de file ben, om dat pas eventueel te kiezen voor een andere route. En ja, dat doe ik dan ook onder het rijden door....... (net als Bram)

In dat soort specifieke gevallen (als je het zelf beter weet dan TomTom) kun je de omleiding van TomTom natuurlijk ook gewoon negeren, en leidt hij je vanzelf over de oorspronkelijke route. Scheelt weer onderweg prutsen op je scherm...

Mijn ervaring is trouwens dat de TomTom behoorlijk snel reageert op het oplossen van een file. Soms zie ik dat ik bijv. over 6 km af zou moeten slaan (i.v.m. een omleidingsroute) maar even later stuurt hij me gewoon weer rechtdoor als de file weer korter is of helemaal is opgelost.

Op ‎31‎-‎8‎-‎2018 om 01:11 zei Ajee:

Hoi Bram, die instelling zit onder Instellingen > Routeplanning. Bovenaan staat dan "Als er een snellere route beschikbaar is", en daar kies je voor de bovenste optie (Neem altijd de snelste route), Ik hoef nooit op een file-icoontje te klikken; als de file te lang wordt word ik vanzelf via een alternatieve route geleid die op dat moment korter is.

Die instelling heb ik al jaren op mijn Tomtom's (neem altijd snelste route), al bij de One XL HDT...en dat is al even geleden (2008 om precies te zijn).

@Naik : Nog zo iets, ik wilde er maar niks over zeggen....maar al een paar keer onder het rijden, ZONDER dat ik iets doe aan mijn Go 5200...hoor ik opeens Pling en zie dan opeens op mijn scherm staan dat ik iets moet inspreken, het gaat niet nog doller worden...dat mijn Tomtom dingen wil doen die ik dus NIET wil....net zoals adressen inspreken enz....ik tik gewoon plaats en straat (+ huisnummer) en rijden maar, zoals ik dat al sinds 2004 doe.

Je moet met je tijd mee gaan Bram:yahoo:

12 uur geleden zei BramvT:

@Naik : Nog zo iets, ik wilde er maar niks over zeggen....maar al een paar keer onder het rijden, ZONDER dat ik iets doe aan mijn Go 5200...hoor ik opeens Pling en zie dan opeens op mijn scherm staan dat ik iets moet inspreken, het gaat niet nog doller worden...dat mijn Tomtom dingen wil doen die ik dus NIET wil....net zoals adressen inspreken enz....ik tik gewoon plaats en straat (+ huisnummer) en rijden maar, zoals ik dat al sinds 2004 doe.

Ja, inderdaad. Dat heb ik de afgelopen tijd ook al een paar keer gehad. Ik dacht dat het aan de muziek lag. Gelukkig is het snel vertrokken als je annuleer zegt...

Die spraakherkenning is trouwens niet al te best, of mijn uitspraak is gewoon beroerd natuurlijk, maar vaak als ik met papierwerk bezig ben spreek ik mijn nieuwe bestemming in.

Het gedonder begint als hij een lijstje bestemmingen geeft waar je uit moet kiezen omdat hij het niet helemaal heeft begrepen, maar goed genoeg om het adres waar je heen wilt op nummer 1 te zetten. 

Ik zeg 1, hij 'nummer drie?' of twee? en dat spelletje gaat dan door tot ik annuleer en dan maar handmatig in klop... :angry:

Op ‎29‎-‎8‎-‎2018 om 22:12 zei Ajee:

Dat heb ik ook soms dat er gevraagd word op iets in te spreken.

Hier nog geen probleem ondervonden met bepaalde wel of niet gevoelig.... lijkt me vlot te gaan!

1 uur geleden zei Naik:

Het gedonder begint als hij een lijstje bestemmingen geeft waar je uit moet kiezen omdat hij het niet helemaal heeft begrepen, maar goed genoeg om het adres waar je heen wilt op nummer 1 te zetten. 

Ik zeg 1, hij 'nummer drie?' of twee? en dat spelletje gaat dan door tot ik annuleer en dan maar handmatig in klop..:angry:

Precies, daarom gewoon op ZOEK drukken en het adres intikken, kost teveel tijd allemaal als je koerier bent.

Maar nu ik lees dat meerdere Go 5200's (en de 6200 ook ?) er last van hebben, zal dit ook wel een bug of zoiets zijn....puur qua navigeren (van A naar B) zijn ze prima, maar perfect zijn ze beslist nog niet.