Raven_

Mijn Go 6200 ervaring na reis 6100 km.

6 posts in this topic

Na net geen 7 weken en +- 6100 km eerste ervaring met de GO 6200

Ik ga wat in detail, misschien heeft er iemand iets aan of ik deed iets verkeerd.

Meer dan 100% tevreden over mijn GO 6200… Betreft file vermijden, SUPER! Heb een paar keer op de autostrade in Spanje file vermeden door dat de TT mij even naar een afrit stuurde juist voor de file en wat verder er terug op via de oprit, ook een keer via een doorgetrokken af en oprit gescheiden naast de autostrade en zo zag ik iedereen in file staan behalve ik… maar het rare vond ik op dat moment dat ik de enige was, niemand voor mij of achter mij? was ik de enige met een TT Go 6200 of dergelijke op dat moment, toch raar he?

Frankrijk, alleen wegenwerken met enkele minuten verlies dus niet de moeite.

Meer dan 100% tevreden over de samenwerking tussen My Drive op de iPhone en de Go 6200 onderweg, dit op parkings, langst de weg of op hotel… alles liep perfect op één keer na, kom ik straks wel op terug. (*1)

Meer dan 100% tevreden over de weg die hij nam of voorstelde, behalve éénkeer juist voor Parijs in het terug naar huis rijden heeft hij mij even laten zweten, maar daar kom ik later op terug. (*2)

Dus het bovenstaande is t.o.v. Navigon veel beter en mijn verliestijd onderweg was zeker met 90% vermindert…

Maar een dikke buis op pre-made routes, Ik had alle routes en plaatsen van Navigon overgenomen naar My Drive en hier in Antwerpen aangemaakt op My Drive, zoals ik normaal altijd gewoon was op Navigon… En daar gaat het verkeerd. (*1) (*1b)

Ook qua Flitsers een buis voor Frankrijk en Spanje… dus al goed dat ik als backup voor flitsers de TT 910 altijd gebruik. Dus dit heeft dan ook niets met *1b te maken.

Dus er is verschil tussen data flitsers voor Navigon, Google search voor flitser data voor de TT 910 en update flitsers data voor Go 6200? Hoe?

*1, pre-made routes blijken allemaal te vertrekken van mijn huis! Bij het gebruik ervan viel het mij niet direct op daar ik nu maar een 3 tal routes heb gebruikt die ver van de autostrade lagen en ik er geen acht opsloeg dat ik de TT opstartte beneden de berg waarop wij een vakantie huis hebben op +- 500 hoogte en veel wegen onderweg tegenkomen die niet echt bruikbaar zijn (onverharde of niet mogelijk zijn met een Rav 4 All wheel Drive)  en daar heeft TT alsook Navigon problemen mee.

Zo dus starte ik de TT altijd beneden op aan de hoofdweg en daar moest ik altijd naar links voor de routes en het viel mij echt niet op de de route van rechts ook altijd mee oplichtte… 

Maar eenmaal dat de tijd er was om terug naar huis te rijden viel het mij op dat zowel de de rijweg links als rechts oplichtte, voorbij Granada was de maat vol en de eerste beste parking op gereden om My Drive op de iPhone te gebruiken en de route opnieuw in te geven... wat niet lukte, na verschillende pogingen gaf ik het op en drukte dan maar op de eerste tussenstop voor Madrid, vanaf daar werkte alles weer perfect en ik kon de route ingeven tot Bordeaux waar onze overnachting was.

*1b, Wat mij ook opviel tijdens de terugkeer naar huis was dat de TT geen flitsers, wegenwerken, vertragingen enz. weergaf tijdens de dubbele weg highlighting… dat viel mij op in Granada daar de TT 910 volop waarschuwde voor flitsers etc.

*2, Parijs Zaterdag 29/9 om +- 17h., hier gebruikte de TT een route die ik totaal niet in mijn hoofd zou halen of die ooit te gebruiken of te doen. Dus…

Parking Aire de Limours (start)

A10 —>

N118 Route National —>

D7 vlak naast de Seine —>

A86 —>

N410 —>

A1 —>

Parking Aire de Vémars Est (einde)

Dus mijn algemeen gevoel voor Go 6200 is 9/10

Terwijl de Navigon nu een 7/10 zou krijgen

Edited by Raven_
eerste A1 is A10 en staat nu in't vet rood ;)

Ondanks enkele kleine "dingetjes" is de Tomtom dus toch weer beter. Een 9 van de 10 is een prima score in mijn ogen voor een hulpmiddel:yahoo:

1 uur geleden zei cortrans14:

Ondanks enkele kleine "dingetjes" is de Tomtom dus toch weer beter. Een 9 van de 10 is een prima score in mijn ogen voor een hulpmiddel:yahoo:

Yep, een zeer goed hulpmiddel zou ik zeggen. Maar dat ene punt van flitsers valt me zwaar tegen en kan me geld kosten, want ik rij gewoonlijk de kantjes eraf betreft de snelheden!

En een keer een flits gehad nu, ik kon niet zeggen of het nu voor mijzelf was daar het te vlug ging en mijn vrouw beweerde dat het aan de overzijde aan de andere baan was voor de tegenliggers, maar ik ben niet zeker?? Dus nog wat bang afwachten... :wacko:

Dat ander punt van dubbele weg highlighting met de op voorhand aangemaakte route's is op te lossen door dat ik mijn terugweg e.a routes aldaar in de buurt vanuit het vakantieoord aanmaak... misschien had ik dat al moeten weten daar ik eerder een soortgelijk antwoord hierop ooit heb gekregen van Mr. M.

Fijn dat je tevreden bent en dank voor de feedback. 

Yep, een goede keuze! En wat ik vergeten ben erbij te vertellen is dat ik in Parijs via TT toch een +- 20 a 30 min. winst had... geen vettige stinkende tunnels gezien (alleen die van De Gaulle), geen 1K wagen die invoegen of continu veranderen van baanvak, geen honderdtal motards die links of rechts zigzaggend inhalen... en zeker geen stilstaande file's.

Het was wel druk langst de gekozen route van TT maar het ging vlot.

Bij alle drukke steden in Frankrijk zoals Parijs, Bordeaux, Lyon en Rouen (de volgorde waarin ik ze het meeste haat) heb ik aan elke in en uit in beide richtingen parkings voorzien waarvoor ik vroeger stopte en met Google maps en navigon de beste route ging bepalen, zoals b.v voor Parijs er los in of via de La Francilienne, dat lijkt me verleden tijd (hoop ik)

toch behoud ik de parkings voor alle zekerheid :tongue: