Raven_

Symbolen Go 6200

44 posts in this topic

3 uur geleden zei Bika:

Ik heb wel gehad dat ik ergens was en naar huis ging.
Gelijk kwam er een vreemde route in beeld met na 1 minuut rechtsaf slaan, normaal is rechtdoor wat wij ook deden.

Foutje 90 minuten in de file gestaan, dus neem maar de route die voorgesteld wordt.

Bedankt Bika,

Ondertussen heb ik al wel ondervonden dat TT live diensten kort op de bal spelen met hun updates van file's, wegenwerken of vertragingen etc. terwijl dit op Navigon eerder onbetrouwbaarder werd en dit toch zeker voor het jaar 2017-18

Normaal volg ik bijna blindelings, wat dan ook kan resulteren zoals ondervonden bij Navigon (iPhone 6s+) versie, laatste 3 jaar dat hij me iedere keer tussen Vitoria-Gasteiz --> Burgos richting Madrid ff van de snelweg stuurde voor ff een rondpunt te doen... toch 2 keer ingetrapt het eerste jaar, versie Navigon op de iPhone 4 had dat probleem niet. Dito voor Lille --> Kortrijk ook altijd ff een rondpunt daar te doen, lol, en daar trapte ik elk jaar 2 a 3 keer in... gevolg van moeheid denk ik

Maar zoal TT mij nu de route liet doen in Parijs nu, heb ik blindelings ook gevolgd en het resultaat was verbluffend snel en toch een stuk door midden Parijs... Perfect.

Dus sinds Juli 2018 in het bezit van de Go 6200 en moet nog veel gewoon worden na jaren Navigon, alsook begrijpend leren. ;) 

Op 16-10-2018 om 11:32 zei Raven_:

Bedankt Bika :good:

Voor mij is dat symbool ok en dat zal waarschijnlijk wel werken (wacht de test wel af... ik rij niet meer tot volgende week)

Maar eender, als je een route aanmaakt en die je dan zelf al 5x hebt gereden via TT zonder file (buiten de drukke uren) en TT neemt altijd dezelfde weg 100% en dan op een dag is er file en TT neemt het initiatief om de route te veranderen en dit zonder de vraag... alhoewel deze is aangevinkt...

Mvg,

George

Dit is een issue waar ik en andere beta testers al sinds tijden over klagen.

Oudere modellen plande de gewone route die normaal getoond zou worden zonder tfaffic en indien er vertragingen waren, werd er dan een optie getoond die vertelde dat op die route vertragingen waren, en dat er een snellere route gevonden was.

Dan kreeg je de optie om die snellere route te kiezen of juist niet.

Nu berekend tomtom mteteen zonder vragen een in hun ogen een andere ( snellere route ).

Dat zou weer zoals vanouds moeten vind ik.

Op 10-10-2018 om 19:22 zei cortrans14:

Op het moment dat u de plaats bereikt, waar u kunt kiezen, zal er ook een bel toon gaan, die u op de alternatieve route attendeert 

Dat hebben ze dbs genoemd. Decide by steering.

Op het punt waar je volgens tomtom de snellere route zou kunnen nemen geeft hij idd een geluidssignaal.

Wij reden eens met 2 auto's achter elkaar de andere auto voorop.
Op mijn TT zag ik dat er een vreemde route gekozen werd en die nam ik dan ook,
de andere auto niet.

Na 10 minuten kregen we een whatappie dat ze in de file stonden wij niet.

Op 9-10-2018 om 19:20 zei Raven_:

Ja dat doet hij dan, herbereken van de route... maar toch staat in mijn menu "Vraag het me zodat ik kan kiezen" zoals aangehaald word in die post, toch wat raar dat hij niet vraagt dan?

Maar geen probleem hoor, zelfs er tevreden over... maar je verwacht dan toch die vraag dan ergens he.

Die vraag krijg je eigenlijk meteen indien er een froen icoontje in je traffic balk tevoorschijn komt.

Ik zal de volgende keer wel eens een screenshot maken indien tomtom vind dat er een snellere route is.

14 uur geleden zei Bika:

Wij reden eens met 2 auto's achter elkaar de andere auto voorop.
Op mijn TT zag ik dat er een vreemde route gekozen werd en die nam ik dan ook,
de andere auto niet.

Na 10 minuten kregen we een whatappie dat ze in de file stonden wij niet.

Lol, nog niet ondervonden wel gehoord, dit jaar in Mei stopten we aan de laatste parking voor Parijs richting Bordeaux, enkele meters van ons stonden er 3 a 4 wagens (verschillende merken en allemaal redelijk nieuw) met 9 a 10 man er rond, Belgen en ze waren aan't discuteren, ze waren allemaal vertrokken op dezelfde tijd aan hun bedrijf (?) waren elkaar direct kwijt gespeeld  in Antwerpen (file) en iemand was via Brussel naar Parijs gereden en de anderen via Kortrijk met afspraak op de parking aldaar.

Het stomste en het gekke was, via Brussel was 40 min eerder daar (?) Ik werd mee in de discussie getrokken omdat er iemand uit de groep me kwam vragen van waar ik kwam en welke richting ik uit ging en welke route ik had genomen (dus ook via Brussel) etc...

De discussie ging verder daar ze ook nog eens een verschil hadden op GPS om door Parijs te rijden... lol,  ik ook dus (toen nog met Navigon)

Mijn vrouw en ik keken en luisterde nog een tijdje geamuseerd toe, we zijn dan ook al lachend van die parking gereden...

Op 10/17/2018 om 15:02 zei Raven_:

15 uur geleden zei corne64:

Die vraag krijg je eigenlijk meteen indien er een froen icoontje in je traffic balk tevoorschijn komt.

Ik zal de volgende keer wel eens een screenshot maken indien tomtom vind dat er een snellere route is.

Bedankt Corne64, 

Screenshot's altijd welkom

Dat groen icoontje heb ik al wel gezien maar... nooit opgedrukt... want dan zou je maar eerst de vraag krijgen? 

@Raven, Verhalen zijn altijd leuk dan zie je dat een goede navigatie gewoon handig is.
De 1e keer in 1963 gingen wij al naar Spanje op vakantie, mijn moeder deed toen de navigatie.

16 uur geleden zei corne64:

Oudere modellen plande de gewone route die normaal getoond zou worden zonder tfaffic en indien er vertragingen waren, werd er dan een optie getoond die vertelde dat op die route vertragingen waren, en dat er een snellere route gevonden was.

Nu berekend tomtom mteteen zonder vragen een in hun ogen een andere ( snellere route ).

Als we het over hetzelfde hebben ivm aantal km, duur van de route, verliestijden en hoe we ongeveer gaan rijden?

Ga ik vanaf nu eerst werken via 'MyDrive' of via 'Routeplanner' allebei van TT, in een oogopslag zie je wat, waar en hoe de file's + de verliestijden...

En je kan best de gekozen route's nog eens opentrekken of vergroten zodat je ziet waar juist je verliestijden of omleidingen liggen, dan weet men ineens waarom men een aangepaste route heeft, niet waar?

Zoals perfect te zien is in foto 1 ter hoogte van Rijsel.

Navigon doet dit ook de route's weergeven zonder bestaande traffic op dat moment.... Niet goed! Daar ik dit dan moest werken in combinatie met Google maps om te zien waar er problemen waren etc. op die gekozen routes...

Misschien een tip die U als beta tester kan doorgeven naar TT is dat ze beter het aantal km erbij kunnen zetten voor of naast het uur dat ze aangeven en dit voor zowel MyDrive als voor Routeplanner... op deze wijze word het nog overzichtelijker en ziet men direct het het verschil goed, he? Zie Foto 1 en 2

5bc9dd8c1a035_IMG_3077copy.thumb.png.44a0a785612bf40d3510ee65b2d6b4da.png 5bc9dd945e514_IMG_3078copy.thumb.png.793a4ea7c519a34487132869b6198584.png

Groeten,

George

1 uur geleden zei Bika:

@Raven, Verhalen zijn altijd leuk dan zie je dat een goede navigatie gewoon handig is.
De 1e keer in 1963 gingen wij al naar Spanje op vakantie, mijn moeder deed toen de navigatie.

Ik denk vrouwen en navigatie, :unsure: 

Jaren eind 70's, als we van Benidorm terug kwamen reden we een paar jaar altijd verkeerd, zaten dan midden in Barcelona en deden dan al die kleine wegen langst de kust aan tot in Frankrijk... na 2 a 3 keer werd ik dat zo moe en zeker doordat ik wist dat we dat probleem nooit hadden in't oprijden... ging ik het eens goed opvolgen...

Wat bleek, mijn vrouw liet me altijd verkeerd afslagen juist voor Barcelona richting Frankrijk, ze zag dat 'Francia' niet op onze weg lag volgens de kaart en zo die snelweg splitsing moeten we zeker niet nemen... :crazy:

30 minuten geleden zei Raven_:

Ik denk vrouwen en navigatie, :unsure: 

kleine wegen langst de kust aan tot in Frankrijk..

... :crazy:

Dan kwam je langs e de camping in Canet de Maar waar wij altijd waren

1 minuut geleden zei Bika:

Dan kwam je langs e de camping in Canet de Maar waar wij altijd waren

Dat weet ik niet, maar er waren er vele links en rechts van de weg.

Op 18-10-2018 om 20:53 zei corne64:

Helemaal mee eens Corné. Nu. denk je vaak, het zal wel goed komen..................

Laatst ook, van Utrecht via de polder naar Leeuwarden........ Geeft hij gelijk al via Zwolle aan.... Ik denk, ja doeiiiiii......

Had ik het toch maar gedaan, bleek de brug op de A6 bij Urk er uit te liggen door werkzaamheden, kon ik bij Lelystad alsnog richting Kampen rijden......... Ik begreep al niet waarom hij mij via Zwolle wilde sturen. 

Vroeger kon je inderdaad zien, waar de omleiding was.......

In het verleden ben ik vaak genoeg eigenwijs geweest en dacht ik het beter te weten dan de Live server...

Daarom staat hij nu standaard op automatisch de snelste route kiezen, als er weer een voor mij niet logische afslag opduikt denk ik nu fluitend 'veel plezier sukkels' en laat ik mij lekker omleiden. En die keer dat er wel behoorlijk lang van te voren een boel rood en oranje aan de zijkant te zien is, bevestigt een snelle 'bereken alternatief' altijd dat hij wel degelijk de snelste route heeft gekozen.

Ik stuur, maar de route laat ik in vol vertrouwen over aan mijn Tommetje...

Ik reed van Den Haag naar Arnhem A12 en bij Utrecht werd ik ineens naar de rechter nevenbaan geleid, vreemd.
Deed het wel en wat bleek op de hoofdbaan rechtdoor stond een dikke file, ik reed alles rechts voorbij en een stuk
verder kwam ik er weer op.

2 uur geleden zei Bika:

Ik reed van Den Haag naar Arnhem A12 en bij Utrecht werd ik ineens naar de rechter nevenbaan geleid, vreemd.
Deed het wel en wat bleek op de hoofdbaan rechtdoor stond een dikke file, ik reed alles rechts voorbij en een stuk

Dat is net hetzelfde wat ik ondervond in Spanje 2x, groen icoontje verscheen 2x wist niet goed wat het was of betekende en toch werd ik weggeleid van de file en telkens ook juist voor de file begon... leek me wel supergoed op dat moment

7 uur geleden zei Bika:

Deze grapjes haal ik ook regelmatig uit op de ring van Brussel, en dat scheelt altijd tijd:good:

8 uur geleden zei cortrans14:

Deze grapjes haal ik ook regelmatig uit op de ring van Brussel, en dat scheelt altijd tijd:good:

Als de contacten tussen jouw Tomtom met Live en de server van Tomtom goed werken, dan kan er geen systeem tegen Tomtom op...ik rijd de laatste maanden veel dezelfde routes (Alkmaar - Krefeld) en dan heb ik hem vooral aanstaan vanwege de files OF bij Eindhoven of Den Bosch (A2)..OF bij Nijmegen en de A73...kom ik op de A2 in de buurt van Beesd dan springt mijn 5200 regelmatig over van OF via Tiel, Nijmegen naar Venlo....of via Eindhoven naar Venlo. 

1x was ik eigenwijs en dacht dat de file op de ene route wel mee zou vallen, ik heb het geweten.....de Tomtom had dus gelijk, daarom neem ik voortaan op blind vertrouwen de route die Live aangeeft als snelste....op de terugweg aan het einde van de middag is het altijd feest op de A9 en de ring a10 West...zelfde situatie als hierboven, luister maar naar je Tomtom.:good:

Inderdaad is het de laatste tijd weer veel raak op de A9............ Gisteren ook maar weer naar huis gereden via de A10 (coentunnel), door 
Zaandam en dan langs het kanaal naar Beverwijk............:wacko: