Leo1

Geen traffic info door telefoonstoring?

20 posts in this topic

Vandaag steeds uitval van Traffic, Nu, Maandag vanaf 17.30 uur, helemaal geen ontvangst. 

Zou dat kunnen liggen aan de storing in het 4g netwerk van Vodafone? 

Meer mensen hier last van?

Edited by Leo1

1 uur geleden zei Leo1:

Zou dat kunnen liggen aan de storing in het 4g netwerk van Vodafone?

Ja, natuurlijk. Tenminste als je provider Vodafone is :laugh:

Ik weet niet zeker welke provider TomTom gebruikt in de navigatietoestellen, vandaar mijn vraag.

Vandaag, op weg van Alkmaar via Utrecht, Nijmegen, Venlo naar Krefeld (vanaf 11 uur t/m 17.30)...GEEN Traffic, dus geen file info !...er stond bovenin de Livebalk een piepklein icoontje met 1 of 2 auto's en een kruisje eronder....lekker als je via de A2 weer de A9 nadert.:angry:

Heb de Go 5200 wel 3x onderweg op verschillende plaatsen helemaal afgesloten en opnieuw met de trommels op starten, maar bleef zoals het was (ook opnieuw aanmelden met emailadres en WW maakte niks uit...pas toen ik net mijn wijk in reed deed hij het opeens weer. (en dan heb je hem niet meer nodig)

Ook in Duitsland deed hij niks met z'n Vodafone SIM en op de A74 richting t.h.v. Viersen stond opeens zo te zien een lange file, kon gelukkig net afslaan en binnendoor rijden dus kwam nog redelijk op tijd aan.

En TIJD, mijnheer Tomtom (Goddijn, of die Corinne V. enz) is belangrijk als je spullen naar Deutsche Post moet brengen.:clapping:

Ja Bram dat is dan echt balen. Zo zie je hoe snel je gewend bent aan deze info en hoe erg je die dan mist als je onderweg bent. 

Ik hoop maar dat de "storingen"  zeer beperkt blijven.

3 uur geleden zei BramvT:

En TIJD, mijnheer Tomtom (Goddijn, of die Corinne V. enz) is belangrijk als je spullen naar Deutsche Post moet brengen.:clapping:

Ik denk dat je je gram moet richten aan Vodafone, want ik vermoed dat mijnheer/mevrouw TomTom dit niet expres doen om jou of mij nu eens te pesten... :smile:

Ik hoopte dat er meer mensen reageerden met gemis van file info (daarmee uitsluiten dat mijn Go 5200 een probleem heeft).....vandaag dezelfde rit gereden (en nog iets er achteraan) de file info werkte meteen, op de A74 van Venlo naar Monschen-Gladbach stond weer een lange file (asfalterings werkzaamheden stond in de tekst, dus nam hij keurig een alternatieve route)…..op de terugweg A2 vanaf tunnel Leidse Rijn Utrecht richting Abcoude stopte de file info opeens (weer dat icoontje met een kruisje)...toen ik de A9 op draaide kwam Live opeens weer tevoorschijn, daarna is hij het blijven doen....dus ergens bij Utrecht heeft Vodafone een probleem ?

Hoewel het gisteren ook de gehele route naar Krefeld en retour zo was.

Vandaag de hele dag geen last van gehad Bram (Beverwijk > Utrecht > Groningen > Zwolle > Utrecht > Beverwijk)

Ik lees dit toevallig.

De tomtom go 6100 die ik op het werk gebruik had precies dezelfde problemen als jullie beschrijven.

Echter leef/werk/woon ik in België en daar had het toestel dus ook problemen. Denkelijk hier op het netwerk van Proximus.

Mijn privé wagen wat een Audi A6 is met online traffic had ik die dagen (avonden) ook geregeld uitval van die online traffic dingen. Ooit gelezen dat dit gedeeltelijk ook bij Tomtom vandaan komt.

Op ‎30‎-‎11‎-‎2018 om 19:42 zei cortrans14:

Vandaag de hele dag geen last van gehad Bram (Beverwijk > Utrecht > Groningen > Zwolle > Utrecht > Beverwijk)

Vandaag dezelfde route weer gereden en Live (traffic) werkte van begin tot eind prima....zal wel een tijdelijke storing zijn geweest (Vodafone?).

Is goed mogelijk Bram. Tomtom werkt in Nederland inderdaad samen met het netwerk van Vodafone gebruikers....

Op ‎5‎-‎12‎-‎2018 om 11:17 zei cortrans14:

Is goed mogelijk Bram. Tomtom werkt in Nederland inderdaad samen met het netwerk van Vodafone gebruikers....

Vandaag merkte ik pas op de heenweg toen ik door Venlo heen reed en Duitsland in....dat er weer geen Live verbinding was (dus in NL en Duitsland)...hoewel ik weet dat mij bij Monschen-Gladbach wel 5 a10 min. file te wachten staat omdat ze al maanden daar aan de Autobahn werken (uiteraard onderweg even opnieuw laten opstarten met de trommels, maakte niks uit).....op de terugweg deed hij het opeens weer wel (nog net in Duitsland), dat is vooral zo ''leuk'' als op de A2 t.h.v. Vinkeveen/Hilversum zit en Live je de ene minuut de A9 laat nemen en kijk je een minuut later, gaat ie rechtdoor naar de ring A'dam en sta je daar vast....ondertussen snel alternatieve routes kiezen om te kijken hoeveel andere routes langer of korter duren en dan maar de gok nemen.....maar dan ben je wel blij dat je Live-Traffic goed werkt, het zal niet de eerste keer zijn dat er op de A9 iets bijzonders aan de hand is.

Maar aangezien ik op een paar reacties na verder geen schokkende zaken van andere Go gebruikers lees, heb ik het vermoeden dat het aan mijn Go 5200 ligt...hopelijk kan een andere Navcore en kaart (die ik zo ga laden), helpen.

12 uur geleden zei BramvT:

Maar aangezien ik op een paar reacties na verder geen schokkende zaken van andere Go gebruikers lees, heb ik het vermoeden dat het aan mijn Go 5200 ligt...hopelijk kan een andere Navcore en kaart (die ik zo ga laden), helpen.

Klopt Bram. Ik weet natuurlijk niet waar het bij jou aan ligt, maar ik heb er de afgelopen week nog speciaal op gelet of ik het bij mijn 5200 ook kon ontdekken (ik rijd ook veel over de A12/A2 langs Utrecht naar en van Amsterdam) maar bij mij werkte alles zoals het hoort.

5 uur geleden zei Ajee:

Klopt Bram. Ik weet natuurlijk niet waar het bij jou aan ligt, maar ik heb er de afgelopen week nog speciaal op gelet of ik het bij mijn 5200 ook kon ontdekken (ik rijd ook veel over de A12/A2 langs Utrecht naar en van Amsterdam) maar bij mij werkte alles zoals het hoort.

De nieuwe kaart staat erop, maar we kregen geen nieuwe Navcore...ik ga dat a.s. maandag uitproberen, alhoewel ik niet weet of dit aan de kaart kan liggen.

En anders neem ik wel even contact met de Helpdesk op en vraag of ze een nieuwe Navcore voor mij klaarzetten...of dat het ergens anders aan kan liggen...het komt mij nu iets teveel voor...overigens heeft hij ook opeens last dat de GPS raar doet, gaat ie op de ventweg ernaast rijden en krijg dan de raarste commando's op de snelweg en er is niks veranderd in mijn auto of de plaats van de 5200 onder de spiegel.

Dit is nu de 2e Go5200 met (opeens) problemen...nu staan ze bij mij wel zo'n 30 a 35 uur per week aan, maar dat was ook zo met de oudere Go's (1005, 950 enz).

Live service heeft uiteraard totaal niets met een kaart te maken. Mogelijk begint de ingebouwde simkaart kuren te vertonen.

Dat had ik ook met mijn eerste trucker 6000, omdat hij nog binnen het jaar garantie zat heb ik een nieuw toestel toen opgestuurd gekregen.......

Ik heb deze al weer dik 1,5 jaar zonder noemenswaardige problemen....... (even afkloppen:laugh:)

Op ‎9‎-‎12‎-‎2018 om 10:06 zei cortrans14:

Live service heeft uiteraard totaal niets met een kaart te maken. Mogelijk begint de ingebouwde simkaart kuren te vertonen.

Ja, maar je weet maar nooit....overigens vandaan en gisteren geen problemen gehad sinds de nieuwe kaart.:good:

Blijft toch vreemd hoor. Ik houd het toch op een bugg of iets dergelijks

10 uur geleden zei cortrans14:

Blijft toch vreemd hoor. Ik houd het toch op een bugg of iets dergelijks

Als het weer gaat optreden (wat ik niet hoop uiteraard) dan trek ik bij de Helpdesk aan de bel...en hoop dat ze een andere Navcore voor mij klaarzetten (kijken of het dan nog zo is), ik heb geen zin om hem op te sturen (nog volop garantie), want dan moet ik misschien wel 2 weken zonder Live-traffic gaan rijden, ik heb nog een reserve MIO met een kaart van 2 jaar oud.

Menig collega's van mij hebben een Tomtom van de baas zonder Live...ik sta daarom ook het minst in de files vast.:crazy: (en dat wil ik graag zo houden)