Leo1

Geen traffic info door telefoonstoring?

87 posts in this topic

Het is eigenlijk net als het tevreden rijden met je nieuwe auto op benzine, als je je vorige hebt verkocht omdat die zo beroerd reed op gas. :wink:

U spreekt uit ervaring?:smile:

Op 3-10-2020 om 12:54 zei BramvT:

ben dus blij met de Essential.:good:

Sorry, maar dat ligt niet aan de Essential maar aan je telefoon. :good::biggrin:

Bram bedoelt dan ook naar de mogelijkheid van de Essential om met zijn eigen telefoon verbonden te zijn, ipv de interne simkaart,.....

3 uur geleden zei cortrans14:

Bram bedoelt dan ook naar de mogelijkheid van de Essential om met zijn eigen telefoon verbonden te zijn, ipv de interne simkaart,.....

Precies...en dat is KPN netwerk, geen Vodafone....of het 3e netwerk (T Mobile) het ook zo goed zal doen weet ik niet...heb ooit, 8 of 9 jaar geleden of zo ook T Mobile gehad, maar had elke keer in rustige gebieden geen netwerk, dus die nooit meer (ook al hebben ze het nu wel op orde), zo gaat dat, heeft met vertrouwen te maken.

Mijn vertrouwen in de ingebouwde Vodafone SIM van Tomtom's is dus weg....daarom schreef ik ook bewust, dat ik dit zelfs al had met de Go950 Live (was 3 jaar geldig in mijn herinnering), daarna met de 1005, de 5200 en tenslotte de Premium, kan geen toeval meer zijn...of zou er iemand bij de Tomtom server mij al die jaren hebben zitten pesten (Haa, Bram gaat de grens over met Belgie...klik...schakelaar Belgie uit) :crazy:

9 uur geleden zei cortrans14:

En die mogelijkheid heeft de Go 5200 dus ook, vandaar dat ik reageer dat het niet aan de Essential ligt dat hij nu wel verbinding heeft met de traffic informatie.

Maar genoeg hierover denk ik.

Nee die sim intern is niet best hoor, zo heb ik een hele tijd problemen gehad als ik richting Rotterdam uit de Schipholtunnel kwam.

Maar ik heb dat dus anders opgelost...

Op 5-10-2020 om 18:04 zei Tulpie:

En die mogelijkheid heeft de Go 5200 dus ook, vandaar dat ik reageer dat het niet aan de Essential ligt dat hij nu wel verbinding heeft met de traffic informatie.

Maar genoeg hierover denk ik.

Nou,ik waardeer je opmerkingen wel hoor....want mijn broer heeft 2,5 jaar geleden of zo mijn Go 1005 met 3 jaar Live van mij over genomen....Livetime is uiteraard nu op en nu vroeg hij deze week of hij hetzelfde kan doen met zijn Go 1005 (ipv een jaar Live te kopen), als met mijn Essenatial...dus verbinding maken via Bluetooth met zijn mobiele telefoon en zodoende de files weer krijgt te zien...alleen moest ik een App op mijn mobieltje zetten...en weet niet of dat ook kan met de 1005.

Voor zover ik weet is het alleen mogelijk de verkeersinformatie te ontvangen op een TomTom als deze voorzien is van Wi-Fi.

Er wordt namelijk een koppeling gemaakt van de Wi-Fi van de TomTom naar de Wi-Fi van de telefoon, je telefoon gaat dan via het netwerk van de provider naar de traffic server van TomTom.

Vreemd dat je een app (PAN netwerk) op je telefoon moest plaatsen, dat zou alleen nodig zijn als je op je telefoon geen hotspot kunt instellen.

Je kunt wel proberen om met diezelfde app op zijn telefoon een bluetooth PAN netwerk te maken en dan via Bluetooth een verbinding te maken naar de traffic server . Hoor graag of zo iets ook kan werken.

Op 12-10-2020 om 18:56 zei Tulpie:

Voor zover ik weet is het alleen mogelijk de verkeersinformatie te ontvangen op een TomTom als deze voorzien is van Wi-Fi.

Er wordt namelijk een koppeling gemaakt van de Wi-Fi van de TomTom naar de Wi-Fi van de telefoon, je telefoon gaat dan via het netwerk van de provider naar de traffic server van TomTom.

Vreemd dat je een app (PAN netwerk) op je telefoon moest plaatsen, dat zou alleen nodig zijn als je op je telefoon geen hotspot kunt instellen.

Je kunt wel proberen om met diezelfde app op zijn telefoon een bluetooth PAN netwerk te maken en dan via Bluetooth een verbinding te maken naar de traffic server . Hoor graag of zo iets ook kan werken.

Nou, ik weet al niet eens meer HOE de Essential verbinding maakt met de mobiele telefoon....volgens mij is het via Bluetooth en gebruik je de Wifi van de Essential alleen maar voor het updaten, voor nieuwe kaarten en flitspalen ed.

Ik moest volgens de handleiding wel die app installeren, dus dat maar gedaan.

Op 17-10-2020 om 00:25 zei BramvT:

Nou, ik weet al niet eens meer HOE de Essential verbinding maakt met de mobiele telefoon....volgens mij is het via Bluetooth en gebruik je de Wifi van de Essential alleen maar voor het updaten, voor nieuwe kaarten en flitspalen ed.

Ik moest volgens de handleiding wel die app installeren, dus dat maar gedaan.

klopt !

Hier ook hetzelfde gedaan.

Op 4-10-2020 om 05:44 zei Naik:

Het is eigenlijk net als het tevreden rijden met je nieuwe auto op benzine, als je je vorige hebt verkocht omdat die zo beroerd reed op gas. :wink:

Nou, ik zou het iets anders verwoorden...de vorige Tomtom (Go Premium) was een Ferrari qua snelheid, ''alleen de radio was stuk''....en de Go Essential lijkt meer op een oude diesel zonder turbo (traag met wisselen van pagina of menu)...maar alles doet het wel, qua navigeren en zo.:wink:

Want er zit vermoed ik wel een verschil in de processor-snelheid...dat is duidelijk te merken, ik kan helaas nergens de specificaties vinden.