robdyk

poi overzetten naar PC

5 posts in this topic

Vraagje over tomtom start 42. Heb een nieuwe tomtom start 42 gekregen.  Daar zijn later extra POI's (of favorieten ?)  aan toegevoegd.

Ik vind de tomtom start nogal traag als je iets op het scherm aanraakt. Dus ik gebruik liever tomtomgo mobile op mijn smartphone. Maar nu wil ik die later toegevoegde POI overzetten op mijn windows laptop zodat ik hem daarna kan importeren naar tomtom op mijn smartphone. Maar de nieuwe generatie tomtom hebben geen driveletter meer als je hem aan de pc hangt. er zit ook geen geheugen kaart in. Die standaard tomtom poi krijg je er sowieso niet uit. Maar die extra POI is er tenslotte toch door iemand (mbv een PC) opgezet, dan moet het er toch ook weer af kunnen ?

Maar hoe doe je dat ? Ik kom er met drive connect en/of TomTom drive op de laptop niet uit...

Naar mijn weten gaat dat dus niet. 

Je kan wel zelf toegevoegde POI bestanden weer verwijderen van de Start 42 (middels Tomtom MyDrive), maar je kan ze niet opslaan en weer elders toevoegen.

Wat je wel kan doen is de POI bestanden zelf namaken met bijvoorbeeld een programma als POI Edit en dan weer toevoegen via MyDrive.

Wat ook nog een mogelijke oplossing is, is aan de persoon vragen die de POI bestanden toen toegevoegd heeft, of hij het bestandje naar u toe wilt sturen.

Dan is het weer via MyDrive toe te voegen

Edited by cortrans14

Ik had ook al zo'n vaag vermoeden dat dit niet gaat lukken.  De poi bestanden zelf namaken is helaas erg veel werk. Het zijn waarschijnlijk honderden favorieten. Ik zal die persoon op mijn werk wel vragen of hij het ov2 bestand naar mij wil appen of mailen.  Dank je cortrans14 voor je snelle reply  !!!

graag gedaan, en suc6

Zie je ze in Start onder Mijn Plaatsen als ov2 file? 

Dan zou je ze eigenlijk ook moeten zien in de MyDrive website. Of wellicht in de MYDrive app?