Leo Go 1000

Tip voor houder in VW Up, Skoda Citigo en Seat Mii

13 posts in this topic

Hallo,

Een handige tip voor mensen die in een VW Up, Skoda Citigo of Seat Mii rijden en die graag gebruik willen maken van bijvoorbeeld een TomTom GO 5200.

Standaard zit er bij de laatste VW Up, Skoda Citigo en Seat Mii  modellen een Smartphone houder boven op het dashboard.

Hierin kan je een Smartphone doen en dan een navigatie app gebruiken zoals ook de TomTom app.

Zelf gebruik ik toch liever een TomTom navigatie device met alle voordelen welke je hebt t.o.v. de TomTom app.

Hiervoor heb ik een los ondergedeelte van de houder besteld bij de VW dealer en daarop een active dock voor de tomtom go 5200 gemonteerd.

Met een kort usb kabeltje komt de voeding door de houder vanaf de bovenkant van het dashboard.

Zie de foto's voor het eindresultaat.

Het bevalt mij prima zo en het ziet er nog mooi uit ook.

Groeten, Leo

20181224_124952267_iOS (Middel).jpg

20181224_125035750_iOS (Middel).jpg

20181224_125053105_iOS (Middel).jpg

een nette oplossing

19 uur geleden zei Leo1:

Dat ziet er erg goed uit. Complimenten.

Dank je.:good:

Op 2-2-2019 om 11:21 zei cortrans14:

een nette oplossing

Dank je wel. :good:

Ziet er goed uit, ik had in mijn Ibiza ook zo'n houder die stond alleen verder naar het raam toe en zat een Seatnavigatie op.
Ik had dan ook zelf een beugel gemaakt en mijn TT stond dan op dezelfde plaats als op jouw foto, werkt prima.
Nu met de Seat Aron zit er ingebouwde navigatie maar heb ik dat beugeltje overgezet, ook dat zit weer prima.

Waar kan je die losse houder kopen, heb zelf nog de oude versie van garmin / navigon. 

Dit is een mooie vervanging van de navigon. Waarvan de ondersteuning stopt.... Beetje jammer van skida dat dat systeem er uit gaat 

Beste Alexander,

Ik heb het onderste gedeelte besteld bij de VW dealer.

Als het goed is moet het de Bracket 1S0035936D zijn.

Deze heb ik dan aangepast zodat de TomTom active dock erop gemonteerd kon worden.

Ik had ook gekeken naar de Navigon/Garmin houder maar er gaat toch echt niks boven een TomTom.

Heb verschillende navigatie systemen gebruikt in het verleden waaronder de laatste van het Opel infotainment systeem.

De navigatie van Opel (Here) is 1 groot drama, kost een hoop en je hebt niks.

Werkt echt voor geen meter, oude kaarten etc.

Geeft wel aan als je in de file staat dat er een file is, dus dat is wel iets in ieder geval. :crazy:

Nee, geef mij maar TomTom. :good:

Ben blij dat ik weer een TomTom GO in gebruik heb.

Groeten, Leo

Al die navigatie systemen die door de fabrikant ingebouwd zijn, zijn veel te dure bagger systemen.

In mijn Renault Mégane IV zit ook zo'n duur R-link 2 systeem.

Kaarten ervoor zijn schrikbarend duur, hopeloos om te installeren, en ook lopen deze (tomtom) kaarten meer dan een half jaar achter op de originele kaarten van Tomtom door de kopieer beveiliging die Renault inbouwd.

Ik gebruik mijn telefoon met Tomtom Go wel, veel goedkoper, actueler en beter........

10 minuten geleden zei cortrans14:

Al die navigatie systemen die door de fabrikant ingebouwd zijn, zijn veel te dure bagger systemen.

In mijn Renault Mégane IV zit ook zo'n duur R-link 2 systeem.

Kaarten ervoor zijn schrikbarend duur, hopeloos om te installeren, en ook lopen deze (tomtom) kaarten meer dan een half jaar achter op de originele kaarten van Tomtom door de kopieer beveiliging die Renault inbouwd.

Ik gebruik mijn telefoon met Tomtom Go wel, veel goedkoper, actueler en beter........

Een half jaar achter :wink:
In mijn Seat staan rotondes er niet op die er al 2 jaar liggen, de nieuwste kaart zit erin

Edited by Bika
spelvoutje

2 uur geleden zei cortrans14:

Ja ik heb mijn iPhone ook even gebruikt in de originele Skoda telefoon bracket maar wilde toch liever een aparte TomTom device.

Om een TomTom te gebruiken kan je de traditionele zuignap gebruiken of, wat ik nu dan heb gedaan, een aanpassing te gaan doen m.o.o. de bevestiging.

Nu is het instappen, auto op contact en hij vraagt of ik naar mijn werk gaat, of ik naar huis gaat etc.

Daar komt bij dat je op de TomTom device volgens mij net iets meer features hebt als in de TomTom app.

Met de telefoon is het iedere keer erin klikken, oplaadkabel erin omdat ie zo leeg is, etc.

Wat wel weer leuk was met de telefoon in de originele bracket is dat je kan filmen met je telefoon waardoor je een soort dashcam hebt.

Maar zoals gezegd, er gaat niets boven een echte TomTom.

Ik ben er happy mee en gebruik hem iedere dag.

10 uur geleden zei Leo Go 1000:

Ja ik heb mijn iPhone ook even gebruikt in de originele Skoda telefoon bracket maar wilde toch liever een aparte TomTom device.

Om een TomTom te gebruiken kan je de traditionele zuignap gebruiken of, wat ik nu dan heb gedaan, een aanpassing te gaan doen m.o.o. de bevestiging.

Nu is het instappen, auto op contact en hij vraagt of ik naar mijn werk gaat, of ik naar huis gaat etc.

Daar komt bij dat je op de TomTom device volgens mij net iets meer features hebt als in de TomTom app.

Met de telefoon is het iedere keer erin klikken, oplaadkabel erin omdat ie zo leeg is, etc.

Wat wel weer leuk was met de telefoon in de originele bracket is dat je kan filmen met je telefoon waardoor je een soort dashcam hebt.

Maar zoals gezegd, er gaat niets boven een echte TomTom.

Ik ben er happy mee en gebruik hem iedere dag.

Edited by Leo1