Raven_

Slechte ervaring met Mydrive en Go 6200 anno 2019

6 posts in this topic

Goede middag alle,

Gisteren een slechte ervaring erbij...

Woensdagavond maakte ik nog eens een route aan via Routeplanner, beginnende startplaats van mijn garage (is een straat verder dan mijn woonst en valt onder de noemer "Werk") om zo verder tot 8 tussenstops te komen en de laatste van de 8 is dan terug "Thuis" om de inkopen af te zetten en verder dan terug zonder route naar "Werk" (garage) 

Kortom ik ken alle tussenstops en ik rij deze meestal zonder een route te maken, tijdens de rit zet ik de TT gewoon aan voor bijkomende controle etc.

Dus ik druk ik gewoon op verzend "Tussenstops" op Routeplanner ik zie en hoor dat mijn TT ze ontvangen heeft en zet hem uit.

Donderdag vertrekkende van "Werk", zet ik de TT aan, route staat erop, ik druk op "rijden maar" en ik rijd de straat op, 100m verder ondervind ik al direct dat er geen blauwe lijn is en dus ook geen route??? Dus de TT lijkt werkten, geeft alles weer zoals flitsers, verkeersdrukte en snelheid, ook de geluiden werken...

Ach, ik los dat wel op bij de eerste tussenstop? Hier wis ik de route op de TT en werk verder via de app. My Drive op de iPhone, zet alle tussenstops er terug op met als vertrekpunt "my location" en verzend de route naar de TT en weer komt het zichtbaar en hoorbaar op de TT,  ik druk op "rijden maar" de TT lijkt ff vlug een berekening te maken en dan verschijnt "geen route mogelijk" het kan ook zijn dat het "geen route gevonden" was, kan het me niet herinneren welke van de 2... Ik probeerde dit meer dan eens en telkens werkte het niet...

Ook probeerde ik de bestaande vaste opgeslagen route's op mijn TT en deze werkte ook niet?

Wel ondervond ik dat ik "Werk" als eindstop niet gebruikte de route wel leek te werken of ondertussen was het probleem opgelost ergens?

Iemand al ervaring met dit probleempje?

Groeten, 

George.

edit fout thuis en is vervangen in't rood door Werk

Edited by Raven_
edit fout thuis en is vervangen in't rood door Werk

Oplossing gevonden.

Sinds de laatste 2 maand is de straat waar mijn garage is verboden voor alle doorgaand verkeer door plaatselijke werken, riool enz... wat weergeven word op de TT, Routeplanner en My Drive met verboden richting voor iedere bestuurder, dus de straat is wel open voor minimaal plaatselijk verkeer zoals mensen met een garage enz... 

En daarom zegt de TT onmogelijke route... En voor mezelf valt dit niet op, daar ik vrije toegang heb....

Zou toch vermeld moeten worden dan op de TT e.a, zodat je dit dan kan omzeilen...

Groeten,

Dat zelfde probleem ervaar ik regelmatig met mijn Tomtom trucker 6000. Als ik mij in bijvoorbeeld een voetgangersgebied bevindt heb ik het zelfde probleem. Ook geeft hij bij het begin van een voetgangersgebied aan "bestemming bereikt" terwijl het eigenlijke doel veel verder de straat of gebied in ligt........

Het probleem is blijkbaar bij Tomtom niet te tekkelen op de één of andere manier.

Ik heb in de boord computer ook een truck navigatie zitten, die mij wel "gewoon" een voetgangersgebied instuurt (als dit binnen de rit is), en mij dus wel op de juiste plek stuurt. Het kan dus wel degelijk, maar waarom Tomtom hier voor kiest????

De navigatie van de boordcomputer stuurt mij wel om een voetgangersgebied heen als ik er niet specifiek moet zijn (zoals het hoort).

De tomtom truck kaarten houden dus geen rekening met "bestemmingsverkeer" en venster tijden.

Nog zo'n raar voorbeeld......... Toen enkele jaren geleden de Merwedebrug bij Gorinchem op de A27 afgesloten was voor vrachtverkeer, bleek het met de nieuwere truck navigatie's van Tomtom niet mogelijk om deze stremming in de kaart in te passen....... En werd je er toch "gewoon" overheen gestuurd......... Met de oude systemen kon je zelf nog via MapShare delen van een route "vrijgeven" of "blokkeren", maar die optie is een groot gemis bij de huidige systemen.............

Tja..... Het blijft een hulp middel........

Yep, beetje lastig... dus weeral iets bijgeleerd. Navigon gaf dit ook weer met als commentaar eindpunt ligt in een ... zone. Maar Navigon kon dan weer niet tippen aan TT zijn uptodate verkeerssituatie qua file's of werken, maps en mapshare..

Toch een goed hulpmiddel de TT.

Ik persoonlijk zweer ook nog steeds bij de Tomtom, ondanks enkele kleine mispuntjes zijn de kaarten, mooier en beter, en actueler.......

Het enige wat ik mis in TT is dat panorama view dat Navigon had, was alleen iets optisch mooi in de heuvels of bergen.