Raven_

De bluetooth optie van de TT 6200

3 posts in this topic

Goede middag,

Sinds donderdag heb ik deze functie ingeschakeld op mijn TT en verbonden met de iPhone, maar welk nut heeft deze? Heb nu al ondervonden dat geluid en telefoonverkeer e.a door de TT gaan, beetje lastig vind ik...

Maar heeft dit nog ander nut? Ik dacht ergens iets gelezen te hebben over bijkomende verkeersinfo etc.? Is dit dan echt nuttig of?

Alvast bedankt en groeten,

George

Hiermee kun je je apparaat gebruiken om handsfree te bellen of om berichten van je telefoon op te ontvangen. Dit staat er in de gebruiksaanwijzing:

Waarom is het handig een smartphone te verbinden met mijn systeem?
Verbind je smartphone met je TomTom GO om deze functies te gebruiken:

•  TomTom Services

Ontvang realtime verkeersinformatie, flitserupdates en MyDrive via de dataverbinding van je
telefoon. Deze functie verbruikt circa 7 MB aan data per maand.
Opmerking: alleen Smartphone Connected-systemen. Always Connected-systemen ontvangen
services via GPRS.

•  Handsfree-gesprekken

Gesprekken ontvangen en plaatsen op je GO. Profiteer van alle functionaliteit van de spraak-
herkenning van je telefoon: Siri of Google Now. Tik gewoon op de telefoonknop op het
GO-scherm.

•  Smartphoneberichten

Ontvang sms'jes en berichten van andere smartphone-apps op je GO. Je kunt berichten laten
voorlezen, zodat je je ogen op de weg kunt houden.

Het eerste punt over TomTom Services is niet van toepassing op de Go 6200 (of Go 5200), omdat die zelf een ingebouwde dataverbinding hebben ("Always Connected"). Op deze apparaten krijg je de verkeersinformatie e.d. al automatisch binnen.

Bedankt Ajee, 

Geen extra informatie, dus niet nuttig voor mij ... dat word bij deze direct terug uitgeschakeld daar ik al eerder al aanhaalde 'beetje lastig'

En handsfree bellen doe ik al via mijn Toyota Touch wat dan weeral niet werkt tijdens het autorijden daar dit is ingesteld op de iPhone..:good: