kootjekluit

Kaartzones via MyDrive Connect installeren

18 posts in this topic

Hallo,

Al eerder een probleem gemeldt over MyDrive connect. Toen kon ik geen POI's laden. Uiteindelijk opgelost door via de browser in te loggen op MyDrive(dus niet via het op m'n laptop geinstalleerde MyDrive Connect).

Op m'n TT Go620 wifi staat nu de kaart van Europa. Daar zou ik graag de VS bij willen zetten maar deze is te groot. Onvoldoende geheugen.

Oplossing zou kunnen zijn om een kaartzone(Noordwesten) te installeren. zoals hier omschreven. Dit lukt echter niet. Er gebeurt het volgende:

Ik start MyDrive op. Er verschijnt een scherm met t"Mijn Systemen" en "Selecteer een systeem dat je wilt beheren". Hier staat m'n TT bij.
Vervolgens sluit ik de uitgeschakelde TomTom aan. Deze start met tromgeroffel op. Zodra deze opgestart is verschijnt er een scherm in MyDrive Connect met de tekst:

"EENVOUDIG UPDATEN
Download de nieuwste updates direct op je systeem. Je hebt geen computer nodig!
Je systeem heeft ingebouwde Wi-Fi, waardoor je heel eenvoudig de nieuwste software en kaarten kunt downloaden". 

Verder gebeurt er niets en kan ik ook niets.

Ik gebruik Windows 7, Google Chrome
Versie MyDrive connect: 4.2.4.3691

Weet hier iemand raad mee en/of is er nog een andere manier om een kaartzone op m'n TT te installeren?

Vast bedankt voor de support. 

Edited by kootjekluit

Ik heb een 6200 en met aansluiten op mijn PC gebeurt er ook niks,
als ik het echter via Wifi doe worden de updates wel binnen gehaald.
Voor die nieuwe kaart misschien kan je er een sd bijzetten dat weet ik zo niet voor jouw systeem

Hey Bika,

Dank voor je reactie.

Blijkbaar hetzelfde probleem dus met MyDrive Connect.

Via wifi haalt de mijne ook gewoon de updates binnen. Echter de kaartzones zouden via MyDrive Connect moeten gebeuren en dat werkt helaas niet.

Er kan inderdaad een Micro SD kaart in. Vraag is dan waar ik de betreffende kaartzone vandaan haal en of dat zonder meer werkt als ik die op de SD kaart zet.

Ik zou er een SD in doen zelf heb ik 16 GB.
Kijk een op https://mydrive.tomtom.com/nl_nl/#mode=viewport+viewport=52.37315,4.89063,18,0,-0+ver=3 
of je daar die kaarten kan halen.
Als je genoeg ruimte heb kan je de gewenste kaart er gewoon bijzetten en tussen de kaarten wisselen

Wij zijn naar de VS geweest en daar en in Canada rondgereden in een huurauto.

Thuis heb ik van te voren Europa er af gehaald en daarvoor in de plaats Noord Amerika er op gezet.

Maar wel terwijl mijn Go 6100 was aangesloten op mijn Imac en ik was ingelogd.

Bij een GO 61/6106100 moeten kaarten en updates via een verbinding met een computer worden opgehaald.

Bij een GO 62/620/6200 gaat het bijplaatsen van kaarten en het doen van updates allemaal via het draadloze netwerk.

Kaartzones bestaan niet voor dit soort apparaten, je kan kiezen uit de kaarten die voor dit systeem beschikbaar zijn.

Zie verderop in de tekst waar ze staan.

Het bij plaatsen van kaarten gaat via het menu.

Ga naar 'Instellingen', Ga naar 'Kaarten', Ga naar 'Voeg kaart Toe'

In het daar op volgende scherm zie je de ruimte die er nog op je systeem beschikbaar is en de kaarten die beschikbaar zijn.

Scrol door het scherm maak je keuze, klik op download.

De kaart wordt gedownload en geïnstalleerd.

Wil je van kaart wisselen ga dan weer naar het scherm met de kaarten en kies voor 'Kies een andere kaart'

Is de kaart te groot, zoals de kaart voor de VS, plaats dan een SD kaart en installeer de kaart daar op.

N.B. Aan MyDrive Connect heb niets bij een GO waarvan het tweede cijfer een 2 is

MyDrive gebruik je voor het vullen van het systeem met routes, plaatsen, poi's e.d.

Edited by Tulpie

Ik heb een 6200 met Europa erop.
Als ik op bovenstaande manier een kaart van de Benelux er bij wil 
gaan zetten krijg ik de melding er is iets mis gegaan.
Kan dat wel Benelux naast Europa ???

Men zegt wel eens dat de Beneluxkaart meer details heeft?

@Tulpie Bedankt voor de info. Weer wat wijzer geworden. Ga ik MyDrive Connect maar van m'n laptop gooien. Aan MyDrive heb ik dan genoeg om idd POI's e.d. aan te maken.

Vreemd dat ze niet duidelijk aangeven met welke types je wel of geen kaartzones kunt gebruiken. Of ik heb er overheen gelezen. Anyway...

Het bijplaatsen van kaarten was me wel bekend. Ik ga een SD kaar aanschaffen en het op die manier proberen. Ik laat weten of het gelukt is

@Bika Ik heb net op mijn GO 5200 de Benelux kaart naast de Europa kaart gezet en bij mij werkt het prima.

Misschien iets mis gegaan tijdens de download.

Dat over de details heb ik ook wel eens gelezen, maar weet niet of het waar is. 

Zojuist zei Tulpie:

@Bika Ik heb net op mijn GO 5200 de Benelux kaart naast de Europa kaart gezet en bij mij werkt het prima.

Ok dank je wel ik ga er eens naar kijken of het toch nog wil lukken.
Met de kaart Europa gaat het prima maar gewoon ff uitproberen.

Benelux staat nu te downloaden in 1e instantie wilde ik de kaart op de SD zetten dat ging niet
nu op het interne geheugen wel, op de SD is ruimte genoeg.

Ik heb als test de kaart van Egypte, ivm de snelheid (is een kleine kaart) op de SD kaart gezet en dat gaf ook geen problemen.

35 minuten geleden zei Tulpie:

Ik heb als test de kaart van Egypte, ivm de snelheid (is een kleine kaart) op de SD kaart gezet en dat gaf ook geen problemen.

weet je gelijk waar de vakantie heen gaat

Inmiddels een 32GB Micro SD kaart aangeschaft, geformatteerd via de TT en de kaart van de VS en Canada gedownload.

Werkt zonder problemen.

Veel dank voor de support!!

suc6 ermee

Op ‎21‎-‎3‎-‎2019 om 20:14 zei Tulpie:

Heb ik ook al een paar jaar (met de go 5200) gedaan, zelfs een deelkaart WE en de BNL...samen zijn ze net 5gb groot, alleen gebruik in die BNL bijna niet meer omdat ik steeds naar Duitsland moet....waarom de BNL kaart, omdat ik er vanuit ga/ging dat zo'n klein kaartje lezen sneller gaat met de navcore dan een grote Europakaart, dat ben ik nog zo gewend van de oude Go 730 en 950 e.d.:wink:

Op 21-3-2019 om 20:14 zei Tulpie:

Merk er ook niks van meer details.