Jessy1604

Welke TomTom met verkeersinfo zonder smartphone?

10 posts in this topic

Hallo, welke TomTom (s) heeft geen telefoon nodig om verkeersinformatie te kunnen laten zien? Zoals mijn huidige TomTom Go 1005.

Edited by Jessy1604

Ik heb een TomTom GO5200 en die heeft geen telefoon nodig (heeft een ingebouwde simkaart waarbij het gebruik kosteloos is). De GO6200 heeft dezelfde specificaties maar is dus groter. Wellicht zijn er nog meer toestellen.   

Dank voor jullie reactie. Hoe werkt het dan met mijn huidige TomTom Go 1005? Daar zit toch ook geen simkaart in? Ik vind de Premium versies wel erg duur. Ik wil iig een navigatiesysteem waarbij ik geen Internet via mijn smartphone nodig heb voor verkeersinfo.

Edited by Jessy1604

10 minuten geleden zei Jessy1604:

Dank voor jullie reactie. Hoe werkt het dan met mijn huidige TomTom Go 1005? Daar zit toch ook geen simkaart in? Ik vind de Premium versies wel erg duur.

Jazeker wel, je Go 1005 heeft ook een ingebouwde SIM, alleen moet je daar steeds abonnementen voor afsluiten...de laatste 1005 die ik had en aan mijn broer heb verkocht, had 3 jaar Live Traffic....bij de Go 5200/6200 heb je zolang het toestel blijft werken (en Tomtom niet stopt met updaten daarvan) dus altijd HD-Traffic en gratis update elke 3 maanden van de (wereld) kaarten.

En ik zag advertenties van de Go 5200 al in de 200 euro.....dat is snel terug verdiend, want geen kaarten meer kopen of Live abonnementen en flitsers....Coolblue 275 euro.

Ook kun je kijken op MP, een 2e hands 5200, de gratis kaarten en Live blijven geldig.

Oké, ik zie dat bijv. de Go 5200 nog steeds te koop is en goedkoper is dan de nieuwe (premium) versies. 

En dit zie ik staan bij  de kenmerken:

WiFi ingebouwd, Lifetime kaarten wereldwijd, Lifetime verkeersinformatie en flitsers/gevarenzones alleen Europa

Enig idee welke (oudere, nog verkrijgbare) versies dit allemaal hebben?

1 minuut geleden zei Jessy1604:

Oké, ik zie dat bijv. de Go 5200 nog steeds te koop is en goedkoper is dan de nieuwe (premium) versies. 

En dit zie ik staan bij  de kenmerken:

WiFi ingebouwd, Lifetime kaarten wereldwijd, Lifetime verkeersinformatie en flitsers/gevarenzones alleen Europa

Enig idee welke (oudere, nog verkrijgbare) versies dit allemaal hebben?

Ik meen dat de Tomtom Truck en Caravan versie's dit ook hebben, die zijn een stuk duurder....maar zoals ik al schreef, bij mijn weten alleen de Go 5200 en 6200...je hebt ook de goedkopere met Live time kaarten en Traffic, maar dan werkt dat via je mobiele telefoon.

Je hebt ook nog de voorloper van de 5200, de Go 5100....wellicht dat je die ook nog op de kop kan tikken (nieuw of gebruikt), maar die is alweer van een paar jaar geleden.

Let wel op bij een 5100 heb je alleen de Europa kaart. Ook passen de huidige kaarten niet meer op het apparaat zelf dus zal je een SD kaartje moeten gebruiken voor de kaart.

Een 5100 kan alleen via een computer worden geüpdated, de 5200 e.d. alleen via WiFi.

Ik heb de 6200 waar dit mee kan en de 6000 kan dat ook