bob1974

Satalieten roll over

24 posts in this topic

Wie heeft nog meer probleem met tt one xl, de tijd kan ik niet meer instellen, heeft te maken met 6 April satellite roll over, wat kan ik hier aan doen? 

Klopt, hier ook het zelfde probleem bij mijn collega's met oudere Tommie's.........

Even afwachten of dit zich zelf zal resetten met de tijd.......

TomTom had toch een update neergezet? Die werkt dus niet? 

Pfff wat een antwoord, ik had liever een firmware update gehad zodat het in order is 

Edited by bob1974

Op ‎9‎-‎4‎-‎2019 om 14:52 zei bob1974:

Wie heeft nog meer probleem met tt one xl, de tijd kan ik niet meer instellen, heeft te maken met 6 April satellite roll over, wat kan ik hier aan doen? 

Misschien als je een nieuwe kaart via TTHome koopt dat je dan automatisch ook een nieuwe Navcore krijgt ?

Het is maar een suggestie hoor.

15 uur geleden zei tomtom107:

Had je hem dan liever zonder korting?

Die opmerking slaat natuurlijk nergens op...........

Tuurlijk is korting leuker, maar we hebben het wel over een probleem waar een beetje goed bedrijf (zoals je van Tomtom mag verwachten) een gratis oplossing van mag verwachten.

3 uur geleden zei BramvT:

Misschien als je een nieuwe kaart via TTHome koopt dat je dan automatisch ook een nieuwe Navcore krijgt ?

Voor de oudere systemen zijn er op de officiële weg bijna geen nieuwe kaarten meer verkrijgbaar, ondanks dat de systemen het nog prima doen........

Tomtom verkoopt liever nieuwe, een zeer klant vriendelijke oplossing, al zeg ik het zelf.......

Waarom nieuw als iets nog prima en goed werkt??????

14 uur geleden zei bob1974:

Pfff wat een antwoord, ik had liever een firmware update gehad zodat het in order is 

Helemaal mee eens.........

18 uur geleden zei tomtom107:

2 uur geleden zei cortrans14:

Helemaal mee eens.........

Daar ben ik het nou ook mee eens Waarom nieuwe terwijl je een goede hebt heeel klant vriendelijk...

6 uur geleden zei BramvT:

Denk niet dat het aan de navcore ligt eerder bootloader en dat weet ik ook niet zeker iedergeval de gps module daar de software van is verouderd, staat nu ook v1. 20....

Voor de one XL heeft TomTom geen fix gemaakt tenslotte is het model van 2007. 

22 uur geleden zei holyhead:

Voor de one XL heeft TomTom geen fix gemaakt tenslotte is het model van 2007. 

Ja....maar het zijn wel taaie dingen hoor, zie wel vaker onderweg nog een oude One of XL op het raam zitten, meestal is de auto zelf dan nog ouder...voor mensen die zo'n ding maar 2x per jaar gebruiken ? :wink:

Met uiteraard meestal een rotte accu, maar lader erop en ze doen het gewoon.

Ik mag op dit forum de oplossing niet verder benoemen, omdat het mogelijk illegaal is, maar de oplossing voor het probleem is er................. En het werkt op mijn Go 750:good:

Op 13-4-2019 om 19:59 zei cortrans14:

Ik mag op dit forum de oplossing niet verder benoemen, omdat het mogelijk illegaal is, maar de oplossing voor het probleem is er................. En het werkt op mijn Go 750:good:

Op een 750 werkt het en ook zonder de update was de 750 blijven werken. De update werkt niet voor de one XL.

Vandaag mijn old TT 910 ge-updated ivm de SCDB-tjes, daar de eerste trip naar Spanje zich weer aankondigt volgende week... Hangt al uren aan de de oplader en computer en blijkbaar geen roll over, tijd blijft correct lopen :good:

Mocht het toch nog onderweg weg vallen, heb ik wel een tooltje om het op te lossen voor u

52 minuten geleden zei cortrans14:

Mocht het toch nog onderweg weg vallen, heb ik wel een tooltje om het op te lossen voor u

Dat is welkom en dank U :good:

Is dat het bestandje dat vervangen moet worden in de bin map? 

Op 26-4-2019 om 20:45 zei Raven_:

Dat is welkom en dank U :good:

Is dat het bestandje dat vervangen moet worden in de bin map? 

Juist, dat is dat tooltje

Op 27/04/2019 om 13:07 zei Mr. M:

Ik heb deze fix van Cor gewoon op het Tt forum mogen plaatsen: https://discussions.tomtom.com/en/discussion/comment/1638320/#Comment_1638320 

gr M

Sorry Mr. M voor de late reactie... wat druk bezig om de reis voor te bereiden, lol.

Ik ken dat bestandje... had dit al opgemerkt in't begin van deze maand ergens op een GPS forum :yahoo: heb dit toen ge-download voor ingeval van nood...

Trouwens als de tijd was ge-reset of bleef resetten was dit ook geen probleem... daar ik deze old TT alleen gebruik voor flitsers e.a en niet zozeer voor de weg te vinden.

Helemaal goed. ;)