Sign in to follow this  
Followers 0
Raven_

Veiligheid of meer extra veiligheid...

1 post in this topic

Buiten de verplichte veiligheid-accessoires die je sowieso aan boord van uw auto moet hebben.... neemt U nog extra andere dingen mee? Zoals....?

Deze vraag alleen om dat ik het heb meegemaakt dat in de meeste gevallen in de nu huidige verkeersdrukte en pechstrook rijdende piraten deze verplichte simpele dingen volgens mij niet meer voldoen?

Dus tips om onszelf en andere weggebruikers bij ongeval of platte band goed zichtbaar te maken...

Foto's van 4 jaar geleden +- 50 km voorbij Granada (op de terugweg), voor het bijna licht worden, in zware mist (op dat moment), bij het uitwijken van een voertuig dat zwaar in de rem ging, uitgeweken naar het midden en in de middenberm beginnen te slippen met als gevolg één volledige en één halve koprol...

Op dat moment besef je, dat alles wat je bij hebt of waar je op dat moment nog aankan NIET voldoende is... Tussen 2 banen in met alleen achter ons een lichte vangrail, wachtend tot er hulp komt zoeven er auto's voorbij en af en toe hoor je en ziet men ze remmen waarbij de mist fel rood flitst... maakt het alles nog meer drukkend angstig...

btw, de fretten in de carrier sliepen lekker door en werden verveeld wakker als ik hun carrier ondersteboven uit de wagen trok... :crazy:

Dus probeer ik me te wapenen zo goed als het kan of mogelijk is... en ondertussen heb ik wat extras bij zoals: flitsende led's voor op de grond leggen of te kleven met magneet aan de auto x4,

led looplampen met kleurwisseling of flitsen mogelijk x 2, reflecterende overtrekken voor de onder of bovenarmen of onderbenen x 4, hesjes met extra brede reflectors x 5 en evenveel of meer oude hesjes met nog duidelijk goede reflectors...

Dit alles zit achterin in de bestuurders of bijzit zetel opbergzak, led's zitten alle onder de dito zetels...

De oude hesjes kan ik of men gebruiken voor achteraan in de koffer vast te zetten zodat ze buiten hangen en toch vastzitten en niet bewegen bij wind of men kan ze ook vastzetten aan de zijkanten van de wagen en tussen de deuren of ramen vastzetten, geeft je wagen zelf meer visuele afbeelding in't donker (tip heb ik gezien vorig jaar op een parking voorbij Parijs op geen verlichte parking bij een klein zwart autootje.

IMG_4238.jpeg

IMG_4239.jpeg

IMG_4244.jpeg

IMG_4245.jpeg