morjos

Go 620 Prof navigeert met omwegen

23 posts in this topic

Mijn TT Go 620 Profesional navigeert soms onbegrijpelijk... Bv. : Van mij thuis naar het werk is zo goed als rechtdoor en 1x rechts afslaan. Als ik TT laat navigeren stuurt hij me langs een omweg van  ongeveer 5Km. en helemaal achterom. 

Er zijn op de route geen wegenwerken of andere beperkingen.

Hij doet dit zowel in "auto" als "truck" of " Van" -modus.

Weet iemand waaraan dit zou kunnen liggen en eventueel ook oplossing, want dit ondermijnt mijn vertrouwen in mij TT wel serieus

Alvast dank

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je inzoomt op de wegen zie ja dan stippeltjes? Dat zijn wegen die aangeduidt worden als fietsroutes en waarvan TT vind dat ze verboden zijn voor auto's.

Gaat MyDrive web er wel ok over? 

Kies eens fiets-modus. 

Hoe staan je instellingen? Kies kortste route. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mr M, bedankt voor je reactie.

Kortste route vind ik maar niets...dan stuurt hij je over de onnozelste weggetjes. Via "MyDrive" neemt hij wel de juiste route, als ik via de zoekfunctie van het apparaat werk neemt hij omweg. Dit is helemaal geen fietsroute, integendeel, een industrieterrein. Zelfs in truckmodus neemt hij binnendoor weggetje waar je zelfs met de auto moeilijk in kan en mijd hij het industrieterrein.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien eens een harde reset geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei morjos:

Kortste route vind ik maar niets...dan stuurt hij je over de onnozelste weggetjes. Via "MyDrive" neemt hij wel de juiste route, als ik via de zoekfunctie van het apparaat werk neemt hij omweg. Dit is helemaal geen fietsroute, integendeel, een industrieterrein. Zelfs in truckmodus neemt hij binnendoor weggetje waar je zelfs met de auto moeilijk in kan en mijd hij het industrieterrein

Daar ging het niet om. Het is om te testen of de TT dan wel over die weg gaat. 

Geef anders even aan hoe de route moet lopen. Met een gpx file bv. Maak die dan in MyDrive.tomtom.com en dan hier opladen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 uur geleden zei Mr. M:

Als je inzoomt op de wegen zie ja dan stippeltjes? Dat zijn wegen die aangeduidt worden als fietsroutes en waarvan TT vind dat ze verboden zijn voor auto's.

Gaat MyDrive web er wel ok over? 

Kies eens fiets-modus. 

Hoe staan je instellingen? Kies kortste route. 

Ik denk eerder, kies snelste route........ want die is altijd sneller dan 5 km omrijden

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uur geleden zei morjos:

Mr M, bedankt voor je reactie.

Kortste route vind ik maar niets...dan stuurt hij je over de onnozelste weggetjes. Via "MyDrive" neemt hij wel de juiste route, als ik via de zoekfunctie van het apparaat werk neemt hij omweg. Dit is helemaal geen fietsroute, integendeel, een industrieterrein. Zelfs in truckmodus neemt hij binnendoor weggetje waar je zelfs met de auto moeilijk in kan en mijd hij het industrieterrein.

Dat zou er inderdaad op duiden, dat er een "afgesloten" stukje weg tussen de route zit. Laat hem in demo modus de route eens draaien, dan kin je zien, waar hij afslaat........

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 uur geleden zei cortrans14:

Dat zou er inderdaad op duiden, dat er een "afgesloten" stukje weg tussen de route zit. Laat hem in demo modus de route eens draaien, dan kin je zien, waar hij afslaat........

Helemaal geen afgesloten wegen.....

Daarstraks was het helemaal te zot, wilde me van grote baan via een kleine weg terugsturen het centrum in waar je met de truck niet eens door kàn !!!

Ik negeerde en even verder stuurde hij me pardoes het bos in over een (nogal breed, dat wel) fietspad.

Het is gewoon een klote kutapparaat !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je snapt het niet: de weg is niet afgesloten, maar door een kaartfout kan het zomaar zijn dat de TT vind dat je daar niet overheen mag. Ik heb daar voorbeelden van.

In jouw geval lijkt het omn een setting te gaan. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreemd, ik heb de tomtom trucker 6000 LifeTime, en herken dit soort "dingen" totaal niet in mijn ritten......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd Mr.M, die 620 Go Professional is de mijne...serieuze miskoop.

Die 730 heb ik al jaren niet meer. Heb tot voor de Tomtom een Mio Truck gehad. Superapparaat was dat.

Edited by morjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

In jouw handtekeing staat nog steeds de 730. Dat je problemen hebt met de 630 Pro is jammer, maar ik geloof dat het in dit geval een gebruikers-issue is. 

En trouwens waarom de MIO wegdoen als het een superapparaat was? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het geheugen van de Mio werd te klein, zo kon ik Oost Europa niet volledig meer installeren. Dit gaf iedere keer een hoop gedoe bij kaartupdates. En de Mio More suite gaf ook altijd problemen, dfat vind ik het enige minpunt van de Mio.

 

Ik overweeg sterk de Tomtom te koop te zetten en weer een Mio aan te schaffen, echter, ik ben geen opgever en doe nog even door met de Tomtom. Waqs trouwens niet zo goedkoop.

 

Is het niet mogelijk om op de Tomtom de volledige software opnieuw te installeren, dus geen fabrieksinstellingen terugzetten of een hard reset, maar volledige herinstallatie zoals je bv. met Winsows soms moet doen??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt mij niet, want ook de 630 Pro is van het nieuwe type die allen via een data verbinding is up-to-date en is de harde schijf voor "ons" dus niet direct benaderbaar.

Alle loopt dus via de Tomtom server (helaas)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En gister was het weer helemaal mis....Had TT ingesteld op "truck" en lengte 18m, Hoogte 4m en een gewicht van 40Ton, wilde hij mij 2 maal een binnenweggetje van max. 5,5 Ton max. insturen.

 

Wat een klote apparaat....miskoop van mijn leven ...............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morjos, heb je al contact opgenomen met de helpdesk van TomTom over dit probleem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minuut geleden zei morjos:

Wil ik wel doen, maar hoe ??

 

eventueel bellen maar ik doe dat altijd via de website

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja..... Ik herken deze problemen in het geheel niet hoor..................

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij werkt de instelling voor voertuigen, dwz. Truck, bus, gewoon niet en blijft hij op auto navigeren.

Heb écht geen andere verklaring....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 19-5-2019 om 20:00 zei Bika:

 

eventueel bellen maar ik doe dat altijd via de website

Heb net naar TT gebeld, kreeg een onvriendelijke dame aan de lijn, die al een antwoord klaar had voordat ik mijn vraag had beeindigd...en antwoord was dus totaal neven de kwzstie. Zou op de website van TT naar "mapshare" moeten gaan en van daaruit updaten. Toen ik haar erop wees dar ze naast de vraag antwoorde werd ze nors en verweet mij onbeleefd te zijn terwijl ik-ècht waar-vriendelijk, kalm en correct bleef en mij verweet niet te luisteren. Toen ik even later toch mijn uitleg mocht doen moest ze mijn e-mail adres en ging ik een 5-tal minuten in de wacht waarna ze raad moest gaan vragenraad gaan vragen-ik kreeg tevoren te horen dat ze bij TT werkte en ècht wel wist wat ze deed-. Ik zou nu moeten wachten op een e-mail van TT-waarschijlijk pas morgen, of later, met een uitleg van hoe mijn probleem op te lossen was.

 

Ben benieuwd......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier de discussie met TT via mail...wil jullie maar op de hoogte houden..

 

Referentienummer: 190521-000893

U hebt onlangs contact opgenomen met de TomTom Customer Care. Hieronder vindt u een overzicht van uw vraag en ons antwoord daarop.

Muzeyyen, 23-05-2019 11:59 VM

Geachte heer mortelmans,

Hartelijk bedankt voor uw contact met onze afdeling Customer Care.

Het referentienummer voor uw vraag is 190521-000893. Dit referentienummer kunt u vermelden als u nogmaals contact met ons opneemt over dit onderwerp.

Ik heb een terugkoppeling ontvangen van de achterliggende technische dienst.

Het blijkt een algemeen storing te zijn waarvan de oorzaak op dit moment onderzocht wordt en nog geen oplossing voor hebben.

Onze excuus voor het ongemak dat u ervaart.

Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd. In


Met vriendelijke groeten,
Muzeyyen M.


TomTom Customer Care Team
-------------------------------------------------------------------------------------------

Klik hier om een reactie te versturen
http://nl.support.tomtom.com/app/account/questions/detail/i_id/37957632/username/jos.mortelmans@hotmail.com


<span class="notranslate">Indien u verder nog vragen hebt, kunt u direct reageren op deze e-mail. Op de volgende pagina vindt u een lijst terug van uw vragen: https://nl.support.tomtom.com/app/questions/list/. Als alternatief kunt u ook terecht op onze support pagina: http://www.tomtom.com/support of ons YouTube-kanaal: http://www.tomtom.com/videosupport. Op ons forum vindt u vragen en antwoorden van andere TomTom-gebruikers: http://discussions.tomtom.com/
(Engels).

Als we binnen drie dagen niets van u horen, wordt uw vraag automatisch gemarkeerd als Beantwoord. Mocht uw vraag nog niet beantwoord zijn, kunt u deze binnen 28 dagen heropenen.</span>

jos mortelmans, 22-05-2019 02:59 NM

Beste,

Hier de gegevens dewelke u vroeg in Uw mail :

Ref.Nr : 190521-000893

Serienr : ZE1167100259 (0)
Applicatieversie : 19.101.0014.411 (0)0(19.04.2019)
Kaart : Europe TRUCK v10259398 vzn 01/2019
Voertuigafmetingen : 18m-2.5m-4m
Voertuigtype : trekker+opligger
Oorsprong ??
Bestemming : diverse
Probleem : stuurt door smalle straten, houd geen rekening met tonnagebeperking en navigeert met grote omwegen, zelfs indien bestemming gewoon rechtdoor is
Locatie
:meerdere

Hopende hiermee aan uw verzoek te hebben voldaan hoop ik op een snelle afhandeling van het probleem

Gr

Jos Mortelmand

Verzonden vanuit
Mail voor Windows 10

Van: TomTom Support Team
Verzonden: Wednesday, May 22, 2019 4:03:37 AM
Aan: jos.mortelmans@hotmail.com
Onderwerp: TomTom: GO PROFESSIONAL 620/TRUCKER 620 - [Incident: 190521-000893]

Muzeyyen, 22-05-2019 01:03 NM

Geachte heer mortelmans,

Het referentienummer voor uw vraag is 190521-000893. Dit referentienummer kunt u vermelden als u nogmaals contact met ons opneemt over dit onderwerp.

Kunt u me de volgende gegevens bezorgen:

- Serienummer:
- Applicatie versie:
- Kaart:
- Voertuigafmetingen en gewicht:
- Voertuig type:
- Oorsprong - coördinaten of exacte locatie:
- Bestemming - coördinaten of exacte locatie:
- Beschrijving van het probleem: d.w.z. smalle straat / lage brug :
- Locatie van het probleem met coördinaten indien mogelijk:

Ik hoop dat u naar tevredenheid bent geholpen.


Met vriendelijke groeten,
Muzeyyen M.

TomTom Customer Care Team
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Klik hier om een reactie te versturen
http://nl.support.tomtom.com/app/account/questions/detail/i_id/37957632/username/jos.mortelmans@hotmail.com


<span class="notranslate">Indien u verder nog vragen hebt, kunt u direct reageren op deze e-mail. Op de volgende pagina vindt u een lijst terug van uw vragen: https://nl.support.tomtom.com/app/questions/list/. Als alternatief kunt u ook terecht op onze support pagina: http://www.tomtom.com/support of ons YouTube-kanaal: http://www.tomtom.com/videosupport. Op ons forum vindt u vragen en antwoorden van andere TomTom-gebruikers: http://discussions.tomtom.com/
(Engels).

Als we binnen drie dagen niets van u horen, wordt uw vraag automatisch gemarkeerd als Beantwoord. Mocht uw vraag nog niet beantwoord zijn, kunt u deze binnen 28 dagen heropenen.</span>

Muzeyyen, 21-05-2019 11:18 VM

Geachte heer mortelmans,

Het referentienummer voor uw vraag is 190521-000893. Dit referentienummer kunt u vermelden als u nogmaals contact met ons opneemt over dit onderwerp.

U heeft zojuist telefonisch contact gehad met TomTom Customer Care en daarom stuur ik u deze e-mail ter bevestiging.

Zoals telefonisch afgesproken heb ik uw probleem doorgegeven aan de achterliggende technische dienst, zodra ik een terugkoppeling ontvang wordt u hiervan op de hoogte gehouden.

Ik hoop dat u in ons gesprek naar tevredenheid bent geholpen.


Met vriendelijke groeten,
Muzeyyen M.

TomTom Customer Care Team

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now