spacegremlin

tomtom contact waardeloos?

8 posts in this topic

Ben ik nu de enige of is het normaal. dat je veelal best onprofessioneel behandeld word als je ze belt naar tomtom

Ik ben nu al 1 week bezig, met het kopen van een navigatie, en het retourneren van een navigatie.
Elke dag moet ik weer bellen omdat het niet klopt wat ze doen. Of de informatie die ze geven geeft niet het resultaat
wat ik hoor te krijgen.

Er zitten ook  goede tussen hoor. maar ik word steeds onbedoeld vermoed ik van het kastje naar het muurtje gestuurd.

Ik begrijp niet bij zo een groot bedrijf, dat er zoveel verkeerd gaat.
Ik had er zelfs 1 die melde gewoon even dat ik mijn mond moest houden en dat ik moest luisteren!!!!
Terwijl ik wat probeerde uit te leggen. Bleef deze persoon er steeds maar door heen praten. en luisterde totaal niet.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat in dit soort gevallen het verhaal van de TomTom medewerker nooit bekend wordt. Elk verhaal heeft namelijk twee kanten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het grote probleem zit hem in het feit, dat het vaak call centers zijn, waar de medewerkers een database voor zich hebben op de computer met "problemen", en mogelijke oplossingen. Het zijn dus geen echte techneuten maar "gewoon" meestal partimers die achter een telefoon gezet worden, en dus geen echt verstand van zaken hebben. Heel jammer eigenlijk, want de echte techneuten weten vaak wel de oplossing zo op te noemen, maar zijn meestal te duur voor telefoon werk.

Zoals overal draait alles om geld...... (maar goedkoop is duurkoop, helaas)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cortrans, ik vraag me af of je zelf al eens met de helpdesk van TomTom hebt gebeld, of dat dit meer een algemene uitspraak van jou is?

Die heel enkele keer dat ik hun helpdesk heb nodig gehad, kreeg ik namelijk de indruk dat ze bij TomTom heel goed weten waar ze het over hebben (wat bij andere bedrijven inderdaad ook wel eens anders is). Ik herken dan ook helemaal niet wat spacegremlin zegt "dat je veelal best onprofessioneel behandeld word als je ze belt naar tomtom", integendeel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals gemeld is het ook heel divers.

 

Nu kan het ook liggen aan het probleem.

Gebruikers hulp dus via een database zoals vermeld zal mogelijk dan wel goed en professioneel lopen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 uur geleden zei Ajee:

Cortrans, ik vraag me af of je zelf al eens met de helpdesk van TomTom hebt gebeld, of dat dit meer een algemene uitspraak van jou is?

Die heel enkele keer dat ik hun helpdesk heb nodig gehad, kreeg ik namelijk de indruk dat ze bij TomTom heel goed weten waar ze het over hebben (wat bij andere bedrijven inderdaad ook wel eens anders is). Ik herken dan ook helemaal niet wat spacegremlin zegt "dat je veelal best onprofessioneel behandeld word als je ze belt naar tomtom", integendeel.

uhhhh, Ja ook ik heb zeker de helpdesk wel eens nodig gehad, en weet dus wat ik schrijf. Vaak zijn het gewoon mensen die in een database "het probleem" opzoeken en het antwoord opnoemen wat er door de computer gegeven word ja

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op ‎11‎-‎5‎-‎2019 om 10:30 zei tomtom107:

Jammer dat in dit soort gevallen het verhaal van de TomTom medewerker nooit bekend wordt. Elk verhaal heeft namelijk twee kanten.

Alle keren, sinds 2006, dat ik de helpdesk moest bellen voor diverse problemen met een Tomtom (heel wat modellen gehad in die jaren)...ben ik altijd keurig geholpen door hen, een enkele keer slechts moest ik ze opnieuw bellen omdat het probleem weer was opgetreden....had vooral te maken met de Live verbinding...toen nog HDTraffic geheten.....maar de laatste paar jaar heb ik ze niet meer nodig gehad.

Alhoewel ik vaak best kritisch op Tomtom was (en nog steeds ben), komt er geen ander merk op mijn voorruit...ondanks de laatste 2 maanden het soms (tijdelijk) verliezen van de Live verbinding, (kan ook aan mijn Go 5200 liggen), kan ik hem geen dag missen..zoals vanmiddag toen ik een simpel ritje had (om 15.45 uur) van Zaandam naar R'dam Noord...de file info deed het goed, hij kwam flinke files tegen op de A4 (maar ook A2), dus wilde hij mij onder de Coentunnel niet de A5 op laten gaan en dan A4, maar rechtdoor de Ring A10...(80 km stukje) en toen opeens weer veranderde van route, toch maar wel de A9 en A2 op....bij Hilversum eraf en via Wilnis naar Woerden enz...langs leuke smalle dijkjes (max 30)….maar ik reed tenminste door en nog een fraaie route ook.....kijk, dan ben ik best blij met de Go 5200. :good:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal wel het geluk gehad hebben dat ik 2 keer van de 20 keer bellen, een vakantie kracht te pakken had haha.
Ik heb mij volkomen netjes gedragen.
Maar op 1 of andere manier is er in de laatste 1,5 week dat ik bezig ben geweest met ze van alles fout gegaan.
En als je dan ook nog een gedemotiveerde medewerker, (ster) aan de lijn krijgt.
Maar goed gezien de verhalen, heb ik dan nog hoge moed, dat ik toevallig 2 treffers heb gehad in de laatste 1,5 week.

En ik overdrijf echt niet, want de eerste begon al raar te doen , terwijl ik nog niks had gezegd???

Bedankt voor al jullie info zover.

@BramvT

helaas had ik nu dus 1 van de problemen, dat ik mijn tomtom rider 550 totaal niet kan gebruiken wat ik ook probeer wit scherm, dit al na 1 rit. Ook een volledige harde reset geen uitkomst. Dit wil je toch echt niet ervaren als je op de rit bent , en verplicht je tomtom aan een computer moet hangen, en dat zelfs dus kennelijk ook niet werkte.

 

 

 

Edited by spacegremlin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now