RicoK

New TomTom GO Navigation app 2.0.1 available for iOS

5 posts in this topic

Ik pak dit draadje nog maar eens op.......

Op mijn i-Phone XR gebruik ik Tomtom Go mobile, deze is onlangs weer eens geüpdatet naar de laatste versie 2,3 met kaart versie 15464.

Tomtom lukt het blijkbaar na dik 1,5 jaar nog steeds niet om de file balk (rechts) ook over te projecteren naar Apple CarPlay, Wel is tegenwoordig de mogelijkheid om te kiezen voor "geluid aan" dus gesproken instructies, en "geluid aan" maar dan alleen waarschuwingen of alle " geluiden uit", al een hele verbetering omdat bij Apple CarPay normaal gesproken de radio aan staan in mijn Peugeot 2008, en dan is het zeer storend als bij elke kruising de radio op "mute" gaat om weer een aanwijzing van TT te horen.

Verder heb ik nog geen andere (belangrijke wijzigingen kunnen ontdekken......

Het wachten is dus (na dik anderhalf jaar) nog steeds op de info balk bij gebruik van Apple CarPlay zodat de telefoon niet ook nog steeds met open scherm aan moet blijven........... 

@cortrans14 Ben jij ook lid van en/of actief op het Engelse TomTom forum (https://discussions.tomtom.com/en/categories), dat van TomTom zelf is en waar je direct in contact kan treden met TomTom? Ik wel en dit kan ik je aanraden. Het is wel in het Engels. Maar als je de Engelse taal niet machtig bent dan heb je daar natuurlijk altijd nog Google Translate ;)

De afwezigheid van de routebar, en dus niet de filebar, omdat niet alleen de files en de afstand hiertoe zichtbaar is, maar ook de afstand tot de tankstations, wegwerkzaamheden, gevaarlijke situaties en pechgevallen is een groot gemis. Dit is bekend bij TomTom en de techneuten zijn druk bezig dit te verwerken. Omdat recent wél de afstand tot een flitser (vanaf ca 450 meter) en wegwerkzaamheden in de rechterbovenhoek zichtbaar is gemaakt ben ik persoonlijk bang dat de routebar niet (zo snel) zal terug keren. Maar wie weet, we houden hoop.

Wat ik vervelender vind, is dat middels CarPlay (nog) geen melding mogelijk is om flitser aan of af te melden. Terwijl Waze bijvoorbeeld deze mogelijkheid wel heeft. 
TomTom wil zich wel eens achter de beperkingen die Apple oplegt verschuilen, maar dit gaat lang niet altijd op, omdat de concurrentie wel meer mogelijkheden biedt.

Ik probeer regelmatig veel van de alternatieven en blijf terug keren bij TomTom ondanks de tekortkomingen.

hoi Rico, Tja ik ben nog een oudere man (59) die de Engelse taal niet echt machtig is qua lezen en schrijven. Verstaan en spreken lukt nog net redelijk.....

In mijn tijd wilde je niet op school leren maar werken (als chauffeur de weide wereld in).

Ik beperk mij dus hoofdzakelijk tot Nederlandse forums.

Het is inderdaad een slechte zaak dat andere spelers als Waze meer de zaakjes voor elkaar hebben dan Tomtom, en het dan gek vinden dat veel vaste klanten toch voor de concurrentie gaan kiezen......

Edited by cortrans14

13 uur geleden zei cortrans14:

hoi Rico, Tja ik ben nog een oudere man (59) die de Engelse taal niet echt machtig is qua lezen en schrijven. Verstaan en spreken lukt nog net redelijk.....

In mijn tijd wilde je niet op school leren maar werken (als chauffeur de weide wereld in).

Ik beperk mij dus hoofdzakelijk tot Nederlandse forums.

Het is inderdaad een slechte zaak dat andere spelers als Waze meer de zaakjes voor elkaar hebben dan Tomtom, en het dan gek vinden dat veel vaste klanten toch voor de concurrentie gaan kiezen......

Respect voor de leeftijd! Inmiddels behoor ik met mijn 47 jaar ook niet meer tot de jeugd ;)

Alle navigatiesystemen hebben hun eigen voor- en nadelen, maar ondanks de tekortkomingen van TomTom keer ik toch steeds weer bij hen terug. TT geeft een soort van rust wat betreft hun kaartmateriaal en gesproken navigatie-instructies.

Ik had destijds, een tijd terug al weer, toen ik issues had met mijn navigatie en dit forum aanzienlijk actiever was, TomTom gewezen op dit forum en hen in zekere zin gevraagd of zij hier konden en/of wilden plaats nemen. Nee, dat wilden zij niet. TomTom heeft haar eigen forum en wil niet actief zijn bij/in andere fora. Jammer, maar, zeker nu dit forum tamelijk rustig en in-actief is, ik kon mij dit wel voorstellen.