mio_sjakkie

Storing TomTom

33 posts in this topic

Ik kan TomTom Sports connect en TomTom My Drive connect al 2 dagen niet gebruiken. 
ik heb op allestoringen.nl gelezen dat er problemen zijn met de servers van TomTom.
TomTom zelf geeft geen duidelijke uitleg.
Weten jullie hier iets van?

Mijn Tomtom trucker met livetime kaart en flitsers werkt zonder problemen de hele dag door........

Hij heb gelijk ze geven inderdaad slechte informatie door

Weten zo.s van niks

T komt ol m goede weken van te oren updates aan tot nu toe nog niks gehad

Mooie praatjes doen weinig word tijd dat keer van kassa er iets aan gaan doen

Ze doen niets verkeerd hoor. 4 update per jaar worden er beleefd, en die krijgt u ook.

U bent wel erg negatief over Tomtom. Denkt u echt dat de concurrent het beter doet?????

Sinds ee paar dagen probeer ik tomton upte daten maar steeds mededeling servers te druk. Paar keer opnieuw geprobeerd en ook programma paar keer opnieuw opgestart maar nada. Is er soms een storing op tomtomserver?

Edited by cheesecurve
Spelfouten

Het zal de drukte geweest zijn, want ik ben nu gewoon de nieuwe truckkaart en alle update's aan het binnen halen.........

Edited by cortrans14

bij mij is het afgelopen weekend gewoon gelukt hoor.....

op mijn eigen computer lukte het de hele week niet. steeds melding te drukke servers. toen maar op een andere computer in hetzelfde netwerk geprobeerd en nu lukte het wel. ik hoorde ook dat eventueel een virusscanner in de weg kan zitten.

Dat zou mij niets verbazen.......

Zijn er vandaag meer mensen die geen live (traffic) service hadden??? De hele dag stond er een kruisje en gaf hij aan geen verbinding met de server te kunnen maken.....

878gybq4.jpg

g9xmljqftxc.jpg

3 uur geleden zei cortrans14:

Zijn er vandaag meer mensen die geen live (traffic) service hadden??? De hele dag stond er een kruisje en gaf hij aan geen verbinding met de server te kunnen maken.....

878gybq4.jpg

g9xmljqftxc.jpg

Schei maar uit, hier nog eentje...vanaf Haarlem tot aan Turnhout (en terug idem dito) geen Live...dus inderdaad kruisje, 3x hard reset gedaan maar maakte niks uit.

En nu is het erg rustig op de weg, maar wilde wel graag weten hoe het zat met de grensovergang tussen Eindhoven en Turnhout, bleek achteraf mee te vallen (5 minuten controle)...maar toeval zeker sinds we die nieuwe kaart hebben sinds 2 dagen?

Op 14 april over het algemeen geen gprs verbinding gehad met mijn TomTom.

Er is vast iets met de laatste firmware omdat hij sinds die update ook geen Wifi verbinding vast kan houden, althans niet lang genoeg om een update te doen.

De kaart van afgelopen weekeinde moest ik met een usb kabel via de computer binnen trekken.

Gelukkig maar dat het lekker rustig is.

Het ligt zeker niet aan de nieuwe kaart. Ik heb de 10.45 er nog op zitten en daarbij hetzelfde probleem.

Net nieuwe kaart geïnstalleerd en daarna een harde reset gedaan (aan/uit knop vasthouden tot zwarte scherm met info verschijnt) en daarna heb ik weer traffic info.

39 minuten geleden zei Tulpie:

Het ligt zeker niet aan de nieuwe kaart. Ik heb de 10.45 er nog op zitten en daarbij hetzelfde probleem.

Net nieuwe kaart geïnstalleerd en daarna een harde reset gedaan (aan/uit knop vasthouden tot zwarte scherm met info verschijnt) en daarna heb ik weer traffic info.

Goede tip van je, nu doet Live het weer wel. :good:

En zal ik zeker onthouden onderweg, wie weet is het op deze wijze resetten ook handig als ik de grens over ga met Belgie, ik ben blij met je :yahoo:

Nou, hier ook al alles gereset, maar blijft tijdens aanmelden steeds de melding geven: Oeps, Er zijn problemen met de toegang tot TomTom Services. Probeer het later opnieuw

image.jpg

2 uur geleden zei Tulpie:

Nog even over de z.g. hard reset die ik zou hebben gedaan, daar bedoelde ik mee, het geheel uitzetten en opnieuw starten met de trommels (dus geen slaapstand)...maar de tip van Tulpie gaat even verder (dat wist ik nog niet, na 16 jaar Tomtom) en die hielp wel bij mij...net even opnieuw opgestart en Live doet het meteen.

Misschien moet Cor het nog een keer proberen, dus dat je het zwarte scherm krijgt met witte letters, dan uitzetten en opnieuw aan, het helpt bij Tulpie en bij mij...dus zou het bij jou ook moeten doen, tenzij jij misschien een andere Navcore hebt dan wij (Truck versie) ?

Een harde reset werkt, voor een minuut of tien en dan komt er weer een kruisje in beeld. Maar waar ik gisteren helemaal geen gprs verbinding had heb ik die nu wel na die periode, alleen geen traffic en flitsers.

Het gaat niet helemaal lekker bij TomTom...

5 uur geleden zei BramvT:

Nog even over de z.g. hard reset die ik zou hebben gedaan, daar bedoelde ik mee, het geheel uitzetten en opnieuw starten met de trommels (dus geen slaapstand)...maar de tip van Tulpie gaat even verder (dat wist ik nog niet, na 16 jaar Tomtom) en die hielp wel bij mij...net even opnieuw opgestart en Live doet het meteen.

Misschien moet Cor het nog een keer proberen, dus dat je het zwarte scherm krijgt met witte letters, dan uitzetten en opnieuw aan, het helpt bij Tulpie en bij mij...dus zou het bij jou ook moeten doen, tenzij jij misschien een andere Navcore hebt dan wij (Truck versie) ?

Gedaan maar helaas geen resultaat, mogelijk dat dit weer anders is bij de truck navcore.

Probleem is dat ik ook mijn hele Tomie gereset heb, en nu dus ook geen verbinding meer krijg met MyDrive en dus mijn eigen POI's niet meer op mijn Tommie krijg......

Hier ook al een aantal dagen geen verbinding. Af en toe werkt het 5 minuutjes, maar meestal niks. Ook telefonisch zijn ze niet te bereiken, problemen met de telefoon verbinding staat erop de site. 

21 uur geleden zei Naik:

Een harde reset werkt, voor een minuut of tien en dan komt er weer een kruisje in beeld. Maar waar ik gisteren helemaal geen gprs verbinding had heb ik die nu wel na die periode, alleen geen traffic en flitsers.

Het gaat niet helemaal lekker bij TomTom...

Nee, dat kan je wel zeggen.....ben net thuis uit Belgie, vanmorgen op de heenweg wel meteen Live en file meldingen, ga bij Bergen op Zoom de grens over en (wat we al een tijdje gewend zijn) in Belgie een kruisje.

Ook op de terugweg, maar toen ik weer bij Bergen op Zoom zat nog steeds, dus een hard reset gegeven (met zwarte scherm en witte letters), maar geen Live...verderop bij Den Haag nog een keer gereset, maar tot aan huis een kruisje.:angry:

Als Tomtom nu eens een persbericht doet uitgaan, dat ZIJ een storing hebben (weet ik wel zeker nu ik niet de enige ben), maar Tomtom is niet zo van de Persberichten als er iets fout gaat...ondertussen waarschijnlijk 100'en of 1000én Tomtom Go bezitters die niet hier op DIT forum komen en nu zitten te sleutelen aan hun Tomtom.:rolleyes:

UPDATE :

in principe kom ik nooit op dat Engelstalig forum van ze, maar heb nu even gespiekt en daar staat het volgende, nu is mijn Engels niet zo best..maar als ik het goed begrijp is het niet alleen in NL het geval (?) :

There is a current outage that is impacting TomTom Traffic service. TomTom PND's which connect through a built-in SIM are affected.

We are seeing a similar trend of reports through our customer service as well. Our team is investigating the problem on a high priority.

I will post back as soon as I have some news to share.

Sorry for the inconvenience.

Vikram

4 uur geleden zei Ekoedijk:

Hier ook al een aantal dagen geen verbinding. Af en toe werkt het 5 minuutjes, maar meestal niks. Ook telefonisch zijn ze niet te bereiken, problemen met de telefoon verbinding staat erop de site. 

klopt, heb ik ook al geprobeerd, en gelijk maar gemaild, maar dan krijg je weer een link toegestuurd die ook weer niet werkt........

Schiet weer lekker op zo met Tomtom zeg........ (not)