Binary

onze servers zijn momenteel erg druk

28 posts in this topic

Heb de afgelopen anderhalve week diverse keren geprobeerd om mijn Tomtom bij te werken met de nieuwste kaart. Nog nooit eerder problemen mee gehad, maar deze keer kwam steeds opnieuw na een minuut of vijf 'bezig met voorbereiding' de melding: Onze servers zijn momenteel erg druk. Probeer het opnieuw - (of iets van die strekking).

Vandaag maar eens op zoek gegaan met medegebruikers met hetzelfde probleem. En die waren er inderdaad, maar een oplossing vond ik niet direct, behalve iemand die aangaf dat het deïnstalleren en herinstalleren van MyDrive bij hem het probleem had opgelost.

Uiteraard was ik enigszins sceptisch, maar toch maar geprobeerd.... en het lukte!!!!

Dus hierbij mijn advies aan iedereen die ooit dit probleem tegenkomt: simpelweg verwijderen en herinstalleren van MyDrive zou best eens de oplossing kunnen zijn. Succes!

Edited by Binary

En dank voor deze gratis tip:yahoo:

@Binary

Hier hetzelfde probleem! Via de Tom-Tom-website wordt je ook niet veel wijzer :wub:

(usb-kabel controleren, MyDriveConnect installeren, navigatiesysteem resetten) :sad:

Na de vorige update, de melding mbt "drukke servers", wat natuurlijk zou kunnen,

maar dagen/weken wijst op een niet vermelde fout in het programma!

Óók de nieuwste (programma)-update installeren gaf geen verbetering .......:excl:

Maar even te rade bij jouwtomtom.nl waar een "lotgenoot" het zelfde probleem beschrijft met daarbij de gevonden "oplossing".

Dus volledig deïnstalleren van MyDriveConnect (!) en daarna opnieuw de nieuwste versie installeren :crazy: zou moeten werken.

Niet zonder slag of stoot, dus! Vaker probleem dat er geen verbinding(kan) worden gemaakt met de Via135.

Na een aantal keren aansluiten én programma opstarten, wordt uiteindelijk het navigatiesysteem "gezien". en is er geen drukke server meer .......

Daarna is het updaten een fluitje van een cent. :yahoo:

Dus @Binary, bedankt voor de tip !  Het werkt uiteindelijk wél.

PS: de problemen zijn ook nog afhankelijk van de gebruikte laptop; een probleem bij Acer geeft géén probleem bij Asus..

Edited by rood&baard
correctie lay-out

Ik gebruik geen Mydrive wat nu?

Nieuwere apparaten zoals de 5200 en de 6200 updaten via wifi en hebben geen MyDrive nodig. Ik heb trouwens ook geen problemen gemerkt met welke update dan ook.

Op 16-10-2019 om 23:39 zei rood&baard:

de melding mbt "drukke servers", wat natuurlijk zou kunnen,

maar dagen/weken wijst op een niet vermelde fout in het programma!

toen lukte het na wat ge-emmer:crazy: 

Nu maar weer eens de gemelde (nieuwe) update proberen; nee, dus  weer zgn "drukke servers"!

Word daar een beetje moedeloos van...... Na een periode downloaden zonder problemen, lijkt het weer mis met tommie :unsure:

Nog oplossingen ?

Groet, Henk

Bijlage: het bekende plaatje!

TomTom fout 28-10-2019.jpg

Op mijn 2e laptop: zelfde probleem; ook na de benodigde update van Mijn DriveConnect.

Na het volledig verwijderen van het programma en herinstalleren, werd de Via135 update binnengehaald en geïnstalleerd !!

Erg bewerkelijk.....:crazy:

Lukt het niet linksom, dan maar rechtsom:yahoo:

Op 20-10-2019 om 16:06 zei Ajee:

Nieuwere apparaten zoals de 5200 en de 6200 updaten via wifi en hebben geen MyDrive nodig. Ik heb trouwens ook geen problemen gemerkt met welke update dan ook.

Hier ook niet, in mijn geval met de nieuwe Go premium 5 inch....toen ik hem uit de doos haalde moest er EN een nieuwe Navcore op + een nieuwe Europakaart, iets van 8gb of zo via Wifi, binnen 20 minuten was hij al klaar.

Denk toch dat het iets met Mydrive te maken heeft, software update wellicht..of Mydrive opnieuw installeren?

Maar is inderdaad geen goede reclame voor het bedrijf.:wacko:

Klopt! Alléén de laatste update van MyDrive installeren geeft geen resultaat. Het programma moet volledig gedeinstalleerd worden. Daarna installeren en dan doet ie het één keer! 

Ook (alléén) cache leegmaken helpt niet!

Het euvel is door de laatste update ook niet verholpen !

Edited by rood&baard
Correctie/aanvulling

Vandaag weer een test ivm een gemelde update gps:

MyDriveConnect gestart; Via135 aangesloten via usb; geen reactie/verbinding.

opnieuw MDC gestart; usb inuitin :excl: en ja, wordt uiteindelijk gezien én heeft verbinding :crazy:

Even ....... ja! Downloaden vh kleine bestandje, dat daarna wordt overgebracht naar tommetje... hoera (3x) 

Hoehoehoe bestaat het ......

Ben benieuwd naar de volgende update :unsure:

MyDriveConnect (in systeemtray) geeft na een update ook nog steeds aan: "meld je aan om nieuwe items te bekijken".

Deze fout is in het verleden ook al eens verholpen door TomTom.

Ja, hoor! Vandaag weer drukke servers!  

Na installeren van de gebruikelijke gps en de kleine kaart updates (heel snel) heeft ie het weer te druk voor mij(!) om de (nieuwe) EU-kaart te downloaden..... (blijft nu "Bezig met voorbereiden...") :crazy:

Via beide laptops én na herinstallatie van MyDriveConnect (na volledige de- en herinstallatie), dusss??

update: Hoera, na 12x herstarten van MDC is het bestand binnengehaald.

Nu nog 1u30min verwerken. (Via135 - systeem bijwerken) :wacko:

Edited by rood&baard

Een nieuwe kaart downloaden kost meestal wel veel tijd, het hoort er blijkbaar bij.......

@cortrans14

Blijkbaar! Je kunt nu alleen niet zien of ie wat doet of gewoon hangt!

Maar nu moet het goedkomen ...... hoop ik :rolleyes: Aan de Glasvezel ligt het niet: 95 Mbps

Speedtest-02022020.jpg

Edited by rood&baard

Ook hier en vandaag 20/02/2020 het uiteindelijk zo beu geworden ; Ik tracht al weken de europakaart op mijn device te updaten .

Ook al weken krijg ik de boodschap dat de servers van tomtom druk bezig zijn .

Uiteindekijk vond ik hier op het forum de suggestie, My drive connect , te de-installeren , opnieuw te downloaden en terug te installeren .

En hier werkte dit voorstel perfect . Dank dus via het forum aan @ Binary .

Ook het antwoord op een email naar Tomtom bracht een oplossing . Namelijk dezelfde als @Binary suggereerde oplossing .Maar het antwoord van TT kwam binnen als de updte al uitgevoerd was ...

Nogmaals dank !!!

Jan

@Trotter

Mooi dat het gewerkt heeft :yahoo:. Maaar ... wees maar niet al te blij ! :unsure:

De volgende keer als je weer wil updaten, heb je een gróóóte kans dat je dezelfde melding krijgt.

MyDriveConnect (wéér) de-installeren en weer nieuw installeren is dan de oplossing ! :crazy:

Een beetje bewerkelijk, maar het werkt .......

MyDriveConnect (in systeemtray) geeft na de update nu wel aan dat ie bij is ...  (ik blij !)

• (en dan heb ik het alleen over de kleine kaart- en gps-updates)

Edited by rood&baard
Correctie/aanvulling

Ik ben nu alvast geholpen . Over 3 maand , de volgende kaartupdate , zien we dan wel weer .

Dank voor het verwittigen.

Toch wel grappig. Had dezelfde melding weer, en was mijn eigen oplossing al weer vergeten. Zal de leeftijd wel zijn...

In ieder geval heb ik mezelf weer op het juiste spoor gezet. ;-)

Handig zo'n geheugensteuntje op internet forum:crazy: Deze keer ging het hier wel goed *); wel langdurig (1u.). 

*) Zonder herinstallatie.

Het kan niet altijd goed gaan; nu wéér "drukke servers" en melding op beide laptops.

Maar weer MDC geheel verwijderd en (dezelfde versie) geherinstalleerd :rolleyes:

... en ja hoor binnen één minuut de gps-gegevens verwerkt in de Via135 :yahoo:

Blijft bewerkelijk ..........

Gemeld bij tomtom via facebook:

Citaat

Melding: onze servers zijn momenteel erg druk Al vanaf sept2019 geeft updaten van de Via135 problemen. Vaak komt bovenstaande melding na 10 minuten. Ook herhaling resulteert in deze melding. In het Nederlandse forum {jouw tomtom.nl} wordt dit probleem al vaker gemeld. De oplossing is volledig de-ïnstalleren van MyDriveConect en daarna herinstalleren! Het probleem herhaalt zich echter wéér bij de volgende update van gps-gegevens en/of kaartupdate. Wel erg bewerkelijk! Het omschreven probleem doet zich (bij mij) voor op 2 verschillende laptops met Windows 10; maar op het voornoemd forum, worden deze problemen door verschillende gebruikers gemeld. Graag oplossing. Vriendelijke groet, [Henk]

antwoord: 

Citaat

Hoi [Hiro]. Spijtig om te horen dat dit gebeurd. Enkele klanten hebben helaas last van dit probleem. We werken aan een permanente oplossing. In de tussentijd werkt het herinstalleren. Excuses voor het ongemak. ^Adam

Kan dus nog wel even duren ......

Waarschijnlijk zijn de losse gps-toestellen geen hoofdbezigheid meer voor T&T . Ook toen ik bij TT het probleem meldde kreeg ik een gelijkluidend antwoord .

Ik vermoed , als deze firma dit probleem opgelost zou willen zien , zij toch wel dit zou doen .

Vermits een oplossing uitblijft , trek ik mijn conclusie .Als ik nog een toestel zou kopen zal het waarschijnlijk geen van deze firma meer zijn .

Hopelijk redeneren velen hetzelfde. Dan hoeft TT het probleem niet meer op te lossen .

@Trotter, hoewel het aandeel losse toestellen in de totale omzet van TomTom wel wat daalt, zou ik dat niet zo stellig willen beweren. Wellicht zit er een hardnekkig probleem achter dat niet 1-2-3 is op te lossen. Vergeet ook niet dat veruit het grootste deel van de gebruikers van de losse toestellen gewoon tevreden is en nooit storingen ervaart.

@Ajee / @Trotter

Ben ik het mee eens! In 2015 had ik ook een hardnekkig probleem met mijn VIA135. Door intensief overleg met de helpdesk in Amsterdam en met behulp van uitwisseling van de probleemgegevens, is er een toen oplossing gevonden. Als dank voor mijn hier ingestoken tijd en moeite kreeg ik een jaar gratis flitsersupdates; een leuke geste!

Als er een aanwijzing is voor een oplossing, zullen ze deze zeker verwerken.

Microsoft maakt regelmatig fouten en lost die dan op, waarbij je dan weer andere problemen kan krijgen....

Vergeet niet dat e.e.a al behoorlijk complex is geworden. Samenwerking met de verschillende browsers is ook al steeds moeilijker, vandaar MyDriveConnect al enige tijd zelfstandig werkt. Maar dan nu weer met een foutje.

Ik heb zelf het idee dat de cache met tomtom-gegevens niet helemaal goed gewist wordt. Ik heb 2 locaties gevonden waar deze in wordt opgeslagen. Als ik zin heb zal ik e.e.a. binnenkort eens testen!  :crazy: