Binary

onze servers zijn momenteel erg druk

59 posts in this topic

getest; zie afbeelding

Cache staat bij mij op 2 locaties *); als deze beide geleegd worden, werkt het update van de VIA135 zonder herinstallatie. Het legen van de cache via de systeemregel wordt maar op 1 plaats uitgevoerd, dus de 2e blijft staan.

TomTom - Locatie Cachebestanden (INFO).jpg

Edited by rood&baard
Correctie/aanvulling

Mei 2020

Het is weer van datte!

Ik ontvang een mail van Tomtom dat er een kaartupdate voor mij klaar staat .

Bij het koppelen van het toestel opent 'my drive' en direct dat ik de toepassing moet updaten .Na dat gedaan te hebben begonnen met updaten maar gouw kwam de melding dat Tomtom zijn servers het weer bijzonder druk hadden .Blijkbaar nog altijd sinds maart . Maar na het desinstalleren van my drive en het verwijderen van de snelkoppeling  , het downloaden van het installatiebestand en het herinstalleren van my drive werkt het updaten zoals een zonnetje .

Ik vraag mij af of tomtom nog wel wil dat ik kaartupdates , die ik indertijd legaal heb gekocht , nog ontvang . Zij sturen mij een berichtgeving over de update , maar zij zijn nalatig om met een update van mydrive een goede werking te bewerkstelligen .

Eigenlijk , als hun kaartproduct en toestel voor mij niet perfect zouden zijn ,  ik zette heel tomtom direct aan de deur .

Zou tomtom enkel belangstelling hebben om nieuwe toestellen te verkopen en niet graag nazorg verlenen ?

Ik vind het een k**tefirma .

Wakker gemaakt door de klacht van @Trotter ben ik aan de slag gegaan met MyDriveConnect.

Deze moest eerst weer upgedatete worden, dus uitgevoerd. Daarna meteen de locatie van de cache opgezocht (zie mijn vorige post met plaatjes(!) en de map /AppData/local/TomTom handmatig leeggemaakt. Na het opstarten van MDC en verbinden van de Via135 was het updaten het bekende fluitje van een (euro)cent :yahoo:

Edited by rood&baard
Correctie/aanvulling

Vandaag maar weer eens de update voor tomtom via135 uitgevoerd.

MyDriveConnect moest natuurlijk ook een update krijgen, daarna de melding van 3 bestanden w.o. de volledige EU-kaart.

Liep (natuurlijk) direct vast in de melding van de drukke servers :crazy:.

Dus maar weer de map /AppData/local/TomTom handmatig leeggemaakt. Na wat trubbels omdat er geen verbinding met Via135 kon worden gemaakt (komt vaker voor) werd de EU-kaart gedownload naar de computer. Duurt evengoed nog een uur ondanks de glasvezel snelheid, maar ja het kwam binnen en werd op de Via135 geïnstalleerd. 

Als er hier meerdere updates klaar staan dan vink ik ze niet allemaal tegelijk aan maar doe dat 1 voor 1.
Weinig problemen verder

Idem hier, want door ervaring al eerder wijzer geworden. maar dat mag niet baten! Ook op 2 verschillende laptops uitgevoerd, met hetzelfde resultaat! Komt vaker voor, gezien dit forum. De hierna volgende kleine updates geven (meestal) geen problemen. Het probleem komt na een update door TomTom. Niet als ik deze zelf (vers) installeer!

Nou??? Afgelopen week toch weer 3x mijn Tommie los moeten koppelen omdat de mapshare update vast liep hoor........, Dus roep dat niet te hard.....

Meestal :smile:, dus ....

Maar ja 't is ook al een oude .....:crazy:

Had voorheen ook nogal problemen met updates die niet echt wilden. Maar dat kwam omdat de TomTom sinds een paar nascores geleden problemen schijnt te hebben als je je actieve kaart probeert te updaten.

Heb dat dus opgelost door naast mijn kaart van Europa, die ik altijd gebruik ook die van de BeNeLux er op te zetten. 

Is er dan een update update ik eerst die van de BeNeLux, gaat snel klein kaartje. Als die dan klaar is, maak ik de BeNeLux kaart actief en ga ik de Europa kaart updaten.

Is die klus voor elkaar maak ik de Europa kaart weer actief.

Lijkt op het eerste gezicht omslachtig, maar altijd nog een stuk sneller dan er na een tijd achter komen dat de update helemaal niet is gelukt en je weer overnieuw moet beginnen.

Kijk, weer een gouden tip:clapping:

Wéér kleine update voor gps; natuurlijk weer "drukke servers".

Mijn oplossing de cache handmatig verwijderen (inhoud van map /AppData/local/TomTom) werkte weer (géén drukke servers meer!)

NB: via instelling aangeven "leeg downloadmap" werkt dus niet; vandaar het handmatig legen.

eerst was het probleem alleen bij grote updates, nu bij de kleine ook :crazy:

Edited by rood&baard
Correctie/aanvulling

Ben al een paar weken bezig om mijn kaart te updaten. Krijg alleen maar de melding dat de servers het bij T2 erg druk hebben.

Alle bovenstaand aangedragen oplossingen uitgeprobeerd maar helaas nog steeds zonder resultaat.

Ook met een regeditor alle verwijzingen naar T2 gewist.

Het betreft een TomTom Go 50 met lifetime update.

Iemand nog een idee want ik ga me hier echt aan ergeren.

Wen er maar aan :crazy: !

MyDriveConnect via Windows :crazy:deinstalleren. Daarna opnieuw installeren vanaf de website van Tom Tom. Daarna moet (!) het over het algemeen lukken. Suc6 en nooit wanhopen! :good:

Vanmiddag weer de stoute schoenen aangetrokken en een nieuwe poging gewaagd om de kaart te updaten naar versie 1055

Zoals aangegeven alles via Windows gedeïnstalleerd en vanaf de site van T2 de laatste versie van MDC gedownload en geïnstalleerd.

Er is uiteindelijk een bestand gedownload maar hij staat nu al 4 uur te controleren!

Hoe is dit mogelijk? Wil T2 soms af van de zgn Lifetime Update Service en mij trachten te bewegen om een nieuw app aan te schaffen?

Tot de update naar versie 1050 van Europa nooit geen problemen gehad.

Iemand nog met een oplossing????

1 minuut geleden zei ipocyruq:

Een oplossing heb ik niet maar als mij dit wel eens gebeurd laat ik deze de hele nacht doorgaan
vaak is het dan smorgens klaar 

11 minuten geleden zei Bika:

Een oplossing heb ik niet maar als mij dit wel eens gebeurd laat ik deze de hele nacht doorgaan
vaak is het dan smorgens klaar 

Nou dan doe ik dat ook eens. Ik laat het resultaat morgen weten.

MyDriveConnect via Windows :crazy:deinstalleren. Daarna opnieuw installeren vanaf de website van Tom Tom. Daarna moet (!) het over het algemeen lukken. Suc6 en nooit wanhopen! :good:

Bij update van een volledige kaart kán het we eens erg lang duren :clapping:

51 minuten geleden zei rood&baard:

Bij update van een volledige kaart kán het we eens erg lang duren :clapping:

Heeft bij mij in het verleden nooit langer geduurd dan zo'n 3 kwartier.

Allerlei oorzaken kunnen een rol spelen . TomTom heeft geen (echte)  oplossing.

Lukt meestal wel in een redelijk tijd, gaat ook weleens (erg) lang duren. Wij hebben snel glasvezel, maar daar ligt het niet aan. Dus gewoon ontspannen en "kieken wat-ut-word" :wub:

Ook hier snel glasvezel. Hij staat nu nog steeds te controleren maar ik  "kiek morgen wel wat-ut-worden" is.

Vanaf gistermiddag 16:00 uur tot nu (10:40 uur) heeft "meneer TomTom" de boel staan controleren :crazy: !!!!

Ben er mee gestopt. Is een gebed zonder end geworden. Probeer het over een tijdje nog wel eens en anders een nieuwe? Maar dan beslist geen T2 meer.:excl:

14 uur geleden zei ipocyruq:

Vanmiddag weer de stoute schoenen aangetrokken en een nieuwe poging gewaagd om de kaart te updaten naar versie 1055

Zoals aangegeven alles via Windows gedeïnstalleerd en vanaf de site van T2 de laatste versie van MDC gedownload en geïnstalleerd.

Er is uiteindelijk een bestand gedownload maar hij staat nu al 4 uur te controleren!

Hoe is dit mogelijk? Wil T2 soms af van de zgn Lifetime Update Service en mij trachten te bewegen om een nieuw app aan te schaffen?

Tot de update naar versie 1050 van Europa nooit geen problemen gehad.

Heb je ook je Tom Tom gereset (trommels) volgens gebruiksaanwijzing? Kan wellicht helpen. Ik geef maar aan wat mijn oplossingen zijn geweest in de lange sleep van moeilijkheden. :laugh:  Is uiteindelijk steeds wel gelukt tot nu toe. Ik heb alle staten van "ellende" al meegemaakt. Ook een paar maanden rechtstreeks contact gehad met een servicedesk medewerker om mijn gegevens te delen om tot een oplossing te komen. Dat is toen gelukt. Mijn Via135 was ook eens alles kwijt en nog veel meer ellende. :excl:

Dít probleem is ook bekend maar ze kunnen het (nog) niet vinden / reproduceren omdat dit zich niet in alle omstandigheden bij iedereen voordoet.

Dus blijf proberen ....... :mellow:

Vergeet niet te genieten van deze herfstdag; tomtom loopt niet weg!:cool:

Het lijkt wel of TT het mes nog eens in de wonde draait , of zout in de wonde strooit , ...

Ik ontving deze mail ;

Dit niet tegenstaande mijn TTtoestel up-to-date is .

Wat zijn we toch verknocht aan dit toestel dat wij dit blijven gebruiken en keer op keer ons ergeren,omdat het uodaten van de kaart mank loopt.

Tomtom beloofde bij de aankoop van het toestel wel lifetime kaart-updates maar nu is de firma van oordeel dat dringend een nieuw toestel moet worden aangekocht .

Ik vermoed dat , als wij een nieuw toestel kopen , het gezeur van slechtlopende updates ophoud .

Had ik maar een ruimer budget , de tomtom vloog door het raam , en ik ging bij de concurentie .In de hoop dat het daar beter gaat .

Vriendelijke groet

Jan

TT.JPG

Edited by Trotter
bijlage niet bijgevoegd