Binary

onze servers zijn momenteel erg druk

59 posts in this topic

40 minuten geleden zei Trotter:

Tomtom beloofde bij de aankoop van het toestel wel lifetime kaart-updates maar nu is de firma van oordeel dat dringend een nieuw toestel moet worden aangekocht .

Huh? Waar lees jij dat ze adviseren om een nieuw toestel aan te schaffen?

T2 ook gereset. MDC compleet verwijderd en opnieuw (de laatste versie) gedownload. Dus op voor een zoveelste keer. Nu kom ik niet verder dan de melding dat T2 het systeem aan het controleren is.

Ik geef het op. Voorlopig blijf  ik nog met de kaart 1050 werken en als die een beetje erg verouderd raakt schaf ik wel een nieuwe aan. Let wel, NOOIT geen T2 meer. Bah, wat een slechte service. Lifetime, aan me hoela.

@Ajee

TT adviseerd niet een nieuw toestel te kopen . TT maakt het de updaters zo moeilijk dat zij het mogelijk opgeven en mogelijk een nieuw toestel aanschaffen

Hier de hier gevonden (van de moderator) link naar de hulpwebsite van TomTom. :excl:

Lukt het dan nog niet, neem dan contact op met de helpdesk.

https://help.tomtom.com/hc/nl/articles/360013960039

Het moet altijd mogelijk zijn om de boel weer op orde te krijgen. Ik geef toe je moet wel volhouden, het zou anders moeten gaan zonder de hier beschreven moeilijkheden, maar als het mij lukt, moet het een ander óók kunnen lukken :crazy:

Schakel bij problemen via instellingen logboekbestanden eens in. Deze kun je op verzoek naar de helpdesk van T2 zenden.

Op 11-10-2020 om 19:01 zei Trotter:

@Ajee

TT adviseerd niet een nieuw toestel te kopen . TT maakt het de updaters zo moeilijk dat zij het mogelijk opgeven en mogelijk een nieuw toestel aanschaffen

Dat zullen ze zeker niet bewust doen.

De kans dat iemand dan naar de concurrent overstapt is natuurlijk levensgroot aanwezig lijkt mij.

Tja, kijk eens bij andere merken; bijv. Garmin. De problemen/oplossingen komen mij bekend voor!  Ik denk dat e.e.a. zo complex is geworden en de tijdsdruk zo groot, dat een foutje zo gemaakt en onopgemerkt/onvindbaar blijft. Kijk maar naar Windhoos10.

Kijk, natuurlijk zou het onberispelijk moeten werken. Maar hoe is het bijvoorbeeld met internet, tv, radio, telefoon, TV-apps en noem maar op. De onbegrijpelijke storingen volgen elkaar op in dit digitale tijdperk.

Vroeger(!) had je een analoge telefoon en ptt-draadomroep, en die deed het (in mijn herinnering) altijd !!  :rolleyes:

zoals mijn vader altijd zie: vroeger was alles beter........

Zou zo maar kunnen :smile:

Weer gps instelling updaten; bleef direct hangen in verwerken, dus weer de truc:

C:\Users\W7\AppData\Local\TomTom -> map TomTom wissen, waarna binnen 1 minuut klaar met Kees!

PS: wel eerst MDC via systeembalk geheel beëindigen, anders lukt het niet !!

Edited by rood&baard
Correctie/aanvulling