Sylvester

Tomtom poi's : geen elegantere manier?

4 posts in this topic

Ja, waar moet ik het plaatsen? Geen enkele rubriek is de correcte denk ik.

Voor mijn werk heb ik altijd een Garmin gehad, specifiek voor véél zelfgemaakte POI's. Ik heb het dan over een 50.000-tal POI's alleen al voor onze provincie.

Dat werkte perfect op de Garmin. Dat was onderverdeeld in een aantal categorieën en je kon ze altijd makkelijk terugvinden met de zoekfunctie. 

Gewoon de Garmin aan een PC hangen, de POI file (naam.gpi) in de POI map droppen, en klaar is kees. Elke POI groep had zijn eigen icoontje dat je ook nog zelf kon ontwerpen.

Nu is men overgestapt naar Tomtom. Ik heb een Tomtom Go basic, laatste model denk ik.

Ik dacht dat het identiek zou werken als bij Garmin. Maar volgens mij heb ik het mis.

Ik hang de Tomtom aan een PC (of Mac) en ik zie hem niet verschijnen in de verkenner. 

Dus ik ben op zoek gegaan naar hoe het wel moet. Blijkbaar moet je nu via mydrive.tomtom ?

Daarna zou dat automatisch 'via de cloud' gesynchroniseerd worden. Ik heb geprobeerd met een gedownload POI bestand (OV2) met tankstations, gewoon om eens te testen.

Maar ik krijg het niet voor mekaar. Hij wil de POI's niet synchroniseren. Daarna met een ander POI bestand geprobeerd, maar die neemt hij niet eens aan.

Allé zeg, dit is toch geen rocket science? Of vergis ik me?

Blijkbaar kan je ook geen zelfgemaakte icoontjes gebruiken, maar moet je kiezen uit een paar kleurtjes.

Wat een gedoe zeg. Doe ik iets fout?

Hij staat hier prima hoor, je bijdrage..tenzij collega moderatoren daar anders over denken.:wink:

V.w.b. de nieuwe serie van Tomtom, wat overigens alweer een jaar of 3 a 4 zo is....die zijn niet meer benaderbaar op een PC, dus dat je met Windows Verkenner wat kan toevoegen of verplaatsen enz.

Dat is toen gedaan (naar wij aannemen) vanwege het illegaal copieeren enz....aangezien ik mijn Tomtom (Go 5200) alleen gebruik voor koerieren 4x per week en ik geen POI's gebruik, kan ik je geen antwoord daarop geven, maar er zijn hier genoeg ervarings-deskundigen die je er misschien mee kunnen helpen.

Overigens begrijp ik je wel...in het verleden, dus bijvoorbeeld nog met de Tomtom Go 950 live... kon je je Tomtom naar eigen inzicht en voorkeur instellen, er waren toen veel meer schermkleuren, stemmen en andere leuke zaken ter beschikking op het internet.

Het plaatsen van POI's dient inderdaad te gebeuren via MyDrive Connect.

Importeer het bestand in MyDrive Connect en laat het synchroniseren. Afhankelijk van de bestandsomvang kan dat enige tijd duren.
Je ziet de bestanden helemaal onderin  'Mijn Plaatsen' verschijnen. Je kan geen iconen toevoegen alleen maar een bepaalde kleur. Dat is niet erg handig maar het is helaas niet anders.

En vergeet niet het zelfde account op de PC en Tomtom te hebben, anders synchroniseert hij ook niet..........

En het werkt wel degelijk hoor, ik heb zelf ook meerdere POI groepen waar duizenden locaties in gezet kunnen worden (altijd eerst op de PC, en dan synchroniseren naar je Tommie)