BramvT

Allemaal stekkers op mijn nieuwe Go Premium (5")

8 posts in this topic

Sinds ongeveer 1 week rijd ik met de nieuwe Go Premium, de opvolger van de Go 5200 (ook deze had vandaag heel even geen contact met de Live server, dus kruisje rechtsboven)....en op het beeld (vooral bij grotere steden) stikt het van de afbeeldingen van een stekker...ik las ergens dat dit laadpalen zijn....maar als trouw dieselaar zit ik daar helemaal niet op te wachten, doe mij maar alleen gewone benzinepompen als POI....maar nu de vraag :

HOE KRIJG IK DIE STEKKERS WEG??:angry:

Ik heb het hele menu doorzocht en kwam wel iets tegen over laadpalen, maar NIET hoe ik die kan weghalen....het maakt het beeld ook behoorlijk onduidelijk, dat ik soms de route zelf nog maar moeilijk kan zien.

Weet iemand hier hoe ik die POI kan weghalen??

Update : Was toch iets te snel met deze draad...heb het na weer opnieuw zoeken opeens gevonden....voor degenen die ook met dit probleem zitten : 

Ga naar Instellingen....dan Uiterlijk kiezen en dan naar : Toon POI lijsten op kaart en bij de Go Premium staat daar maar 1 POI in en dat is Oplaadpunt met de optie : VERBERG...die aanklikken en klaar :good:

(maar voor Tesla rijders natuurlijk erg handig dat je om de paar 100 meter een laadpaal ziet) :crazy:

Alleen hebben Tesla rijders een eigen navigatie, en zitten helemaal niet op Tomtom te wachten:yahoo:

Ik zie toch soms een Tesla met tomtom boven de grote orignele display hier in Utrecht rondrijden, dus die zijn blijkbaar beter als die van Tesla.

En dat verbaast mij niets.........

Het probleem van de meeste inbouw navigatie systemen zijn veel minder up-to-date.

Ik heb een Renault Mégane gereden met Tomtom kaarten via het R-Link systeem, maar die lopen minimaal één jaar achter met de Tomtom systemen zelf (om maar wat te noemen)

Verbaasd mij wel want elke 3 maanden komen er nieuwe kaarten uit waaronder ook die voor de Carminat (Renault).
Het zou betekenen dat TomTom voor Renault oudere kaarten verstrekt.
Voor wat betreft de Tesla denk ik dat hun navigatiesysteem toch echt beter werkt dan een losse TomTom. In de kaarten is ingebouwd waar je kan laden bij hun eigen laadpuntenen als dat wijzigt omdat er iets stuk is dan welde laadpaal bezet dan krijg je dat onmiddelijk door. Ook hoever je nog kan rijden rekening houdend met files en opstoppingen.

Ik heb in mijn Seat Arona ook een eigen navigatie.
Heb de TT 6200 er altijd bijzitten en laat deze ook beide wel eens
de route wijzen.
Geregeld geven ze dan beide een andere route aan, ik houd altijd de TT 
aan waar ik heen moet. Dat Seat scherm is leuk voor info van de auto
maar een lange route geef mij de 6200 maar. Flitsers worden door de auto
al helemaal niet doorgegeven. 

Op 6-10-2019 om 19:28 zei cortrans14:

Alleen hebben Tesla rijders een eigen navigatie, en zitten helemaal niet op Tomtom te wachten:yahoo:

Misschien niet op een TT, maar wel op een laadpaal....wel 500 km actieradius, die Tesla ??  Jaja....ik kom ze nog wel tegen deze winter als zij met kachel, RW en raamverwarming aan moeten rijden....of gaan die lui in een Tesla en andere elektra auto's soms in de kou zitten in hun auto om maar stroom te besparen?

Kom op mensen, zolang er geen bestelbusje is dat op 1 acculading (en volgeladen met vracht) 750 km kan rijden (en met comfort, dus in een hete zomer airco aan, wat veel stroom kost) en dan na hooguit 10 a 15 minuten weer vol zit met stroom...blijf ik fijn dieselen, het zal mijn tijd wel uitzingen denk ik.