Hensepens

POI's uitzetten op kart

15 posts in this topic

Wellicht door een actie vanmijzelf  die ik mij niet kan herinneren, maar sinds enige tijd zie ik in mijn kaart op GO5200 alle oplaadpalen voor electrische auto's voorbij komen. Ik rij echter nog benzine. Ik kan echter nergens terugvinden hoe ik deze weer kan uitschakelen / verwijderen.  Het is irritant aanwezig in mijn scherm.

Bij "Mijn plaatsen" heb ik de optie favorieten weg te halen, maar niet je raad het al de POI voor oplaadpalen. Ook bij MyDrive zie ik niks wat mij verder helpt.

iemand die dat wel weet?

Hensepens, dat is geen actie van jou maar het gevolg van een update van TomTom. Ik constateerde het bij mijzelf ook een aantal weken geleden. Eigenlijk is de oplossing eenvoudig (maar je moet het maar net gevonden hebben): Menu - Instellingen - Uiterlijk - Toon POI-lijsten op kaart - Oplaadpunt - Verberg

Was op zoek geweest maar kon het niet vinden, dus mijn dank is groot Ajee.

Frut... helemaal overheen gekeken... dank dank..

Tja.... Dat is weer zo'n verplichte update waar maar weinig mensen iets aan hebben.

Zelfs op de Tomtom trucker waren die laadpalen geïnstalleerd...... (alsof een vrachtwagen elektrisch rijdt (ja een enkele ja)

Op 16-11-2019 om 10:57 zei Naik:

Was op zoek geweest maar kon het niet vinden, dus mijn dank is groot Ajee.

Even scrollen naar boven...

Op 16-11-2019 om 00:21 zei Ajee:

Hensepens, dat is geen actie van jou maar het gevolg van een update van TomTom. Ik constateerde het bij mijzelf ook een aantal weken geleden. Eigenlijk is de oplossing eenvoudig (maar je moet het maar net gevonden hebben): Menu - Instellingen - Uiterlijk - Toon POI-lijsten op kaart - Oplaadpunt - Verberg

Dat heb ik dus vorige maand ook gedaan, maar krijg nu behalve flitser-updates/mapupdates...nu ook elke keer laadpaal-updates, terwijl ik dat schuifje (blauw) uitzet....dus neem aan dat ze mij daar niet meer mee lastig vallen, maar JA hoor, vandaag weer laadpalen in de aanbieding.:crazy:

Maar verschijnen ze dan ook weer op het scherm????

39 minuten geleden zei cortrans14:

Maar verschijnen ze dan ook weer op het scherm????

Dat weet ik niet, want ik heb ze uiteraard niet gedownload...dus nee, ik zie ze niet meer gelukkig.

Ik zou veel liever zien dat ze bij Tomtom weer de brandstofprijzen laten zien, zoals vroeger.....maak het nogal eens mee dat ik in e.o.a. onbekend plaatsje sta, nodig moet tanken en dan je kun je natuurlijk bij de optie Benzinestations er eentje kiezen in de buurt, maar dat blijkt dan een dure te zijn...weer een ander kiezen en zo ben je al snel een kwartiertje bezig.:wacko:

Uiteraard kijk ik de laatste km's ook aan de andere kant of ik er eentje tegen kom, maar dan blijkt TT mij vanaf het aankomst-adres opeens een andere route te geven en mis ik die pomp die ik net zag.:crazy:

Mis

12 uur geleden zei BramvT:

maar dat blijkt dan een dure te zijn...weer een ander kiezen en zo ben je al snel een kwartiertje bezig.:wacko:

Misschien is het handiger om een app op je smartphone te zetten bv die van MKB brandstof dan zie je in een oogopslag waar de goedkoopste tankstations in je buurt zijn. Je kan je dan ook nog naar die locatie laten navigeren met Google Maps of Apple Maps.

Precies. En waarom zo klagen als er POI-updates komen? Je kan ze gewoon uitzetten. 

En misschien gebruik je de trucker versie ook in je electrische auto? En wederom; je kan ze gewoon uitzetten. 

41 minuten geleden zei Mr. M:

Precies. En waarom zo klagen als er POI-updates komen? Je kan ze gewoon uitzetten. 

En misschien gebruik je de trucker versie ook in je electrische auto? En wederom; je kan ze gewoon uitzetten. 

A, ik heb geen elektrische auto...... en B, zaken die wel graag op de Tomtom willen zijn verdwenen, en zaken die we juist niet willen, duwen ze je door de strot...........

Het zou een stuk beter zijn, als ze naar de gebruikers meer zouden luisteren wat de gebruiker ECHT WIL......

De electrische rijder wil ECHT die  stekkers. Daar ben ik zeker van. :wink:

19 uur geleden zei cortrans14:

A, ik heb geen elektrische auto...... en B, zaken die wel graag op de Tomtom willen zijn verdwenen, en zaken die we juist niet willen, duwen ze je door de strot...........

Het zou een stuk beter zijn, als ze naar de gebruikers meer zouden luisteren wat de gebruiker ECHT WIL......

Precies (eens)....enne, Mr M...ik HAD die POI laadpalen uitgezet, dus verwacht ik als trouw dieselaar niet meer opnieuw die downloads, maar nee dus, zoals Cor terecht opmerkt, ze duwen die laadpalen gewoon door je strot, vandaag ook weer die download....staat mijn blauwe schuifje weer aan (doet Tomtom zelf blijkbaar)

Als ze ooit een Elektrische Combo met een actieradius (beladen) van 750 km leveren en dan in 1 kwartiertje de accu vol....Ja, dan wil ik ook wel elektrisch rijden (wie niet).

Maar voorlopig zullen zeker vrachtwagens en bestelbusjes nog de eerstkomende 10 jaar (ik denk zelfs langer) gewoon op diesel rijden.

Op 20-11-2019 om 07:38 zei Tulpie:

Mis

Misschien is het handiger om een app op je smartphone te zetten bv die van MKB brandstof dan zie je in een oogopslag waar de goedkoopste tankstations in je buurt zijn. Je kan je dan ook nog naar die locatie laten navigeren met Google Maps of Apple Maps.

Dat is een prima tip, ga ik zeker doen....maar zoals Cortrans terecht opmerkt, waarom Tomtom ze niet gewoon bleef aanbieden (brandstofprijzen)....we staan toch via de ingebouwde SIM van Vodafone in contact met hun server.