raverke95

Go 6100 blijft op Applicatieversie 17.300 steken

9 posts in this topic

De TomTom GO6100 die ik in de werkbus gebruik draait op Applicatieversie 17.300.0018.311 uitgegeven op 12-10-2017.

Als ik de releasenotes ga bekijken zitten we inmiddels al enkele versies hoger dacht ik.

Redelijk wat bugs in dat apparaatje (veel vastlopers enz.)

Als ik de GO6100 aansluit op MyDrive Connect, dan kan ik alle flitspalen en kaarten updaten, maar een update voor de navcore, dan wel Applicatieversie komt niet bij in het lijstje te staan.

Ook opmerkelijk: MyDrive Connect spreekt over "GO6000", terwijl het toch degelijk een GO6100 is. Zo leert mij het info scherm op mijn Tommie zelf.

Nu goed, hoe kan het mogelijk zijn dat MyDrive Connect geen Applicatieversie updates ziet?

tnx

Gert

Misschien proberen om eens een reset te geven wat er dan gebeurd?

Natuurlijk vreemd dat de verkeerde GO er staat.

En anders even de Helpdesk bellen en het uitleggen, zetten zij hem voor je klaar (mits je wel geregistreerd bent bij Tomtom, maar dat zal wel denk ik) :)

20 uur geleden zei BramvT:

En anders even de Helpdesk bellen en het uitleggen, zetten zij hem voor je klaar (mits je wel geregistreerd bent bij Tomtom, maar dat zal wel denk ik) :)

Zal ik even proberen. Heb hen via mail in het verleden nog eens benaderd. Toen stond de Tommie nog op het account van de baas en ze konden hem toen niet terugvinden. Moet nu lukken.

Die benaming in MyDrive Connect valt wel te wijzigen. Maar standaard stond er Go6000.

blijft toch een vreemd verhaal op zich

Ik heb het toestel deze zomer is een volledige factory restore gegeven. Daarvoor liep ie elke 3 adressen vast. 

Nu moet ik hem wel degelijk elke dag volledig afsluiten, dan blijft hij de volgende dag, mja, vlot werken.

TomTom systemen zijn behoorlijk aan de prijs. Ik kan me toch niet voorstellen dat dat steeds vastlopen/automatisch herstarten normaal is. 

Nu goed, de vraag ligt op de plank bij de klantendienst van TomTom. Benieuwd...

14 uur geleden zei raverke95:

Nu goed, de vraag ligt op de plank bij de klantendienst van TomTom. Benieuwd...

Bellen gaat meestal sneller....is het meestal binnen een kwartier geregeld, is alweer een tijdje geleden dat ik ze moest bellen...was een 020 nummer (A'dam), heb net even gekeken, maar nu moet je eerst allemaal vragen beantwoorden (go 600/6100 enz) en dan nog zie ik geen nummer verschijnen....iemand??

Of ze ook in Belgie een apart nummer hebben weet ik niet, maar het zal toch wel kunnen vanuit Belgie...internet kent vrijwel geen grenzen dacht ik.

Ik heb dus heel de conversatie via mail gedaan.

Op zeker moment kreeg ik mail van de helpdesk dat mijn toestel moest verbonden worden met de computer en dat eea zou klaarstaan. Ik deed dit. Zonder melding op het computerscherm begon te tomtom zich te updaten. Staat nu op versie 18. Ben eens benieuwd of de vastlopers nu verleden tijd gaan zijn.

Ook raar eigenlijk dat ik het niet volgens de "normale" manier kon doen...