punne

Geen verbinding?

11 posts in this topic

Ik had in een ander topic gereageerd maar ik denk dat het toch duidelijker is mijn vraag hier te stellen aangezien het volgens mij om de software van mijn device, TT Go 6100 gaat.

Pas geleden vertelde mijn echtgenote die de TT elke dag gebruikt voor haar werk dat de TT wat traag was. Het viel haar vooral op door de spraak.

Eergisteren wilde ik een update uitvoeren en sloot zoals altijd de TT aan op mijn computer, een Imac.

Na haar opmerking was de TT niet meer gebruikt

En toen begon het, niet willen opstarten, blijven hangen, een draaiend cirkeltje, een zwart blok met in witte letters allemaal gegevens..

My Drive gaf aan dat er geen verbinding was terwijl de TT wel goed was aangesloten zoals ik dat de afgelopen jaren ook altijd gedaan had.

Na wat speurwerk hier kwam ik op een pagina van TT waarop stond hoe te resetten.

En zo gezegd zo gedaan.

Precies volgens de instructies de handelingen uitgevoerd, maar wat er ook gebeurde, en dat was steeds weer “systeem wordt hersteld”

waarna er weer een opstart plaats vond en het hele riedeltje van voor af aan opnieuw begon.

Heeft iemand hier enig idee van wat er fout kan zijn? 
En nog belangrijker, wat er aan te doen?

Edited by punne

10 minuten geleden zei punne:

Misschien kun je beginnen met het bellen of mailen naar de helpdesk van TomTom?

6 minuten geleden zei Ajee:

Misschien kun je beginnen met het bellen of mailen naar de helpdesk van TomTom?

Dat weet ik maar als ik de gouden tip vanavond krijg dan kan ze morgenochtend weer gewoon gebruik maken van het apparaat.

Want uiteraard is men bij TT vandaag gewoon vrij.

En bellen kan morgen ook altijd nog.

4 uur geleden zei punne:

I

Eergisteren wilde ik een update uitvoeren en sloot zoals altijd de TT aan op mijn computer, een Imac.

……….

Heeft iemand hier enig idee van wat er fout kan zijn? 

Probeer eens een WIN-10 pc....een familielid van mij heeft ook die problemen gehad (met mijn ex Go 1005) en op een Windows PC lukte het wel, ik werk trouwens ook vanaf het begin met een Windows PC en nooit problemen gehad, laatste 1,5 jaar hoeft dat niet meer met de Go 5200 en nu de Go Premium 5''...want updaten via Wifi.

Hoi allemaal!

Hier een update.

Eerst TT My Drive Connect verwijderd van de comp. en nieuw geïnstalleerd.

Na geen resultaat gisteren uitgebreid contact gehad met TT, eerst ze opgebeld om het probleem uit te leggen.

Daarna via mailcontact tips en adviezen gekregen wat te doen.

Ze zouden een update laten uitvoeren op mijn TT.

Uiteindelijk zijn we er achter gekomen dat zo goed als zeker de Kingston 16Gb. SD kaart de schuldige moet zijn.

Na verwijdering namelijk startte het toestel gewoon op, installeerde de update en met het kaartje erin was het weer foute boel.

Het jammere is dat het interne geheugen te klein is om zelfs de kleinste kaart van Europa daarop te installeren.

Ik gebruik maar 1 stem, en houd de flitsers ook vrij summier en dus valt er niets meer kleiner te maken..

En dus ben ik wel aangewezen op een SD kaartje.

Het enige wat mij vreemd voorkwam was dat ik in My Drive Connect niet in mijn account kon komen.

Vandaag maar even de regen trotseren en op de fiets naar de stad om een nieuwe SD kaart te kopen.

Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Groet, 

Jan

PS. Het probleem met inloggen op mijn account is bij hun bekend en er wordt aan gewerkt.

Er zal een update volgen binnenkort en dan moet het weer goed zijn.

Edited by punne

4 uur geleden zei punne:

Hoi allemaal!

Hier een update.

Eerst TT My Drive Connect verwijderd van de comp. en nieuw geïnstalleerd.

Na geen resultaat gisteren uitgebreid contact gehad met TT, eerst ze opgebeld om het probleem uit te leggen.

Daarna via mailcontact tips en adviezen gekregen wat te doen.

Ze zouden een update laten uitvoeren op mijn TT.

Uiteindelijk zijn we er achter gekomen dat zo goed als zeker de Kingston 16Gb. SD kaart de schuldige moet zijn.

Na verwijdering namelijk startte het toestel gewoon op, installeerde de update en met het kaartje erin was het weer foute boel.

Het jammere is dat het interne geheugen te klein is om zelfs de kleinste kaart van Europa daarop te installeren.

Ik gebruik maar 1 stem, en houd de flitsers ook vrij summier en dus valt er niets meer kleiner te maken..

En dus ben ik wel aangewezen op een SD kaartje.

Het enige wat mij vreemd voorkwam was dat ik in My Drive Connect niet in mijn account kon komen.

Vandaag maar even de regen trotseren en op de fiets naar de stad om een nieuwe SD kaart te kopen.

Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Groet, 

Jan

PS. Het probleem met inloggen op mijn account is bij hun bekend en er wordt aan gewerkt.

Er zal een update volgen binnenkort en dan moet het weer goed zijn.

Een goede snelle sd kaart doet vaak wonderen.

Hoge lees en schrijf snelheid.

Maar een harde reset en echt afsluiten (i.p.v. de slaapstand) is ook een goede optie.........

1 uur geleden zei cortrans14:

Maar een harde reset en echt afsluiten (i.p.v. de slaapstand) is ook een goede optie.........

Na een update doe ik dat altijd, merk toch dat je dat merkt daarna.

Hallo allen!

Nu weer een update.

Vanmiddag een SD kaart gekocht (32 Gb) en na thuiskomst deze uit de verpakking gepoogd te halen.

Dat bleek een groot probleem, zelfs openknippen van het plastiek was bijna niet mogelijk zonder de kaart te raken.

Maar na wat wrikken schoot die uit het omhulsel, maar wel met een lichte knik..die na wat buigen weer verdwenen was.

Daarna deze in de TT gedaan en deze opgestart. Resultaat een bloedhete SD kaart!

Dus deze weer verwijderd. Daarna heeft mijn buurman de oude SD kaart leeg gemaakt op zijn Windows computer omdat het op mijn Imac niet mogelijk bleek te zijn.

De kaart in de TT gestopt en weer opgestart.

Maar ook nu niets. Ik las op de site van TT over het formatteren, maar dat kon alleen als er een kaart zoals Europa was opgeslagen in mijn TT..

We hebben toen de kaart van Oceanië geïnstalleerd op het interne geheugen en toen konden we pas in het menu van de TT komen.

En vervolgens werd de SD kaart ook herkend en konden we Europa hier op installeren!

Nadat dit gelukt was bleek alles nog aanwezig te zijn, van geschiedenis tot routes en recente bestemmingen.

Kortom, na bijna 4 dagen is het gelukt!

Mijn hartelijke dank voor het meedenken en de tips die mij zijn gegeven.

En mijn echtgenote is blij dat ze weer zonder problemen naar de pasgeboren baby'tjes kan gaan voor de hielprikjes en gehoorscreening!

Groet, Jan

Edited by punne

Eind goed, al goed:yahoo:

Tja, ik lees zo vaak de vragen van anderen en de geboden oplossingen, en dan vind ik het wel zo netjes om feed back te geven.

Misschien heeft iemand anders hier ook wat aan..