Manusco

Tolwegen in Nederland ???

34 posts in this topic

Ik zou een mailtje aan TT sturen, want het is merkwaardig dat wij dit niet hebben en jij wel. Iets met je account? 

Nieuw testaccount aanmaken? Andere PC prberen? 

Ik kan het nu reproduceren!

Het heeft te maken als je als voertuig: Auto + caravan ingeeft. Met Camper of Zware Camper is ok. 
Maar ook als je voor Vrachtwagen kiest gaat het mis. In feite is het een bug in de kaart: bepaalde stukken snelwegen worden ten onrechte aangemerkt als zijnde Tolwegen. 

Tijdelijke oplossing is als voertuig Zware Camper te kiezen. 

Ik zal dit op het forum van TT ook even melden. 

gr Marten 

Edited by Mr. M

Op 30-1-2020 om 12:50 zei Manusco:

Teruggezet naar standaard modus. Maakt geen verschil. Ook hier met "vermijd tolwegen de onlogische / gekke / route.

Inmiddels wat zitten spelen in Frankrijk, en daar werkt het zover ik kan nagaan wel goed. Het probleem zit dus waarschijnlijk in Nederland, waar MyDrive veel wegen als Tolweg ziet.

In NL zijn ook veel wegen tolwegen. Voor vrachtwagens iig. Misschien maakt hij daarom die fout door je lengte instellingen of iets dergelijks.

Sorry Corné, maar Nederland kent helemaal (nog) geen tolwegen.........

Er zijn alleen enkele tunnels waar je tol voor moet betalen.

Naar mijn weten maar 2, alleen de Westerscheldetunnel in Zeeland, en de Kiltunnel bij 's-Gravendeel, en een tolbrug bij Nieuwerbrug, maar of je daar met een vrachtwagen overheen kan?????

In het verleden waren wel de Zeelandbrug en de Prins Willem-Alexanderbrug tussen Echteld en Beneden-Leeuwen tolbruggen.

Edited by cortrans14
toevoeging

In Nieuwerbrug kan je met een zware vrachtwagen niet overheen.
Daar staat overigens een persoon die het bedrag zelf in ontvangst neemt.
Staat er niemand kan je doorrijden.

1 uur geleden zei cortrans14:

Sorry Corné, maar Nederland kent helemaal (nog) geen tolwegen.........

Er zijn alleen enkele tunnels waar je tol voor moet betalen.

Naar mijn weten maar 2, alleen de Westerscheldetunnel in Zeeland, en de Kiltunnel bij 's-Gravendeel, en een tolbrug bij Nieuwerbrug, maar of je daar met een vrachtwagen overheen kan?????

In het verleden waren wel de Zeelandbrug en de Prins Willem-Alexanderbrug tussen Echteld en Beneden-Leeuwen tolbruggen.

Zover ik weet moet vrachverkeer in nl nog steeds een eurovignet kopen.

Tegenwoordig gaat dat digitaal geloof ik.

Dus daarom zei ik dat nl in feite wel degelijk tolwegen heeft.

https://www.evofenedex.nl/kennis/vervoer/eurovignet

Edited by corne64

Tja, als je het zo bekijkt:good:

Op 16-2-2020 om 11:16 zei cortrans14:

Heb ik nooit geweten, tot maart 2019 reed ik veel over die N weg (de Maas en Waalweg heet hij geloof) en dus over die fraaie hoge brug (pracht uitzicht heb je daar met die uiterwaarden en zo)...heb 2 jaar die route moeten nemen maar wist niet dat die brug eerst een tolbrug was....weer wat geleerd.:good: